Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska muuten olet viimeksi käynyt ehtoollisella?

Vierailija
09.05.2012 |

Minä kävin viime viikolla.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen ja viimeisen kerran. Yli viisitoista vuotta sitten.

Vierailija
2/11 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vuotta sitten. Sen jälkeen erosin kirkosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onhan siitä jo lähes 30 v...erosin kirkosta ajat sitten.

Vierailija
4/11 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mun juttu.

Tero

Vierailija
5/11 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kirkossa käyn jokusen kerran vuodessa. Pääsiäisenä tais olla viimeks. Ehtoollisella en kyllä käy koskaan. Käykööt ne, jotka haluaa syntinsä pestävän pois, mulla ei tuo omatunto niin paina. Mä en usko kuivan läpyskän ja viinikulauksen pelastavaan voimaan, edes symboliseen.

Jaa, no en voikaan sanoa, etten käy koskaan. Olinhan mä viime kesänä sukulaispojan konfirmaatiossa, ja tytöt halus päästä alttaria katsomaan. Mentiin sitten yhdessä, mä kulautin viinit ja mukulat sai siunauksen ja näki miltä alttari näyttää.

Vierailija
6/11 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun perhejumalanpalveluksessa ei ollut ehtoollista...

Vierailija
7/11 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konfirmaatiossa, vanhempien tahdosta. Sen jälkeen erosin kirkosta.

Vierailija
8/11 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 8 on tainnut ymmärtää luterilaisen ehtoollisen vähän pieleen? En mä käy siellä koska syntini pestään pois, se on katolisten juttu, vaan koska Jeesus viimeisellä aterialla otti leivän, mursi sen ja sanoi: Tässä on minun ruumiini, syökää se minun muistokseni. Tässä on minun vereni, sinun puolestasi vuodatettu. Minä käyn ehtoollisella jotta muistan Jeesuksen ja Jumalan läsnäolon, sen mitä Jeesus teki minun puolestani, sen ihmeen, iänkaikkisen elämän. Tulkaa, kaikki on valmista.

Vierailija
9/11 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti hetki miettiä ja sit muistin et se oli vanhemman veljeni rippipäivänä ja siitä tuloo kesällä 20v. Nuoremman veljen olles ripillä en käynyt ja äiti kysyi miks en käynyt. Vastasin että mä en oo niin paljon syntiä tehnyt et olis pitänyt käydä. Sitähän se ehtoollinen tarkoottaa et pääsee synneistään kun käy siellä. Kyllä muuten uskovaaset on syntistä porukkaa kun pitää useen hypätä ehtoollisella.

Vierailija
10/11 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aika vähän aikaa sitten.

Joillekin täällä tekisi ihan hyvää ottaa selvää mitä ehtoollinen ev lut kirkossa tarkoittaa ja miten monta merkitystä sillä on.

Vierailija
11/11 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 15 vuotta sitten. Sen jälkeen olenkin eronnut kirkosta niin ei ole ollut ehtoolliselle asiaa.:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi