Brittimiehet? Millaisia ne on?
Mua "piirittää" yksi mukavanoloinen heppuli. Ollaan muutaman kerran tavattu. Hän on näyttelijä (teatterissa enimmäkseen). Pienellä kokemuksellani kohteliaampi kun suomalaismiehet.
Kommentit (11)
suomalaiselle eli ei minusta voi odottaa erityisiä haittoja/etuja kansallisuuden perusteella. Yksilö ratkaisee. Olen itse asunut Britanniassa aikoinani ja tällaiseen käsitykseen jäin että kaikenlaista miestä sieltäkin löytyy mutta kulttuurierot Suomeen sinänsä varsin pieniä.
Kuten et voi kuvailla ulkomaalaisillekaan millainen on "suomalainen mies".
Kohteliaisuustavat on briteillä niin takaraivoon iskostettu pienestä pitäen, että niitä ei kannata ihmetellä.
Jos on pakko yleistää, sanoisin että moni brittimies tykkää oluesta ja futiksesta. ;) Ovat myös nuorena aika meneviä, ehkä kiitos vilkkaan pubi- ja seurustelukulttuurin. Suomalaisille ehkä tyypillisempi kotona nököttäminen on briteille ehkä vähän outoa.
Kuten kaikki suomalaiset miehet ovat täysin samanlaisia (ei puhu, ei pussaa, kova juomaan viinaa), niin myös brittimiehet ovat. ;)
Välillä tuntuu, että ovat konservatiivisempia tasa-arvon suhteen kuin suomalaismiehet keskimäärin. Ryhmäkeskusteluissa puhuvat mieluummin miesten kanssa ja sivuuttavat naisten olemassaolon. Toisaalta niitä punaniskoja löytyy täältäkin, en mene vannomaan erosta.
Sitten pitää tosiaan varoa, ettet ota juttuja liian kirjaimellisesti. Se nimittäin menee briteillä niin, että se on tyhmä ja nolo joka ottaa tosissaan, kun toinen on puhunut lämpimikseen. On paljon kuulijan vastuulla tulkita mitä toinen oikeasti tarkoittaa ja mitä ei.
Kun mielestä kulttuurieroja on lopulta tosi paljon, vaikka eivät niin silmiin pistäviä olekaan heti alkuun.
pian 20 vuotta, huumorintajuinen, älykäs ja ihana:)
Tällaista kehua olen saanut useammalta britti mieheltä. Olen normaalipainoinen perus eloveena-tyttö. Meikkaan vähän jos ollenkaan. Jutuissani olen avoin enkä kaunistele tai ujostele puheenaiheita.
Enkku likat ehkä on liian meneviä, liian kokeneita, liikaa roskaruokaa vetäviä ja liikaa meikkaavia.
Sitten pitää tosiaan varoa, ettet ota juttuja liian kirjaimellisesti. Se nimittäin menee briteillä niin, että se on tyhmä ja nolo joka ottaa tosissaan, kun toinen on puhunut lämpimikseen. On paljon kuulijan vastuulla tulkita mitä toinen oikeasti tarkoittaa ja mitä ei.
Kun mielestä kulttuurieroja on lopulta tosi paljon, vaikka eivät niin silmiin pistäviä olekaan heti alkuun.
Erot ovat suht pieniä, mutta kyllä niitä on. Juuri tuo puheen määrä, ironian ja sarkasmin viljely on monelle suomalaiselle jotenkin vaikea tajuta. Vaikka onhan toki suomalaisiakin, jotka puhuvat viihteen ja harrastuksen vuoksi, kuten esim. lähes kaikki savolaiset...
Britit on todella komeita/kauniita:)
mielestä huumorintajuisia ja kovia flirttailemaan.