Keittoa 30-35 hengelle - paljonko?
Paljonko pitäisi tehdä keittoa, kun vieraita tulossa n. 30-35 henkilöä... osa siitä lapsia. Riittääkö 10 vai 15 litraa?
Kommentit (10)
itse varaisin ainakin 0,5 dl /henkilö. Keittoa tulee helposti paljon joten sen vuoksi ei kannata pihistellä.
ts. vähintään tuo 15 litraa mieluummin enemmän.
kokkina 3.5dl annoskoko per nuppi sanoisin et on hyvä.. toi puolidesiä on yleensä kastikkeen annoskoko...
Ostasin 30 purkkia hernekeittoa. Niistä riittää sitten varmuusvarastoksi, jos kaikki ei menekään kaupaksi.
Tee reilusti, ettei vaan lopu kesken. Ainakin 30-35 litraa.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko pitäisi tehdä keittoa, kun vieraita tulossa n. 30-35 henkilöä... osa siitä lapsia. Riittääkö 10 vai 15 litraa?
No kaada vettä lautaselle, jolla keittoo tarjoot ja katso paljonko se vetää. Sitten lasket 35xlautasellinen + mahdollinen santsivara. Yksinkertaista kotitiedettä.
Herra siunaa jos ei tällaista osaa itse keksiä, uusavuttomuuden uusi ennnätys.
Aina parempi olla vaikka täysin uusavuton ja ties mitä,
kuin piikikäs, ilkeä ja paha!
Häpeäisit.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu prosenteista, mutta jos ihan sokerista ja hiivasta ajattelit tehdä, niin satakunta litraa lienee sopiva määrä.
itse varaisin ainakin 0,5 dl /henkilö. Keittoa tulee helposti paljon joten sen vuoksi ei kannata pihistellä.
ts. vähintään tuo 15 litraa mieluummin enemmän.