Ehdotelkaa meille ruokalistaa, ei "perusruokia".
Ja meillä ne "perusruuat" on mm. makaronilaatikko, jauhelihakastike, jauhelihapihvit, makkarakeitto, kalakeitto, kinkkukiusaus, karjalanpaisti.. Alkaa tulemaan kohta korvista ulos.
Eilen tehtiin paellaa ja se oli piristävää vaihtelua. Muita ideoita?
Kommentit (7)
- crepes (suolaiset letut, täytteenä vaikka riisi ja tonnikala, kuorruta rullat uunissa juustolla)
- nauhapastaa ja kermaista sienikastiketta
- kasvislasagne
- tacot
- ruokasalaatti ja kotona leivotut sämpylät
- couscous ja pestokana
- mantelikala ja muussi tai itse tehdyt lohkoperunat
- pinaattiletut (tee itse)
Tänään ainakin lähtee testiin nauhapasta ja sienikastike!:) Muutkin vinkit tulevat kyllä käyttöön, kuulostaa hyviltä!
-ap
risottoa,
thaimaalaista kanawokkia,
paistettuja muikkuja ja perunamuusia,
paistettua ahventa ja kukka-, parsakaaligratiinia,
sushia,
maksapihvejä,
tomaattikeittoa,
Ma teen tanaan yhta meidan kaikkien lempiruokaa: tortilloja papu-tofukastikkeella.
Kastikkeeseen siis kidneypapuja, tofumuruja, paljon tomaattia ja sitten maun mukaan voit lisata myos esim sipulia, valkosipulia, paprikaa...
Tarjoilet salaatin (kurkkua, raastettua porkkanaa, sipulia' salaattia..) ja maissin kanssa. Viereen viela vahan ranskankermaa.
Tosi helppoa ja nopeaa ja ihan terveellistakin.
Erilaisia wokkivihanneksia pakastealtaasta, ja sitten vaihdellen esim. broilerin liekkisuikaleita/porsaanlihasuikaleita jne. ja erilaisia nuudeleita (tavallisia, riisi, muna..).
Näistä saa monta erilaista makuyhdistelmää aikaseks!
Mutta laita osa nesteestä kookosmaitoa ja mausta punaisella chilli-tahnalla.
Kikherne-currya. Pari pulloa passataa tai tomaattimurskaa, kasvislientä, valkosipulia, punaista chilli-tahnaa, pari tolkkia kikherneita (tai itse liotettuja/keitettyjä) ja ihan viimeiseksi lisää kookosmaitoa. Jos kasvisruoka ei maistu niin lisää kanaa joukkoon.
borssikeitto
lammaspata
wokit
paistettua kuhaa/siikaa/ahventa
bratwursteja ja haudutettua hapankaalia
kanasalaatti
nizzan salaatti
sosekeitot
vuohenjuusto pesto kana
lohipastaa
pestopastaa (itse tehty pesto)