Lue keskustelun säännöt.
Vauvan soseista (ov)
20.11.2005 |
Kannattaako tehdä itse ulkolaisista vihanneksista soseet vai ostaa purkissa valmista kamaa?
Kommentit (2)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mutta mä oon ollut niin laiska että olen syöttänyt aika paljon valmiitakin soseita. Niissä on vain aika paljon vettä josta maksat joten ainahan on parempi jos viitsii tehdä itse. Oli se sitten ulkolainen tai suomalainen kasvis niin ainahan omatekoinen on omatekoinen ja varmasti samallalailla kasvaa lapsi oli se tehty kummasta tahansa!
Monesti vaan on niin että lapset syö mielummin sitä purkkikamaa kun niissä on vähn makua enemmän... on hiukan suolaa jne.
eihän se suola myrkkyä ole! Kun muistaa että se on vain mauste kun tekee itse soseita, eikä käytä sitä liikaa! Oma makuaisti jos sanoo että vähän liian suolaton ,niin se on lapselle hyvä. ja kun laittaa sitä nestettä tarpeeksi kasviksiin niin lapsi syö.
Anteeksi kun rupesin neuvomaan... mutta kun mulla on kaveri joka ei laittanut kasviksiin sekaan juurikaan nestettä eikä yhtään suolaa eikä muita yrttejä niin lapsi ei suostunut syömään ja kun purkkiruokaa ei tämä äiti suostunut antaan.. tuloksena oli että muksu ei kasvanut ja oli tosi laiheliini. eli sit melkeinpä maidolla sen ensimmäisen vuoden. Kunnes sitten kun äiti lisäsi ruokaan hieman suolaa, rupes lapsikin syömään!
Meni kyllä asian viereen siis tää sepustus mutta toivottavasti joku sai vähän vihiä tästä jos sattuu vaikka oma muksu oleen sellanen joka ei jostain syystä sitä suolatonta pottua suostu syömään...