Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musta on tullut agressiivinen kuski

Vierailija
04.05.2012 |

Huomaan että aika usein liikenteessä ärsyttää joku kuski. En jaksaisi ymmärtää ja olla pitkäpinnainen. Yritän olla ajaessa mahdollisimman tehokas ja ajan reippaasti, mutta en älyttömästi mitään ylinopeutta. Koko ajan on fiilis että olisi kiire jonnekin, kuten aamulla töihin ennen ruuhkaa (jota inhoan) tai töistä hakemaan lasta päiväkodista tai viemään/hakemaan jotain lasta harrastuksesta.

En jaksaisi tippaakaan kuskeja jotka kiihdyttävät kun joku ajaa rinnalle, mutta hiljentävät kun toinen on ohittanut. En myöskään jaksa niitä jotka ohittavat hirveällä vauhdilla isommalla tiellä ajaen ylinopeutta, mutta pienemmälle tielle kääntyessä ajaakin juuri ja juuri rajoitusta tai alle ja sitten saa itse olla siinä perässä, eikä pääse edes ohi. Ärsyttäviä ovat myös ne jotka tulevat risteyksestä juuri eteen ja matelevat sitten edessä, kuten myös kuskit jotka hiljentävät vihreisiin valoihin ihan kuin odottaen että ne vaihtuisivat punaisiksi.

Huomaan että kenenkään ajotyyli ei rasita yleensä kehä3 sisäpuolella, sillä siihen aikaan kun olen liikenteessä, niin kukaan ei jää tahallaan matelemaan ja tilaakin annetaan, sekä kaistojakin on enemmän. Mutta auta armias kun tullaan sen kehän ulkopuolelle, niin aina löytyy näitä ärsyttäviä kuskeja. Kotikaupunkini on niitä välillä täynnä.

Ajanut olen jo parikymmentä vuotta ja viime vuosina olen sahannut autolla viikottain 500-1000km. En jaksaisi körötellä ja auton rattiin päästyäni käyn nopeasti "ylikierroksilla" ja sen näkee ajotyylistäni. Onkohan tuo oire jostain muusta? Onko pääkaupunkiseudulla ajavat todella erilaisia kuin kauempana autoilevat vai luoko joku liikennejärjestelyissä sen harhan minulle? Miten ihmeessä pääsisin tuosta ajotyylistä eroon, vaikka en itse oikeastaan haluaisikaan ajaa köröttelemällä?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa on hyvät kävelytiet, pieni rajoitus, mutta auta armias kun päästään mutkaiselle ja mäkiselle tielle, jossa on rajoitus 60 eikä edes piennarta tien vieressä, mutta asukkaita ja lapsiakin liikenteessä, niin eipä näy takanakaan olleista autoista takavalojakaan kuin hetken

... ja sinne pitää lapset päästää hyötyliikkumaan...

Toinen varsin idioottitapaus on tahallaan liikenteessä muita kiusaavat, itsekin tuollaisen idiootin uhriksi jouduin loskaisella moottoritiellä, ensi kerralla teen rikosilmoituksen, ellei tuo sitten eräs juhannus tehnyt viimeisen temppunsa tuossa turun motarilla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan