Miksi mies hermostuu, kun häneltä kysyy esim. mielipidettä johonkin? Se on kuulemma "tenttaamista"!
Minusta tenttaaminen on sellaista, että nyhdetään ja nyhdetään tietoa ikävään ja syyllistävään sävyyn, vaikka toinen on sanonut ettei tiedä tai on perustellut näkemyksensä.
Mieheni kuitenkin hermostuu HETI, jos häneltä kysyy jotain, ihan neutraalistikin. Arkisia suunnitelmia saa kysellä, mutta auta armias jos kysyn miehen mielipidettä, tuntemuksia ja varsinkin perusteluja johonkin. Se on kuulemma TENTTAAMISTA. Mies saattaa esim. itse esittää jonkun melko vahvankin mielipiteen, mutta jos kysyn miksi hän on sitä mieltä, niin vastaus on ÄLÄ TENTTAA.
Mitä tuolta ukkelilta enää uskaltaa kysyä? Miksi kysymyksiin vastaaminen on niin tuskallista, salaileeko mies jotain vain mikä mättää? Naurettavinta on se, että mies itse valittaa kun lapset eivät vastaa hänen kysymyksiinsä esim. kuulumisista. Mistä lie mallin oppineet...
Kommentit (4)
Esim. voikkaiden mielipiteiden tapauksessa syy saattaa olla, ettei niillä ole mitään perustaa. Jotku pitävät mielipiteitään totuuksina.
Toisaalta syy saattaa olla tosiaan teidän välisessä kommunikaatiossa. Eli mies puolustautuu varmuuden vuoksi ennen kuin siihen on syytä.
tällaisen lähemmäs 50 v. tapauksen joka on todella salaperäinen esim. omien menojensa suhteen. Ei saisi yhtään kysellä. Mikään rikollinen ei ole... onko jotain epäluuloista persoonallisuutta tms?
Sinä olet joskus riitatilanteessa käyttänyt kysymykseen annettua "väärää" vastausta lyömäaseena. Kolmatta kertaa mies ei siihen ansaan mene.
On viisaampaa vastata aina ympäripyöreitä tai jättää kokonaan vastaamatta.
AP:lta kysyisin onko mies muutenkin asioistaan vaikeneva? Ei mielellään kerro mitä päivän aikana tapahtunut ja missä on käynyt jne? Mun ex-poikakaveri nimittäin oli. Piti mielipiteensä, tekemisensä, ajatuksensa kaikki itsellään. Hermostui tai lähti pois paikalta, jos yritti tarkemmin kysellä. Erittäin neutraaleista asioista kyllä jutteli mutta annas olla jos yritin vaikka kysyä mitä olet päivän aikana puuhastellut. Hermostui ja lähti paikalta.
Meidän suhde sitten kaatui siihen ettei hän kyennyt avautumaan minulle. Ajan kanssa tuntui vain muuttuvan sulkeutuneemmaksi. Loppuvaiheessa meidän suhde oli niin heikolla tolalla että tunsin vain helpotusta kun erottiin.
Sinä olet joskus riitatilanteessa käyttänyt kysymykseen annettua "väärää" vastausta lyömäaseena. Kolmatta kertaa mies ei siihen ansaan mene.
On viisaampaa vastata aina ympäripyöreitä tai jättää kokonaan vastaamatta.