Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Papa + Raskaus

Vierailija
09.05.2012 |

Saako papa-kokeen ottaa raskauden aikana? Rv 14 menossa ja hieman huolestuttaa, kun huomenna olisi aika. Eikös siinä kuiten ole keskenmenoriski?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman aikani peruutin aikanaan kun raskaus selvisi.

Ihmetyttää mikset ole soittanut aiemmin sinne ja kysynyt asiaa / peruuttanut aikaa...

Vierailija
2/9 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tk lääkäri sitä myöhemmin sitten ihmetteli. Lienee siis erilaisia käytäntöjä. Papa otettiin yksityisellä erikoislääkärillä, tuntui tietävän mitä tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä keskenmenoriski? En oo kuullukaan tuommosesta. Kävin ite yksityisellä kunnan kustantamassa joukkotarkastuksessa ja sinne piti viedä mukana semmonen etukäteen täytetty lomake, jossa mm. kysyttiin onko raskaana ja monennellako viikolla. Aika outoa etteivät olisi maininneet mitään riskistä tai että se olis suorastaan kiellettyä. Tämänhän olis pitänyt selvitä viimeistään siellä näytteenotossa.

Neuvolassa kun mainitsin joukkotarkastuksesta niin ei sielläkään ihmetelty tai sanottu mitään etteikö siihen olis saanut osallistua.

Vierailija
4/9 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siinä pieni riski on. Neuvolassa näin sanottiin. Multa on silti otettu papa raskaana ollessani.

Vierailija
5/9 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en sitten sitä "turhaan" ressannut. Tuntuu kyllä vähän pöljältä että mulle ei asiasta mitään sanottu missään. Ois kait mulla ollut oikeus tietää tuosta riskistä ja sen mukaan sit päättää mennäkö tarkastukseen vai ei. :(

Vierailija
6/9 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en sitten sitä "turhaan" ressannut. Tuntuu kyllä vähän pöljältä että mulle ei asiasta mitään sanottu missään. Ois kait mulla ollut oikeus tietää tuosta riskistä ja sen mukaan sit päättää mennäkö tarkastukseen vai ei. :(

Vierailija
7/9 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanottiin, että EI ole keskenmenon riskiä. Syy se, että kohdunkaula on pitkä ja "papaharja" ottaa näytteen vain kohdunkaulan alkupäästä pienestä osasta, eikä siis yllä niin pitkälle kohdunkaulaa, että voisi keskenmenonriskin aiheuttaa.

Vierailija
8/9 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin silloin ja kysyin. Sovittiin heti, että käyn vasta synnytyksen jälkeen. Tosin ehdin silti samana vuonna ja ennen 30-v synttäreitäni

Vierailija
9/9 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ainakaan minulta otettu rasakuden aikana, vaikka joku joukkotarkastus olisi siihen osunut. Ei suositella!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme