Mitä taahtuu, jos vain jättäisin lapsen hakematta tarhasta?
Esikoinen on vaikea lapsi, ja kauhea uhma päällä. Itse vauvan kanssa kotona enkä jaksa enää yhtään iltaa ja yötä pikkupedon kanssa taistellen. Vauvassa on ihan tarpeeksi.
Kommentit (18)
Mutta, jos jätät lapsesi hakematta päiväkodista, lapsi viedään lastenkotiin.
Kurja tilanne. Et sitten tiennyt ennakkoon ettei lapset ole aina päivänpaisteita.
Katso peiliin. Lapsi aistii kyllä inhosi häntä kohtaan ja se ei todellakaan paranna hänen käyttäytymistään.
Lapset nukkuu öisin ainakin meillä.
Toivottavasti ymmärrät hakea apua ongelmiinne ennen kuin on liian myöhäistä.
Perhesurmaa saadaan aikaan sillä, ettei äiti voi koskaan tuulettaa tunteitaan, edes anonyyminä netissä. Hävetkää.
Ja ap:lle tsemppiä. Mene juttelemaan vaikka mtt:hen.
se ole joku sosiaalipäivystys, joka vastaanottaa???
Mutta tosiaan, kello yli puoli viisi ja äiti kotona ja uhmaikäinen (?) vielä hoidossa. Yli 8 tunnin työpäivä takana, kun tulee kotiin. Ihme, jos lasta väsyttää...? Kaivannee syliä ja jakamatonta huomiota tuollaisen urakan päätteeksi. Mieti, miltä itsestäsi tuntuu tuollaisen työpäivän jälkeen.
Ja juu, väsynyt voi olla, mutta kannattaa kyllä kiireesti hakea apua. Esim. päiväkodissa voi jutella hoitajien kanssa, niin he voivat viedä asiaa eteenpäin, jos pyytää apua.
Tulisivat varmaan hakeen vauvan myöhemmin.
Yrittävät soitta sinulle ja varahakijoille. Jos varahakijoita ei saada kiinni, niin sitten ottavat yhteyttä sosiaalitoimeen. sossu päättää mitä tehdään. Joku tulee varmasti tarkistamaan, että oletko hengissä.
hakeamaan pikkupeto tarhasta.
Vähänkö tekisi mieli jäädä kotiin vaan olemaan.
jos sinut tavoitetaan. Ja jos tarvitsee sijoittaa eli et vastaa puhelimeen etkä ole kotona eikä toinenkaan huoltaja ole tavoitettavissa, niin sijoitus kestää siksi aikaa, kunnes jompikumpi huoltaja saadaan kiinni ja sitten selvitetään sijoituksen jatkamisen tarvetta.
Mutta jos on tosi huono olo, niin mitäpä, jos soittaisit vaikka itse sossuun ja hakisit apua ettei tarvitse tuollaista miettiä?
Voisiko olla sen takia uhmakas,kun tietää että äiti on kotona vauvan kanssa ja itse joutuu muualle....
Kannattais varmaan hankkia apua, jos tuollaisia miettii
Voisiko olla sen takia uhmakas,kun tietää että äiti on kotona vauvan kanssa ja itse joutuu muualle....
Kannattais varmaan hankkia apua, jos tuollaisia miettii
Minkä ikäinen esikoinen on ja kuinka pitkät tarhapäivät hänellä on?
Olisiko mahdollista, että lapsi olisi vain vaikkapa kolmena päivänä viikossa (puolipäiväisenä) tarhassa?
Ihan kokemuksesta tiedän, että hankalan lapsen takana voi olla mustasukkainen esikoinen, joka haluaisi olla kotona äidin ja pikkusisaruksen kanssa.
lapsen suhteen? Selvästikin tarvitsisit apua kasvatuksessa.
Esikoinen on vaikea lapsi, ja kauhea uhma päällä. Itse vauvan kanssa kotona enkä jaksa enää yhtään iltaa ja yötä pikkupedon kanssa taistellen. Vauvassa on ihan tarpeeksi.
TEE ABORTTI.
OLET HUONO, HUONO ÄITI. ÄIDIN KUVATUS. OKSETTAVA IHMINEN!
Tasapainoinen ihminen ei kenellekään huutele tuommoisia.
Jokaisella - myös äidillä - voi olla väsyneet, synkät hetkensä, jolloin leikkii pahoilla ajatuksilla. Ilman, että oikeasti niitä toteuttaisikaan.
Mitä ap:n tilanteeseen tulee, niin kuulostaapa ahdistavalta. Itsekin mietin, että sinun pitäisi etsiä nyt radikaaleja ratkaisuja, enkä tarkoita että jättäisit esikoisesi hakematta tarhasta. Vaan että miettisit, mistä syystä lapsesi tuntuu nyt noin hankalalta. Ja mistä väsymyksesi johtuu: valvottaako vauva - miksi valvottaa? Onko sulla liikaa velvollisuuksia ja liian vähän lepoa - miksei mies auta, voisitko saada apua?
Oletko muuten yksinhuoltaja? Voisitko saada tukiperheen? Muuta apua?
koska nyt sinulla on uusi ja kiva lelu; uusi lapsi???????
hakeudu hoitoon, ap, ja anna lapsesi pois. molemmat. se on lapsillesi paljon parempi. on edes jonkinlainen tulevaisuus, ja he saavat ihmisen, joka välittää heistä.
9 ja 11 voisivat noudattaa ihan itse omia neuvojaan. Hoitoa tarttis saada, ei ole lapsille hyväksi noin pimeä äiti.
Helsingissä on ainakin ihan erityinen lastenkoti tällaisia tapauksia varten, toki muistakin syistä kiireellisesti huostaanotettuja sinne sijoitetaan.
Lapsi viedään lastenkotiin. Oikeasti jos tällaista miettii, kannattaa ottaa yhteyttä perheneuvolaan.
en edes väsyneenä ja liioitellakseen tykkää tuollaisesta kilenkäytöstä omaa lasta kohtaan.
Tosi hauska sana, he-he.