3-vuotiaalla koiralla jo KOLMAS pentue..
Hei!
Ajattelin turvautua tälle palstalle, sillä täältä kun tuntuu aina irtoavan neuvoja :)
Tilanne on se, että olemme pitkään etsineet itsellemme toista koiraa. Vihdoin löysimme pentueen, jossa pentujen vanhemmat ovat kriteereitämme vastaavia. (Luonne rauhallinen ja ihmisläheinen)
Kauhistuin, kun pentuja myyvä omistaja kertoi, että pentue on hänen koirallaan kolmas. Pentujen emä on vasta 3-vuotias eli jokaisesta juoksusta on teetetty pentuja. Koirien omistaja sanoo tämän(kin) olevan vahinkopentua.
Mitä mieltä olette? Kuulostaako ihan kauhealta?
Millä tavoin tämä vaikuttaa pentuihin? Tulevatko pennut olemaan normaalia pienempi kokoisia?
En tiedä, onko itselläni sydäntä ostaa tällaisesta pentueesta koiraa, sillä en halua tukea toimintaa, joku kuulostaa siltä, että koiralla yritetään tehdä vain rahaa.
Mitä mieltä te olette?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista!
Kyse on saksanpaimenkoira pentueesta. Olen itsekin sitä mieltä, etten voi lähteä tukemaan toimintaa :/
Pentuja ei kuulemma eläinlääkäri tarkista, koska koiria ei ole tarkoitus rekisteröidä. Ja koska koiria ei rekisteröidä, EL ei kuulemma voi yksilöllisesti tarkistaa pentuja. Tai siis voi, mutta ei kirjoittaa niistä todistusta. Jotenkin näin se nainen selitti.
p.s. Koiralla voi aikaisintaan teettää pentuja, kun emä on vähintään 2-vuotta.
Valitettavasti tiedän itse koiran jolls teetettiin pennut ensimmäisistä juoksuista eli alle vuoden ikäisenä. Oli minun koiran hyvä kaveri puistossa, mutta sitten ei näkynyt pitkään aikaan, kuulin että on pennutettu ja ihan pennut rekisteröitiin. Eläinlääkäri voi hyvin tarkistaa pennut eläinlääkärille ei rekisteröinti kuulu, kaikki pennut vanhoihin koiriin on samalla viivalla. Joten kasvattaja valehtelee, välipentuja myymässä, siksi ei halua eläinlääkäriä sekoittaa
Sleepy Sleepers: "madam tuokaa Nakki, Nestori koiraa fukittaa"
https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000010132341.html