United States Of AMERICA on HIENO maa
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/valvontakamera-paljasti-poliisit-hak…
Hieno maa hienot ihmiset.
Kommentit (42)
[
sama jenkkivihaaja linkittää tänne aina innoissaan jokaisen Usa-vastaisen jutun jonka löytää :Dvähän yksinkertainen jos kuvittelee että muualla maailmassa ei tapahdu mitään vastaavaa. On paljon yhteiskuntia jossa poliisi ei joutuisi vastuuseen kodittoman murhaamisesta tässäkään tapauksessa.
Tapahtuuko tuollaista sivistysmaissa? Yleensä sivistysmaissa työtä tekevillä ihmisillä on työhönsä asianmukainen koulutus eikä tuollaisia ylilyöntejä tapahdu.
Verot tottakai?? Koulut ovat lukioon asti ilmaisia. Poliisit saavat asunnot jopa jossakin paikoin halvemmalla :), no eläminen maksaa tottakai.
Jatko-opinnot maksaa kaikille.
Keskiarvona tuo palkka nyt kuitenkin on USA:ssa ihan hyvä. Elä vaihda sitä euroiksi, ei olla Suomessa.
The median household income in the United States is $46,326.
Huomaa se on HOUSEHOLD, ei yhden ihmisen.
Siellä yhteiskunta ei hoivaa samalla tavalla kuin täällä. Tästä seuraa, että vastuuta on rutkasti enemmän mutta niin on vapauttakin. Huonoja piirteitä on aina, yksi niistä rikollisten väkivaltaisuus josta syystä poliisikin on kovaotteinen. Vahinkoja sattuu, iso maa isot toleranssit, ihmisiä kuolee välillä turhaan. Valitettavaa, mutta totta.
Henkilökohtaisesti rakastan Yhdysvaltoja, enkä enää halua täältä koskaan pois. USA on valtavan hyvä maa niille, jotka osaavat hoitaa asiansa ja huolehtia itsestään. Koulutetun ja sivistyneen ihmisen elämä on mielestäni täällä monin verroin parempaa kuin Suomessa, jonka jätin jo kymmenen vuotta sitten. Jos töitä riittää ja niitä haluaa tehdäkin, on täällä ihan aidosti vain taivas rajana.
Mutta huono-osaisille ja helposti syrjäytyville USA sen sijaan ei ole mikään onnela.
jotka ei ole koskaan kyseisessä maassa käyneetkään. Itse menetin sydämeni ihan täysin tälle maalle siellä ekaa kertaa käydessäni. Ihania, iloisia ja juttelevia ihmisiä. Suurkaupungissakin leppoisa, turvallinen tunnelma ym. Joskus oikeasti kannattaa ottaa se pää puskasta ja kattoa vähän ympärilleen. sairaita ihmisiä on joka maassa.
Siellä yhteiskunta ei hoivaa samalla tavalla kuin täällä. Tästä seuraa, että vastuuta on rutkasti enemmän mutta niin on vapauttakin. Huonoja piirteitä on aina, yksi niistä rikollisten väkivaltaisuus josta syystä poliisikin on kovaotteinen. Vahinkoja sattuu, iso maa isot toleranssit, ihmisiä kuolee välillä turhaan. Valitettavaa, mutta totta.
Henkilökohtaisesti rakastan Yhdysvaltoja, enkä enää halua täältä koskaan pois. USA on valtavan hyvä maa niille, jotka osaavat hoitaa asiansa ja huolehtia itsestään. Koulutetun ja sivistyneen ihmisen elämä on mielestäni täällä monin verroin parempaa kuin Suomessa, jonka jätin jo kymmenen vuotta sitten. Jos töitä riittää ja niitä haluaa tehdäkin, on täällä ihan aidosti vain taivas rajana.
Mutta huono-osaisille ja helposti syrjäytyville USA sen sijaan ei ole mikään onnela.
Oletko niin pässi että kuvittelet ettei väkivaltaisia rikollisia olisi muualla. Niitä riitää ja ne hoidetaan ammattitaitoisesti muuten kuin hakkamalla silmittömästi pampulla naamaan.
Mikä ihmeen taivas rajana? Elintaso rikkaalle takuulla paremaa Euroopassa, missä on kulttuuria ja kivoja paikkoja.
Aika erikoinen sinunkin maailmankuvasi jos sinua ei yhtään huolestuta oman maasi köyhät. Luuletko tosiaan että he ovat aina itse syypäitä siihen ettei ole töitä ja koulutusta?
Elintaso rikkaalle takuulla paremaa Euroopassa, missä on kulttuuria ja kivoja paikkoja.
jotka ei ole koskaan kyseisessä maassa käyneetkään. Itse menetin sydämeni ihan täysin tälle maalle siellä ekaa kertaa käydessäni. Ihania, iloisia ja juttelevia ihmisiä. Suurkaupungissakin leppoisa, turvallinen tunnelma ym. Joskus oikeasti kannattaa ottaa se pää puskasta ja kattoa vähän ympärilleen. sairaita ihmisiä on joka maassa.
veikkaan minäkin ettei ap ole koskaan USAssa käynyt. Se on niin valtava maa ja alueittain niin vaihteleva että yleistämällä osoittaa lähinnä oman tietämättömyytensä. Yhteiskuntana se on kieltämättä monelta osin mätä, oikeusjärjestelmässä paljon kritiikin aihetta ja huono-osaisista ei yhteiskunta juuri huolehdi.
Mutta tavalliselle, itsestään huolehtivalle ihmiselle USA tarjoaa PALJON enemmän kuin Suomi. Ihmiset ovat ihania, avuliaita ja vilpittömiä. Ahkera työ palkitaan ja siihen kannustetaan... On oikeasti mahdollista vaurastua toisin kuin Suomessa jossa hyväpalkkaiselta viedään 60% ansioista verokassaan. Omasta yhteisöstä, naapurustosta ja vapaaehtoistyöstä ollaan paljon kiinnostuneempia kuin täällä. Suomessa ajatellaan että yhteiskunta hoitaa.
Itse olen jenkkilälle menettänyt myös sydämeni :) Etenkin Kalifornialle ja kalifornialaisille, niin ihania ja sydämellisiä ihmisiä
veikkaan minäkin ettei ap ole koskaan USAssa käynyt. Se on niin valtava maa ja alueittain niin vaihteleva että yleistämällä osoittaa lähinnä oman tietämättömyytensä. Yhteiskuntana se on kieltämättä monelta osin mätä, oikeusjärjestelmässä paljon kritiikin aihetta ja huono-osaisista ei yhteiskunta juuri huolehdi.
Mutta tavalliselle, itsestään huolehtivalle ihmiselle USA tarjoaa PALJON enemmän kuin Suomi. Ihmiset ovat ihania, avuliaita ja vilpittömiä. Ahkera työ palkitaan ja siihen kannustetaan... On oikeasti mahdollista vaurastua toisin kuin Suomessa jossa hyväpalkkaiselta viedään 60% ansioista verokassaan. Omasta yhteisöstä, naapurustosta ja vapaaehtoistyöstä ollaan paljon kiinnostuneempia kuin täällä. Suomessa ajatellaan että yhteiskunta hoitaa.
Itse olen jenkkilälle menettänyt myös sydämeni :) Etenkin Kalifornialle ja kalifornialaisille, niin ihania ja sydämellisiä ihmisiä
Oletko niin pässi että kuvittelet ettei väkivaltaisia rikollisia olisi muualla. Niitä riitää ja ne hoidetaan ammattitaitoisesti muuten kuin hakkamalla silmittömästi pampulla naamaan.
Mikä ihmeen taivas rajana? Elintaso rikkaalle takuulla paremaa Euroopassa, missä on kulttuuria ja kivoja paikkoja.
Aika erikoinen sinunkin maailmankuvasi jos sinua ei yhtään huolestuta oman maasi köyhät. Luuletko tosiaan että he ovat aina itse syypäitä siihen ettei ole töitä ja koulutusta?
Missään vaiheessa en väittänyt, että USA olisi onnela maan päällä, päin vastoin, ongelmia on todella paljon.
Varmasti väkivaltarikollisia on muuallakin. Niiden ammattitaitoiseen hoitamiseen taas en rupea ottamaan kantaa kun en kriminologiaa ole hirveästi lukenut. USAn kovat tuomiot toisaalta estävät samoja rikollisia ryhtymästä heti rikoksenuusijoiksi, toisaalta raaistavat rikollis- ja poliisikulttuuria entisestään. Ei ole paras mahdollinen tilanne, sen myönnän heti itse ensimmäisenä.
Elintaso on eurooppalaisissa maissa hyvin tienaavilla yleensä huonompi kuin USAssa, johtuen verotuksesta. Toki tämä on suuri yleistys, riippuu siitä missä päin Yhdysvaltoja ja missä päin Eurooppaa verrokit asuvat. Vain taivas on rajana siinä mielessä, että hyvin tienaavalla amerikkalaisella on ihan uskomattoman hyvät mahdollisuudet toteuttaa itseään esimerkiksi suomalaiseen verrattuna.
Kulttuuria ja kivoja paikkoja? Minusta USA voittaa esimerkiksi Suomen tässä vertailussa, valitettavasti.
Köyhät eivät todellakaan ole aina itse syyllisiä tilaansa, USAssa on hyvin paljon rakenteellisia ongelmia tämän suhteen. Tietääkseni en näin muuten väittänytkään, kunhan totesin että kaikille amerikkalainen unelma ei koskaan materialisoidu.
Välillä kyllä huimaa itseänikin tämä amerikkalainen kilpailullisuuden korostaminen ja aggressiivinen henki työelämässä. Töitä saa todellakin tehdä hartiavoimin, että pysyy menossa mukana.
tiedustella ap:n koulutusta/ammattia? :P
entä kuinka monta kertaa olet USAssa itse käynyt?
et kovin korkeasti koulutetulta argumenttiesi perusteella vaikuta :D
kulttuuri jota täällä on tarjolla enemmän kuin USA:ssa?
Ähtärin eläinpuisto!
että jos Suomessa poliisikoulu (ja poliisin ammatti) on edes jotenkin arvostettu niin Jenkeissä poliisin duuni on "paskahommaa" johon on jatkuvasti pula työntekijöistä. Rivipoliisit tulevat monesti alemmista yhteiskuntaluokista jne.
Jenkeissä poliisia kannattaa oikeasti pelätä.
Meidän pikkukaupungissamme poliisit saavat yli 75 000 usd vuodessa palkkaa ja ovat arvostettuja ja fiksuja ja kohteliaita ja pidettyjä ihmisiä. Toki kun osavaltioita on 50 ja ihmisiä 320 miljoonaa, joukkoon mahtuu ei-niin-loistotyyppejäkin, kuten Suomessakin.
Usa on sellaista aakeeta laakeeta koko helvetin maa. Etäisyydet pitkiä ja kaikki keinotekoista. Joku Detroitin kokoinen kaupunki voidaan hylätä tuosta vaan. Ajatelkaa jos Pariisi hylättäis tuosta noin kun vähän tulee ongelmia. Usassa kaikki on niin kertakäyttöistä ja tylsää. Kaiken pitää olla isoa jotta olis jotain.
Jotta mitäköhän se taivas rajana tarkoittaa hyvätuloiselle Usassa? Voi kuluttaa entistä enemmän. Huonoja autoja, pahvitaloja, kiinalaisia halvatuotteita, 100 tuuman plasmatelkkareita. On se elämää.
Itse kyllä asun mielummin Suomessa kuin Usassa. En kaipaa Usasta yhtään mitään.
Usa on sellaista aakeeta laakeeta koko helvetin maa.
Ehkä sinun on tosiaan ihan hyvä pysyä Suomessa vaan :)
Usa on sellaista aakeeta laakeeta koko helvetin maa. Etäisyydet pitkiä ja kaikki keinotekoista. Joku Detroitin kokoinen kaupunki voidaan hylätä tuosta vaan. Ajatelkaa jos Pariisi hylättäis tuosta noin kun vähän tulee ongelmia. Usassa kaikki on niin kertakäyttöistä ja tylsää. Kaiken pitää olla isoa jotta olis jotain.
Jotta mitäköhän se taivas rajana tarkoittaa hyvätuloiselle Usassa? Voi kuluttaa entistä enemmän. Huonoja autoja, pahvitaloja, kiinalaisia halvatuotteita, 100 tuuman plasmatelkkareita. On se elämää.
ja kuinka monta USAn visiittiä ap:lla olikaan plakkarissa? :D
se vaihtelee paljon...ja ei se Usassa niin hirveän korkea ole. Euroissa ehkä 37 000 bruttoa vuodessa ja siitä kustannettava verot, kaikki terveydenhoito, lasten koulut, vakuutukset, jatko-opinnot, asunnot ja muu eläminen.