Minkälainen vanhempi jättää menemättä lapsensa päiväkodin joulu- ja kevätjuhliin?
Minä en halua mennä. En vain halua.
Käyttekö te kaikki muut niissä?
Kommentit (23)
Lisäksi joulujuhlat on ollut aamuisin, ja olen ollut useimmiten töissä. Mies on sitten mennyt.
Ja joulujuhliin vissiin kerran.
Sattui olemaan juhla muuna päivänä.
Meillä isä menee aina, kun kerta pääsee.
Tätä se on, kun on koulussa töissä.
Jättäisin menemättä ainoastaan, jos olisi töitä enkä saisi vuoroa siirrettyä, tai esim. olisin itse todella sairas.
kun kevätjuhlan sijaan olisi retki. Siihen en tunne nyt pystyväni. Poden siitä huonoa omaatuntoa.
silloin kun kyse on juhlista missä lapset esiintyvät/näyttelevät itse. Nykyään on vaan useammin pihatapahtumia missä leikitään pelataan jne.
Vuorotyötä tekevänä ei aina vaan päse vaikka kuinka haluaisi.
Aina en vain päässyt ja tunsin siitä huonoa omaatuntoa.
Lapselle se on niin tärkeää kuitenkin.
Itselläni on sos.tilanteiden pelko ja paniikkihäiriö ja onhan se kamalaa istua sadan ihmisen kanssa pienissä tiloissa ja yrittää jotain small talkkia vääntää..
Sillä siisti, turhaa tuollaisesta on paniikkikohtausta ottaa. Muakin tympäisee aina nää keskinäisen kehumisen kerhon kokoontumiset. Aina yhtä ulkopuolinen olo.
menemään, mutta tänä keväänä tuntuu olevan jatkuvasti jotain tapahtumaa, jossa pitäisi olla. Talvipäivää, pihaliikuntapäivää yms. viimeisimpänä tänään äitienpäiväsähläys (jos olisin ohjelman tiennyt olisin vain napannut lapset kotiin). Ensi viikolla olisi kevätjuhla, mutta taidan pysytellä töissä pitkään ja vain hakea lapset pois. Ei jaksa enää.
Nuo juhlat on lapselle tosi tärkeitä ja niihin valmistaudutaan huolella. En muista että olisin kertaakaan ollut poissa yhdestäkään joulu/kevät/äitienpäiväjuhlasta.
Meidän koulun kevätjuhlasta (joka onneksi oli jo) oli poissa mm. vanhemmat joiden poika on toistuvasti kiusannut muita ja käyttäytyy melko agressiivisesti. Vanhemmat kutsuttiin taannoin koululle keskustelemaan rehtorin kanssa tuosta kiusaamisesta, mutta eivät ehtineet sinnekään. Poika oli juhlissa isosiskon kanssa.
Mutta päiväkoti ilmoitti päivän vasta tänään, joka on n. 2vkon päästä ja meillä työvuorot on jo seuraavalle 4 vkolle.. Ei oo helppoo olla vuorotyöläinen.. Tosin vuorotyötä tekemällä lapsella on lyhyemmät päivät ja arkivapaita.. että puolensa kaikessa..
tässäkin ketjussa on minta pätevää syytä, miksi ei osallistu.
Jäisi mielellään pois. Tosin on jo kolmasluokkalainen. En aio mennä enää kevätjuhliin.
ymmärrän toki, jos ei työn, sairastumisen, pienemmän lapsen sairastumisen, tms vuoksi pääse, tai myös jos ei vaikka paniikkihäiriön tms. takia vaan kykene. Itse en päässyt lapsen ekaan kevätjuhlaan työasian takia. Joten meiltä ei sitten kukaan mennyt - koska mies ei halua niihin osallistua, ei kuulemma kiinnosta. Jatkossa tulee olemaan niin, että minä osallistun, mutta jos en jostain syystä pääse (esim. juuri työn, sairauden takia), ei meiltä sitten mene kukaan :(
Ei mies osallistu kodin ulkopuolella mihinkään lapsen asioihin. Minä hoidan päiväkodin, lääkärit, neuvolat, kaikki. Elämme ihan erillistä elämää - josta onkin helppo ja vaivaton pian erota lopullisesti :)
Ja ihan normaali vanhempi olen. Olen kiinnostunut lasten tekemisistä, koilista ja ajatuksista. Lapset vain ovat kieltäneet tulemasta. Eivät kehtaa kuulemma esiintyä, jos on tuttuja katsomassa.
Käyn vain silloin kun oman lapseni luokan vuoro on esittää jotain. Viime joulun juhlassa en käynyt, kun oli muut luokat esitysvuorossa. Nyt kevätjuhlaan menen, lapsen luokalla on joku esitys.
Olen töistä poissa silloin. Enää kahdet kevätjuhlat ja yhdet joulujuhlat alaluokilla jäljellä. Tänä vuonna pääsen lisäksi 9.luokkalaisen kevätjuhlaan. Niitäkin on vielä sen jälkeen kahdet edessä päin.
Viime keväänä myös mies oli työmatkalla juuri tuona päivänä, joten mummi ja pappa menivät.
Tiedän ajoittain työmatkani jo 6 kk edeltävästi, mutta minulla ei ole valtaa siihen, koska päiväkoti pitää juhlan.
Harmittaa kyllä silloin, kun en pääse juhliin, mutta mitäs teet.
Saatan olla töissä silloin.