Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos palautan ostokseni nettikauppaan onko minun tosiaan maksettava postitus? 15€

Vierailija
11.05.2012 |

Luulin että se on myyjän kulu.

Kyseessä sisustustavara antiikkikaupasta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaisiin nettikauppoihin palautettaessa tarvitsee yleensä aina maksaa pk:t itse.

Lue varmuuden vuoksi nettikaupan toimitusehdot. Vastauksen luulisi löytyvän niistä.

Vierailija
2/11 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 §:n mukaan elinkeinonharjoittajan on viivytyksettä ja viimeistään 30 päivän kuluttua tavaran tai suorituksen takaisin saatuaan palautettava, mitä hinnasta on maksettu, sekä korvattava kuluttajalle palauttamisesta aiheutuneet kulut, jos tavara tai suoritus voidaan palauttaa tavanomaisella tavalla postitse.

Ainakin Boozt.com-sivuilla vaatteita myyvä firma näyttää yrittävän kiertää tätä säännöstä, ja ilmoittaa perivänsä palautuskulut kuluttajalta, jos palautuksen syynä on vain se, että kuluttaja on muuttanut mielensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotain tällaista ajattelinkin: 17 §:n mukaan elinkeinonharjoittajan on viivytyksettä ja viimeistään 30 päivän kuluttua tavaran tai suorituksen takaisin saatuaan palautettava, mitä hinnasta on maksettu, sekä korvattava kuluttajalle palauttamisesta aiheutuneet kulut, jos tavara tai suoritus voidaan palauttaa tavanomaisella tavalla postitse.

Kauppa ei ole varsinainen "nettikauppa", mutta suostuivat postittamaan mulle haluamani tuotteen, jota luulin antiikiksi. Saatuani sen huomasin että kyseessä on kuitenkin uusi halppismerkki ja kun kerroin pettymyksestäni myyjälle hän sanoi että voin palauttaa tuotteen, mutta postimaksut 15€ on maksettava itse.

Tuntui vain niin tökeröltä asiakaspalvelulta ja myös väärältä. Mutta sitä siis myös on, vaikkei ole varsinainen nettikauppa kyseessä vaan antiikki/kirppiskauppa?

ap

Vierailija
4/11 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

verkkokauppa niin kulut kuuluu sulle. Tosin teidän pitäsisi sopia siitä että tuote ei ollut mitä piti.

Vierailija
5/11 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppiaan ei tarvii edes rahoja palauttaa sulle. Ainut et jos hän on huijannu sua niin voit ottaa kuluttajavirastoon yhteyttä.

Vierailija
6/11 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt faktatietoa: Kuluttajansuojalaki koskee tuolta osin etämyyntiä. Se ei siis ole pelkkää verkkokauppamyyntiä vaan kaikkea etämyyntiä. Jos olet peruuttanut sopimuksen 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta, ja palautat tavaran kohtuullisessa ajassa kaupan perumisesta, yrittäjän täytyy todellakin maksaa sinulle rahat takaisin, eikä myöskään palauttamisesta saa aiheutua sinulle kuluja.

Vierailija
7/11 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt faktatietoa: Kuluttajansuojalaki koskee tuolta osin etämyyntiä. Se ei siis ole pelkkää verkkokauppamyyntiä vaan kaikkea etämyyntiä. Jos olet peruuttanut sopimuksen 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta, ja palautat tavaran kohtuullisessa ajassa kaupan perumisesta, yrittäjän täytyy todellakin maksaa sinulle rahat takaisin, eikä myöskään palauttamisesta saa aiheutua sinulle kuluja.

on asiakkaan pyynnöstä postittanut, ei ole etämyyjä. Ei ihminen voi sentään noin väärin tulkita lakia.

Vierailija
8/11 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on asiakkaan pyynnöstä postittanut, ei ole etämyyjä. Ei ihminen voi sentään noin väärin tulkita lakia.

sinä tuon keksit että on asiakkaan pyynnöstä postittanut? Eihän ap ole noin sanonut.

Jospa ap kertoisi mikä kauppa on kyseessä niin pääsis tutkimaan asian tarkemmin.

Vierailija
9/11 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä tuon keksit että on asiakkaan pyynnöstä postittanut? Eihän ap ole noin sanonut.

Jospa ap kertoisi mikä kauppa on kyseessä niin pääsis tutkimaan asian tarkemmin.

Kauppa ei ole varsinainen "nettikauppa", mutta suostuivat postittamaan mulle haluamani tuotteen, jota luulin antiikiksi. Saatuani sen huomasin että kyseessä on kuitenkin uusi halppismerkki ja kun kerroin pettymyksestäni myyjälle hän sanoi että voin palauttaa tuotteen, mutta postimaksut 15€ on maksettava itse.

Vierailija
10/11 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiointi oli muutenkin sen verran hankalaa. mm postimaksujen arviointi. (kesti yli kuukauden)

Kaupan nimeä en viitsi mainita. Huomaatte kyllä itse jos satutte kyseisessä myymälässä asioimaan postin välityksellä, että vaikiaa on...

ap

Vierailija
11/11 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiointi oli muutenkin sen verran hankalaa. mm postimaksujen arviointi. (kesti yli kuukauden)

Kaupan nimeä en viitsi mainita. Huomaatte kyllä itse jos satutte kyseisessä myymälässä asioimaan postin välityksellä, että vaikiaa on...

ap

vaan itse pyysit postitusta niin sun kuluksi koituu pkt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi