Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olitteko te, joilla on/oli taapero hoidettava raskauden näin väsyneitä?

Vierailija
10.05.2012 |

raskausviikkoja on nyt 34 ja olen ihan raato. Väsymys iski rv 20 jälkeen, viikolla 23 otettiin verikoe ja hb oli hiukan alhainen. Sain rautaa ja se auttoi hieman mutta nyt on iimesten viikojen aikana väsymys saanut ihan uudet ulottuvuudet.

Aamulla makaan sohvalla ja katselen kun taapero leikkii, luen kirjoja hänelle tms kunnes on päiväuniaika. Lepäilen tuon ajan ja lounastan. Kun taapero herää uniltaan tarjoan kylmän lounaan, kun en enää jaksa tehdä lämmintä ruokaa.

Juon kahvin, jotta jaksan tiskata ja siivota hieman. Sitten rojahdan takaisin sohvalle kunnes on aika tehdä iltaruoka. Aikaisemmin vein taaperoa kerhoihin mutta nyt en enää jaksa. Onneksi taapero näyttää viihtyvän.

Viimeksi neuvolassa sanottiin, että kyllähän se raskaus väsyttää ja kyllä se jonkin aikaa ottaa ennenkuin rauta alkaa vaikuttaa (tuolloin oli jo kulunut kaksi kuukautta raudan aloituksesta...)

Miten ihmeessä jaksan seuraavat kuusi viikkoa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin väsynyt melkein koko toisen raskauden ajan, ihan loppua lukuunottamatta ja kivana lisänä muutaman kuukauden oli kamala ällötysolo.

Hain tuolloin apua masennukseen neuvolan kautta ja sainkin, en kokenut sen kuitenkaan olleen hyödyllistä ja vauvan synnyttyä palasin normaaliksi. Luulen, että olin noin raato oikeasti vaan raskausväsymyksen takia ja lähdin epäilemään masennusta, koska en tiennyt noin älytöntä väsymystä olevan olemassakaan.

Jatka samaan malliin, pyydä apua kotihommiin muilta ja koita kestää..

Vierailija
2/9 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hemoglobiini meni lopulta alle 90. Söin rautaa ja rautapitoisia kasviksia yms.

Olin väsynyt varmaan vielä seuraavat kaksi vuotta...

Onneksi mulla oli äiti aika usein auttamassa (vuorotyö) ja anoppikin auttoi miehen ollessa työmatkoilla.

Soita neuvolaan ja kerro väsymyksestäsi. Jospa voisivat auttaa jotenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, jolla hemppa meni alle 90. Sain sairaalassa lisäverta synnytyksen jälkeen ja nyt muistakin miten väsymys kaikkosi!

Se kahden vuoden väsymys sitten johtui vain huonosti nukutuista öistä..

Vierailija
4/9 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mieskin lähtee viikon työmatkalle parin viikon kuluttua. Koti on varmaan ihan pommi kun mies palaa takaisin.

Onneksi taapero kuitenkin nukkuu hyvin.

HB mitattiin viimeksi viikolla 23, en tiedä onko parantunu vai ei. Seuraava neuvola on 2,5 viikon kuluttua.

Olisko jotain piristävää, jota voisi nauttia raskauden aikana?

ja hemoglobiini meni lopulta alle 90. Söin rautaa ja rautapitoisia kasviksia yms.

Olin väsynyt varmaan vielä seuraavat kaksi vuotta...

Onneksi mulla oli äiti aika usein auttamassa (vuorotyö) ja anoppikin auttoi miehen ollessa työmatkoilla.

Soita neuvolaan ja kerro väsymyksestäsi. Jospa voisivat auttaa jotenkin.

Vierailija
5/9 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus harvoin pitää käydä hyssyttelemässä takasin uneen.

ap

Se, jolla hemppa meni alle 90. Sain sairaalassa lisäverta synnytyksen jälkeen ja nyt muistakin miten väsymys kaikkosi!

Se kahden vuoden väsymys sitten johtui vain huonosti nukutuista öistä..

Vierailija
6/9 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan älyttömän väsynyt. Nukahtelin sohvalle kesken päivää, mitään en jaksanut tehdä, kiukuttelin vanhemmille lapsille jne. Pahinta oli se, ettei päässyt päiväunille kun piti vahtia muita lapsia.

Vierailija
7/9 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olin koko raskauden ajan todella väsynyt, kerran nukuin jopa koko viikonlopun putkeen yötä päivää. Elin sen mukaan, mitä kehoni viestitti -nukuin aina kun mahdollista. Hb oli matala, samoin RR. Myös synnytyksen jälkeiset ensimmäiset viikot nukuin aina kun vauvakin nukkui. Sittemmin väsymys kaikkosi ihan huomaamatta.

Vierailija
8/9 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on, jos on pieniä lapsia raskausaikana. Itse olen raskaana ja miehelläni on 2 alle kouluikästä, jotka ovat täällä joka toinen viikonloppu. Olen aina aivan puhki niiden viikonloppujen jälkeen, ja raskaus on vasta puolivälissä. Kaikki sympatiat pikkulasten äideille!

Vierailija
9/9 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisesti kun odotin 3. lastamme. Esikoinen oli silloin 1v. ja toinen lapsi vasta reilut 6kk.

Vielä rankempaa oli, kun kolmas lapsi syntyi. Synnytys oli erittäin vaikea, toipuminen pitkä, vauva koliikkinen yövalvoja ja puklaaja ja sisarukset kiukuttelivat, kun en ehtinyt heitä juurikaan huomioida.

No, nyt odotamme neljättä.... :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän