Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nollaultraan menosta, jos menkkoja ei kuulu!!

21.11.2005 |

Hei!

Kaipaisin neuvoa...

Oletteko menneet nollaultraan vaikka menkat eivät ole vielä alkaneetkaan vai oletteko soittaneet ja kertoneet tilanteesta ja sen myötä mahdollisesti siirtäneet aikaa?? Siis IVF-hoidosta on kyse.

Kiitos avusta!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutoin joudut käymään uudelleen nollaultrassa eli se voidaan tehdä vasta kuukautisten jälkeen. Mulla jarrut on pitkittäneet kiertoa eli se lienee aika yleistä.

Vierailija
2/12 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin kun en soittanut (ja siis menin vaan paikalle) niin tulos oli se että lääkäri ultrasi, totesi että limakalvo on vielä paksu ja käski varaamaan uuden ajan viikon päähän. Viikon päästä menin uudelleen ultraan (vuoto oli alkanut siinä välissä) ja sain piikitysluvan.

Toisella kerralla vaan soitin päivää aikaisemmin että vuoto ei ole vielä alkanut ja siirsimme suosiolla ultra-aikaa viikolla eteenpäin. Sain sitten sen uuden ultra-ajan jälkeen piikitysluvan.

Tuloshan oli kummassakin ihan sama (piikitys myöhästyi viikolla) mutta ekalla kerralla jouduin maksamaan ylimääräisen ultran. Tuo viikolla myöhästyttäminen johtui siitä että klinikalla/lääkärillä jolla käyn piikitykset aloitetaan aina tiettynä viikonpäivänä, jotta punktiot osuvat takuuvarmasti alkuviikolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin vajaa kolme vuotta sitten vastaavassa tilanteessa. Olin soittamassa klinikalle, että mitä tehdään, mutta tein ensin raskaustestin, joka olikin positiivinen. Olin sitten sumutellut raskausviikolle 5+ asti, koska siinä tilanteessa en todellakaan uskonut olevani raskaana. Kannattaa siis testata, jos luomumahis olemassa. (Mulla lapsettomuuden syynä PCO.)

Vierailija
4/12 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sekin kävi mielessä, mutta aamulla tein testin ja negaa näytti!

Wilima

Vierailija
5/12 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kuukautiset siirtyvät n. viikolla eteenpäin...

... mun ekassa hoidossa noin kävi - koska oli vuodenvaihde tulossa, niin lääkäri otti jouluaattoma vastaanotolleen... n. 6 tunnin päästä alkoi kuukautiset, että päästiin etenemään normaalin aikataulun puitteissa... silloin jarru oli ilmeisesti tehonnut liian voimakkaasti, koska yhtä ainutta munarakkulan alkua ei näkynyt - tulikin sitten vain 3 munista hoidosta...

... milloin sulla olisi nollaultra??? Kokeile petihommia kotikonsteina, ja jos ei ala, niin soittele klinikalle!!

Eemeli

(mun yleinen mainospätkä: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä ulkomailla joulukuun puolessavälissä alkavaan hoitoon: Menopur tai Menogon ja Orgalutran... mailaile:

eemelikaksi@hotmail.com)

Vierailija
6/12 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi huomenaamulla jo! Yritin vielä tänään soitella sinne, mutta soittoaika olisi ollut aamulla.Joten päätin, että mennäänpä kuitenkin tohtorin juttusilla käymään sitten!

Vierailija
7/12 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soitin ja pyysivät tulemaan vaikka vuoto ei ollut alkanut. Voihan olla sekin tilanne että limis on niin ohut että pistokset voidaan aloittaa ilman että vuotoa tulee (ja siinä tilanteessa tuskin tulee). Viisainta käydä katsomassa miltä näyttää, ei se yksi ylimääräinen ultrakustannut tässä konkurssissa enää paljon tee;)

Tsemppiä! Waimo

Vierailija
8/12 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna aamulla on nollaultra...Mietin tässä tyhmänä ekakertalaisena IVF:ssa, että kai ultraan mennään vaikka vuotaa?? Tuntuu kyllä vähän hölmöltä, kun mulla tosiaan vuotaa sitten ihan suht kunnolla. Jos joku vain vielä lukee, niin voisiko vastata, kun tosiaan mietityttää!!

Vierailija
9/12 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ultraan vaan vaikka vuotaa! Alkukierron kartoituskäynti tehdään kp. 2-3, joten kaikki vuotaa silloin... se on niille ihan arkipäivää....

Eemeli

Vierailija
10/12 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten Helsingin NKL suhtautuu,ellei kuukautset ole alkaneet sumuttelun aikana,kun pistoshoidon pitäisi alkaa?Minulla nyt se tilanne,että menkkojen olisi pitänyt alkaa viikonloppuna,mutta näköjään nuo Synarelat niitä myöhästyttää (?).NKL:lta kerrottiin vain,että kuukautisten on alettava ennen pistoshoitoa,ei kukaan kertonut että sumut niitä voi myöhästyttää enkä älynyt kysyä,että mitä ellei ala,kun yleensä tulee kellon tarkkuudella.Pistoshoito alkaisi ensi viikolla.

Joten,jos kuukautisia ei kuulu,ei kai hoito menee metsään????

Vierailija
11/12 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta en millään voi uskoa että hoito menisi kokonaan metsään tuon takia. On niin hirveän yleistä että vuoto myöhästyy sumujen vuoksi että ovat takuuvarmasti huomioineet sen nkl:lla omissa aikataulutuksissaan (eli varmaan siinä on noin viikon joustovara punktion kanssa).

Vierailija
12/12 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kävin siellä uä:ssä tänäaamuna vaikkei menkat oleet alkaneetkaan.Ensinnäkin vaikeuksia tuotti päästä vast.otolle, kun ilmoittaumisluukulla täti sanoi ettei minulle ole aikaa varattu.Lopulta selvisi, että minulle oli koneelle varattu aika huomiselle ja minulle lähetetyssä kirjeessä aika oli tällä pvälle, mutta lopulta pääsin vast.otolle.

Lääkäri totesi, että minulle oli IVF-hoito aikataulu tehty " väärin" !Koska olen pitkäkiertolainen (kp30-35) sumut olisi täytynyt aloittaa 10pvää myöhemmin.Joten nyt odottelen viikon alkaako menkat vai ei.Jos alkaa niin aloitan piikittelyn ensi ke.Mutta jos ei, niin sitten joudun johonkin verikokeeseen, jotta selvitetään voinko kuuluu ryhmään jolle tämä Synarela ei tehoa (todennäköisyys 1/9 hlöä).

Joten punktio on todennäköisesti vasta viikolla 50, jos kaikki menee ok!

(hieman harmittaa, kun tässä prosessissa viikkokin tuntuu pitkälle...)

Terveisin, " ihmeissään oleva" Wilima