Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväni seitsemän lapsen kanssa -->

Vierailija
11.05.2012 |

Lapset 10v, 8v, 6v, 3v, 2v ja vuoden ikäiset kaksoset.

Herätys 6.45. Käyn suihkussa ja puen sekä katson lapsille vaatteet valmiiksi, tarkistan koululaisten liikuntavälineet ja kouluun tarvittavat asiat. Mies vastaa lapsista 7.15 asti.

7.30 kaikki alle kouluikäiset lapset hereillä. Jompikumpi koululaisista saa nukkua vielä jos menee 9 tai 10.

Mies lähtee viemään esikoululaista eskariin noin 7.30. Minä lähetän koululaisia kouluun, syötän nuoremmille aamupalaa.

Laitan pyykkiä ja tiskiä pyörimään, siivoan sen mitä pystyn ja ehdin.

Noin 10 lähdetään ulos neljän nuorimman kanssa. Ollaan ulkona sen aikaa, että haetaan esikoululainen eskarista viimeistään 12.

Tullaan kotiin, laitan kaksoset pihalle nukkumaan. Luen 2v:lle sadun ja jätän yksinään huoneeseen nukkumaan. 3v ja 6v leikkivät keskenään. Jos ei löydy yhteistä säveltä, voidaan tehdä jotain yhdessä. Leivotaan, pelataan jotain, rakennellaan jotain. Joka ikinen päivä toivon, että he keksivät jotain rauhallista ja mielekästä tekemistä keskenään, niin saan hetken huilata ja juoda kahvia.

Noin 14 kaikki lapset suurin piirtein ovat heränneet päiväunilta, joskus 1v:t nukkuvat vähän pidempään. Syödään välipala.

Koululaiset alkavat tulla koulusta, elleivät ole jo tulleet. Katson, että läksyjä tulee tehtyä. Yleensä koululaiset haluavat olla pienempien kanssa hetken. Leikkiminen on kuitenkin läksyjä hauskempaa tekemistä..

Mies tulee 16-17 kotiin. Sitä ennen koululaiset ovat menneet joko itsenäisesti lähialueelle harrastuksiinsa (kävelevät itse, kun harrastukset 1,5km säteellä) tai sitten mies lähtee viemään. Minä vien kahdesti viikossa toisen koululaisen harrastuksiin, kun on vähän kauempana. Käyn samalla kaupassa (YKSIN, AH!).

Päivällinen (joka on iltapäivän aikana tehty) syödään 17. Illalla joko ollaan sisällä tai lähdetään johonkin. 20 kaikki syö iltapalaa ja menevät nukkumaan. Koululaiset saavat lukea sängyissä ja jutella, nukahtavat 22 mennessä.

Ja mun mielestä mulla on kiireetön ja helppo elämä. Joku saattaa olla toista mieltä.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi