Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhoista tavaroista on niin vaikea luopua?

Vierailija
08.05.2012 |

Ihan käsittämätöntä. :o

Olen yrittänyt käydä vaatekaappeja ja muitakin kodin hyllyjä lävitse ja laittaa tavaraa kierrätykseen. Mutta mutta, tuntuu että hommat ei etene eikä tilaa kaappeihin tule millään. Miksi helkkarissa mä olen tällainen hamsteri? Kiinni materiassa?

Melkein kaikessa on olevinaan muka tunnearvoa tai jonkinlaista historiaa, ja melkein kaikkea voisi muka vielä jossain vaiheessa tarvita tai uusiokäyttää. Lisäksi: mahdun vielä 10 vuotta sitten ostamiini vaatteisiin eli kokomuutoksetkaan ei ole riittävä selitys, ja rehellisesti sanottuna, mulla ei ole kaapissani mitään tosi järkyttävää tai rikkinäistä tai tarjoustalo-krääsää, siksi tavaran poisheittäminen tai kierrättäminen tuntuu tällaisesta tarkan markan pihtaajasta vaikealta.

Jotkus asiat mua itseänikin kuitenkin hymyilyttävät: Esim. vanhasta teddykarvaisesta talvitakista voisin muka järkeilylogiikkani mukaan ommella jotakin vaikka koirille. Tai hyllyllä jo yli 10 vuotta odottaneen Arabian astiaston voisin sitten joskus viedä mökille (sitten joskus kun sellainen meille edes hankitaan).

Kohtalotovereita paikalla?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä sinun sinne kaappeihin pitäisi nyt mahduttaa? Uutta tavaraa??

Onkohan mitään järkeä :-D

Jos ne kaapeissa sopii olemaan, anna olla. Jos nuistonsa hävittää, sitä saattaa katua kovastikin joku päivä. Miksi ostaa uuttaa, jos vanhatkin kelpaavat? Mä olen myös säilyttäjäpersoona, talokin on 250 neliötä eli tavaraa kyllä on. Mutta mahtuvat olemaan ja turha uusia ostaa, ekologisempaa käyttää vanhat loppuun. Vanhoista voi tarvittaessa tuunata uutta ja lapsetkin haluaa varmasti jotain mukaansa muuttaessaan.

Päätä vaan ettet osta uutta lisää etkä varsinkaan turhia tavaroita.

Älyttömintä on heittää tavaraa roskiin ja mennä kaupasta hakemaan uusia. Jos saat kierrätettyä eli myytyä ja sillä rahalla hankit uuden tilalle, siinä on joku järki sentään.

Vierailija
2/3 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vanhan tavaran pois heittäminen on ihan helppoa. Mutta eihän ehjiä vaatteita tarvitse pois heittää jos käytät niitä vielä. Mä siivosin juuri kaappejani ja heitin pois vanhoja koriste-esineitä ja lasten tekemiä savitöitä. Hiukan se kirpasi mutta ksoka en niitä enää ikinä käytä eikä lasten kaikkia töitä voi säästää, on parempi heittää pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tykkää shoppailusta, en nykyään edes käy kirppareilla ettei tulisi hankittua mitään turhaketta. Entistä tavaraa on vaan liikaa.

Ollaan tehty remonttia, ja sen myötä olen nyt ottanut itseäni niskasta kiinni ja heittänyt aika paljon tavaraa pois tai laittanut kierrätykseen. Ja täytyy sanoa että on kivaa kun kotona ei ole enää joka nurkassa jotain tavarakasaa, pikemminkin avaraa. Enkä kaipaa mitään pois vietyä. Vielä on kuitenkin urakkaa...

Vaikeinta on minusta luopua sukulaisilta perintönä tulleista vanhoista tavaroista ja muistoesineistä. Mutta kun niille ei vaan ole paikkaa. Toinen heikko kohtani on vaatteiden tuunaus. Minulla on isot kasat vanhoja vaatteita josta olen aikonut muokata jotain päällepantavaa. Tavoitteena on pienentää se kasa ainakin puoleen. Ai niin ja kirjat! Niitäkin nimittäin riittää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi