Hoitsut! Love-tentistä?!
Onko vaikee? Vaatiiko paljon lukemista? Mitenkäs iv-osa tentistä? Minulla ei kotihoidossa ole iv-juttuja ollenkaan, joten hirvittää se tentti ilman käytännön kokemusta aiheesta! Onko se iv-osa pakollinen kaikille sairaanhoitajille, vaikka työnkuvaan ei iv-jutut kuulukaan?
Kommentit (79)
ja vieläpä in! Mitähän ne seuraavaksi keksii? Maksaisivat ede3s jotain noista pompotuksistaan.
täytyy sanoa, että liuoslaskut nimenomaa oli se vaikein osio. Kannattaa kyllä harjoitella.....Tuntuu todellakin oudolta, että kaikki joutuvat sen tentin läpi käymään kaikilta osilta, vaikka eivät työskentelekkään sellaisissa paikoissa, joissa tarvitaan iv-tiputuksia. Minäkään en ole missään tekemisissä epiduraalien kanssa ja sekin piti päntätä tenttiin.
Varsinkin liuoslaskut ja verituotteet. Miks kotihoidossa kysytään samat asiat?!? En tajuu.
Menettääkö jossain vaiheessa työtehtävänsä?
Varmaan helvetin häpeällistä niille, jotka tehneet vaikka 25 vuotta töitä ja tentistä ei pääse läpi. Ei kun vaan lääkkeenantoluvat pois ja tehtävien vaihto. Kuulin että kokeen tulokset ovat kaikkien tiedossa. Mikä häpeän häpeä.. Mä vaihdoin onneksi ajoissa alaa.
on niin että iv-teoria tentitään, mutta näyttöä ei tarvita koska meidän osastolla ei anneta iv-lääkitystä.
Kyllä tuosta on kaikki läpi päässeet
Menettääkö jossain vaiheessa työtehtävänsä?
Meillä sanottiin että palkanalennus, en nyt muista montako prossaa..
mutta saa tuota kuitenkin monta kertaa yrittää.
Itse kyseisiä tenttejä valvoneena voin sanoa, että järkyytävän suuri osa reputtaa useammin kuin kerran. Osa ei edes vaivaudu lukemaan tenttimateriaalia ja sitten nuristaan juuri näin, että tämä asia ei kuulu mun työhön... Haloo, kyllä tuollaisesta tentistä on vaan päästävä läpi, naurettavaa vinkua sen vaikeudesta. Ja kyllä se iv on pakollinen sairaanhoitajille. Tentistä pääse ihan varmasti läpi jos vaan viitsii paneutua siihen tenttimateriaaliin. Kymmenen kysymystä per osio ei ole mahdoton juttu. Yleensä virheet johtuvat huolimattomuudesta, kannattaa lukea huolella mitä kysytään.
Fagin love-tentti,olen kotihoidossa kodinhoitajan koulutuksella ja hoitajan nimikkeellä ja minun pitäisi tietää iv,rokotusasiat ym.tarpeetonta jota en ikinä tule töissäni tarvitseen.Se on ihan hanurista että täytyy opiskella semmosta mitä ei tarvitse.Tekisi mieli kokeilla mitä töissä sanotaan jos en useimpien yritystenkään jälkeen pääse läpi.Mitä ne sitten tekis,saisin kenkää vai.Toki meidän kodinhoitajien ei tarvitse tenttiä lääkelaskuja,mutta sen jälkeen emme voi kuulemma enää pistää ateria-insuliinia,antaa tarvittaessa olevia lääkkeitä ei tod.näköisesti enää jakaa Marevaneja.Mitenkäs muissa kunnissa tämä toteutetaan.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 20:25"]
Fagin love-tentti,olen kotihoidossa kodinhoitajan koulutuksella ja hoitajan nimikkeellä ja minun pitäisi tietää iv,rokotusasiat ym.tarpeetonta jota en ikinä tule töissäni tarvitseen.Se on ihan hanurista että täytyy opiskella semmosta mitä ei tarvitse.Tekisi mieli kokeilla mitä töissä sanotaan jos en useimpien yritystenkään jälkeen pääse läpi.Mitä ne sitten tekis,saisin kenkää vai.Toki meidän kodinhoitajien ei tarvitse tenttiä lääkelaskuja,mutta sen jälkeen emme voi kuulemma enää pistää ateria-insuliinia,antaa tarvittaessa olevia lääkkeitä ei tod.näköisesti enää jakaa Marevaneja.Mitenkäs muissa kunnissa tämä toteutetaan.
[/quote]
Juurikin oikein, että ellei tenti ei myöskään osallistu lääkehoitoon.
Lukekaan hyvät parjaajat yllä olevan vastuullisen hoitajan kirjoitus. Juurikin tällaista asennetta ja ammattiylpeyttä.
Ja laillisuuden epäilijöille: Miksi ei olisi laillista. Tottahan toki työnantaja saa testata työntekijöidensä osaamista ja ammattitaitoa.
No se nyt on piece of cake monivalintatentti. Jos teet alan töitä ja olet joskus koulussa istunut, niin nämä pitäisi kyllä osata lukemattakin.
Tiedän ihmisen, joka kävi LOVE-tentissä ainakin kahdeksan kertaa, sitten lopetti kertomisen käymisestään. Ei kukaan tietojeni mukaan potkuja ole saanut kukaan. Joku aiheesta paremmin tietävä voisi kertoa, miten käy niiden, jotka eivät pääse läpi?
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 20:19"]Ihan perseestä koko love. Missä muussa ammatissa kyykytetään ihmisiä näin ja vielä ilman korvausta?
[/quote]
Et tainnut päästä läpi?
No ei se tentti vaikea ole ja hyvä on että säännöllisesti joutuu sen käymään. Kaikki osiot kuuluu vaikka ei työtehtävissä olisikaan
Samoin, ei kotihoidossa iv.tä, se on sairaanhoitajille ei onneksi meille lh.lle. Näin olen ymmärtänyt, mutta kuulopuheen perusteella pelottaa jo tentti muutenkin, kun tuntuu että meidän pitäis osata lääkkeiden yhteivaikutuksia yms.. Kotihoidossa muutenkin kaikki on erilaista kuin sairaalassa osastolla, pitäisi kai mennä ensin sinne vuodeksi oppiin! kukahan LOVE.n uudisti :(