Verikokeista tietävät!
Haittaako jos menee paastoverikokeisiin
edellisenä iltana ryypänneen ja kymmenen jälkeen, joskus ennen 12sta kuitenkin? Oon varaamassa aikaa labraan ja olis juhlat just edeltävänä iltana, joissa aion kyllä syödä ja juoda, mutta olisin syömättä ja juomatta kuitenkin 12 tuntia...
Otetaan kolesterolit, sokerit, kilpirauhaskokeet, pvk, ja jotain pissajuttuja.
Kiitos.
Kommentit (3)
Paastoa vaativat tutkimukset
Paastoa vaativissa tutkimuksissa on tutkimuslyhenteeseen merkitty f-kirjain (esim. fS-Trigly). Näytteenottoa edeltävänä päivänä saatte syödä tavalliset ateriat ja juoda normaalisti. Ette saa nauttia alkoholipitoisia juomia 24 tuntiin ennen näytteenottoa. Noin 12 tuntia ennen näytteenottoa ette saa nauttia ruokaa, juotavaa (korkeintaan lasillisen vettä) tai tupakkaa.
En ainakaan itse osaisi luottaa kaikkiin tuloksiin, jos olisin ed.päivänä juonut... :)
pitää siis olla juomatta *räyh*, ja se ainoa vapaapäivä viikkoihin kun olis voinu jotain ottaakin. Mut joo, eihän se maata kaada.
ap
Itse kun joskus opiskelin bioanalyytikoksi piruuttani otatin opiskelukaverilla itsestäni näytteen ja testailin oikein kunnon krapulassa. Varsinkin verensokeri oli niin alhaalla että ei ihme jos jo pelkästään siitä syystä oli karmea olo ja päätä särki.