Sairaanhoitajat! Kertokaa kokemuksia tästä työstä:
Työ terveysasemalla: hoidon tarpeen arviointi, lääkärin avustaminen ja itsenäisen vastaanoton pitämistä.Millaista työ on, oletko viihtynyt? Mitä käytännössä pääsee tekemään? Sairaanhoitajaa tuohon haetaan. Kuulen mielelläni mikäli jollain onkokemusta, kiitos ! Ja vielä; palaan pitkästä aikaa työelämään, oisko hyvä paikka aloittaa?
Kommentit (6)
Itsenäinen työ on vastuullista. Kaikista päätöksistä vastaat itse, sulla ei välttämättä ole joka hetki siinä kolleegaa, keneltä kysyä. Vaatii siis laajakirjoista tieto-taitoa.
Ihan saman vastauksen saat kaikilta, jotka alaa vähänkään ymmärtävät. Liian vastuullinen ja itsenäinen paikka aloittaa pitkän tauon jälkeen.
mutta tuo aika on jäänyt mieleen ikimuistoisena. Eikä työ sinänsä liene juurikaan muuttunut vuosien saatossa. Työ oli hyvin monipuolista ja mielenkiintoista. Koskaan ei tiennyt aamulla, mitä päivä tuo tullessaan. Kun puhelin soi, oikein jännitti vastata, koska soittaja todennäköisesti kysyisi jotain vaikeaa/kummallista. Ehdottomasti yleisin syy siihen, miksi ihmiset aamulla tulivat vastaanotolle, oli se kun "aamulla oli jotenkin outo olo".
Pitkän poissaolon jälkeen kannattanee tosiaan hankkia hieman työkokemusta jostain muualta ja vasta sitten hakeutua tuollaiseen yksinäiseen työhön. Minä olisin tykännyt tehdä tuota työtä, mutta työ oli osa-aikaista ja huonosti palkattua. Joten kun sain kokoaikaisen vuorotyön, vaihdoin työpaikkaa haikein mielin.
mutta itse en menisi tuollaiseen paikkaan pitkän poissaolon jälkeen, koska itsenäisyys merkitsee myös sitä, että on aika yksin. Menisin ensin töihin vaikka sisätautiosastolle tai terveyskeskuksen vuodeosastolle tai ensiapuun, jotta saisin oppia ja kokemusta hoitotyöstä ja sairauksista.
Muita?