G: Teitkö yläasteella läksyt joka ilta?
Kommentit (21)
Tein kyllä aina. Olin kyllä niin häiriintynyt, että tein esim. ruotsin työkirjan loppuun asti jouluun mennessä. Ope ei tykännyt.
Tai sitten tein koko viikon läksyt esim. matikasta jo alkuviikosta, niin sai loppuviikon olla vapaammin.
Olin kyllä muuten kiltti ja tunnollinen koululainen.
Poikkeiksena palautettavat läksyt, kuten äidinkielen aineet ja muiden aineiden esseet. Kokeisiinkaan en juuri lukenu, ka. ysin keväällä yli 8, käytännössä mitään tekemättä.
En yläasteella enkä lukiossakaan. Jos ope tarkisti, niin hutaisin jotain välitunnilla ennen tunnin alkua tai kopsasin kaverilta.
Keskiarvo oli ihan hyvä ja kirjoitin hyvät yo-paperitkin.
Koulu ei kiinnostanut pätkääkään siinä iässä.
esim. matikkaan. Silti kokeet menivät hyvin, ihme ja kumma! Yläasteen keskiarvo oli melko lähellä kasia.
Lukiossa luin jo hieman ja sit yliopistolla enemmän.
Jos ope tarkisti läksyt, niin saatoin tehdä ne sit välkällä just ennen tunnin alkua. Jotain lukuläksyjä en harrastanut ikinä.. Aineet ja sellaiset palautettavat tein kyllä.
Jos oli pienikin mahdollisuus, ettei kukaan huomaa, etten oo läksyjä tehnyt, niin en tosiaankaan vaivautunut :P
Oli mulla silti ysin päästötodistus, joten pärjäsin ihan kivasti mitään tekemättäkin... Lukion kolmosella joutu sit jo tekemään vähän läksyjäkin kun tajusin etten ihan noin vaan enää pärjääkään :O Kamala shokki.
yleensä yritin tehdä ne nopeasti tunnin lopussa jos annettiin aikaa aloittaa. Tai sitten välitunnilla ennen tuntia.
usein en ollnekaan tai vasta tunnin alussa tai välkällä ennen tuntia. Keskiarvo oli koko ylästeen jotain 9,4-9,6.
Välitunnilla hutaisin jotain. Enimmäkseen vastasin suoraan päästä, kun tuli vuoro ja tarkastettiin vaikka työkirjaa. Lukuläksyn opin aina edellisellä tunnilla, kun asiaa käytiin.
Keskiarvo oli aina yli 9.5.
esim. matikkaan. Silti kokeet menivät hyvin, ihme ja kumma! Yläasteen keskiarvo oli melko lähellä kasia.
ja 9.5 keskiarvolla peruskoulusta lähdin...
Öö... ja kasin keskiarvo on sun mielestä hyvä?
Useat ei yllä edes seiskaan.
Tietenkin jos itse olet hikipinko.. Itse arvostan huomattavasti enemmän muita avuja kuin yläasteen päättötodistuksen keskiarvo (joka oli 8,9 minulla, omasta mielestäni älyttömän hyvä siihen nähden, etten vaivautunut opiskelemaan yhtään). Tärkeämpää on elääkin eikä vaan pingottaa. Kasin keskiarvo on hyvä mittari siihen, onko teini muistanut muunkin elämän kuin koulun. Ne melkein kympin oppilaat ovat viettäneet turhan paljon aikaa pelkästään kirjojen parissa.
Keskityin harrastuksiin. Aloin tehdä läksyjä vasta lukiossa.
Jos tein läksyjä, tein ne aamulla ennen kouluunlähtöä. Yleensä läksyjä ei juurikaan ollut, kun ehdin tehdä tunnilla kaiken.
Osallistuin tunneilla ja palautettavat tehtävät tein kuitenkin tunnollisesti ja hyvin.
Keskiarvo oli 8,3 päättötoikkarissa.
Mikä oli kyllä tyhmää.