Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omia lääkkeitä sairaalakassiin?

20.11.2005 |

Moi,

Oon jostain lueskeltuani ymmärtänyt, että joillain synnäreillä saisi aika nihkeästi synnytyksen jälkeen särky- tai muitakaan lääkkeitä. Toki imetystä aloittelevan onkin syytä katsoa, mitä käyttää, mutta entä jos vaikka eepparikipu on hirveä, suoli täysin tukossa tai ties mitä? Estääkö mikään pakkaamasta sairaalakassiin vaikka Panadoleja ja Microlax-peräruiskeita ja käyttämästä niitä (tiukan paikan tullen vaikka salaa), jos henkilökunta kieltäytyy antamasta apua?

Outoja mäkin mietin - on tainnut olla vähän pitkä sunnuntai. Mut ties vaikka joku toinenkin ois törmänny samaan ajatukseen. ;)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itse sain oikein hyvin lääkitystä Taysissa, sekä mahanpehmennykseen että kipuihin.

Vierailija
2/8 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tarjottiinko teillä automaattisesti lääkkeitä tuohon mahan pehmennykseen? Synnytin imukupilla ja aikapaljon jouduttiin välilihaa leikkaamaan ja en uskaltanut koko sairaalassa olo aikana käydä ulostamassa vaan odotin että pääsen kotiin ja kotona söinkin levolacia. Olin tosin sairaalassa vain kaksi päivää, sillä en saanut nukuttua ja kinusin luvan lähteä kotiin heti lääkärin tarkastuksen jälkeen vaikka olin ensisynnyttäjä. Tyhmä kun olin niin tajunnut tuohon vatsanpehmennykseen mitään pyytää. No ensikeralla viisaampi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

dupattiin lääkkeitä täyteen esikoisen kanssa minkä kerkesivät. eli tarjonta oli enemmän kun pyysin... mietin vaan että saako niitä noin paljon syödä

kakkosen kanssa sain kun pyysin eikä siellä ainakaan nihkeesti annettu.

esikoinen päijäthämeen keskussairaalassaja kuopus haikaranpesässä

Vierailija
4/8 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naikkarilla, hämeenlinassa ja hyvinkäällä.

Kaikkialla oon ssanut niin kipulääkkeitä kuin vatssaa pehmentävää ihan pilvinpimein. Ei ole edes tarvinnut miettiä pitäisikö esmes ukkoa pyytää tuomaan jotain kun kaikkea on saanut ihan riittävästi.

Vierailija
5/8 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

omia särkylääkkeitä ei kannata ottaa sairaalaan.Poikkeuksena on jotkut harvinaiset valmisteet joita tarvitset usein tai astmalääkkeet.

Vierailija
6/8 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kyllä pihdataan mahanpehmennysaineita, kannattaa ehdottomasti ottaa omat mukaan, kunhan sitten käyttää niitä järkevästi. Nykyään saa sentään kahvia aamulla.

Periaatteessa kaiken tarvitsemansa saa kyllä sairaalassa, mutta just sen suolentoiminnan kanssa se ajoitus ei ehkä onnistu...

Vierailija
7/8 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin antoi ihan kiitettävästi lääkkeitä koko ajan kun pyysin. kysyivät myös onko mulla omat piikit mukana (piikitin raskauden verenohennuslääkettä) sanoin että ei ole (koska KAIKKI TARVITTAVAT LÄÄKKEET KUULUVAT VUOROKAUDEN HOITOMAKSUUN)

sieltä sitten sain piikit, monivitamiinit (joita lääkärin suosituksesta syön koko ajan) samoin kalkkiabletit (samasta syystä) ja panacodia ja panadolia.

ison asian tekoon en lääkettä tarvinnut, mut naapuripetiläisille sitä tarjottiin heti kun sanoivat ettei ole tullut.

Vierailija
8/8 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle vaan TAYSissa tarjottiin vatsanpehmennyslääkkeitä... Itse en ollut vielä edes älynnyt kysyä. Vielä käskivät pyytää lisää, jos siltä tuntuu. Niin ja särkylääkkeitä sai myös, suositusmäärät tuntuivat olevan vain vähän kätilökohtaisia. ;)