Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö miehesi tuoda sinulle äitienpäivänä ruusu?

Vierailija
04.05.2012 |

Jos näin on, miksi?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hänen äitinsä - enkä kenenkään muunkaan. :) Mies kyllä tuo kukkia ihan muuten aika useinkin.

Vierailija
2/14 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka mies käy lastemme kanssa yhdessä keräämässä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mieheni "pitää" antaa mun nukkua hieman pidempään, tosin nukun aina viikonloppuisin jos vapaalla olen :D

Mulla on ihana mies ja tiedän, että muistaa mua jollain lailla jokatapauksessa yhdessä lasten kanssa. Kerää valkovuokkoja tai hakee niitä ruusuja tai suklaata tms.

Ja juu, enhän toki ole mieheni äiti, mutta olen mieheni lasten äiti, enkä pahastu åienestä muistamisesta.

Vierailija
4/14 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hänen äitinsä.

Miksi mieheni pitäisi tuoda minulle kukkia? En minä ole häntä synnyttänyt, poikani olen. Tosin hän on vielä liian pieni tuodakseen kukkia, mutta hällä väliä :)

Vierailija
5/14 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sen kyllä just ruusu tarvitse olla. Ja kyllä sen mies tai mies ja lapset käy ostamassa. Tykkään kukista

Vierailija
6/14 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että autamme pieniä lapsiamme sekä äitien, että isäinpäivänä. Eli joku kukka lapsilta tulee.

Mua ei jännitä kuin se, että saanko oikean kakun tänävuonna, vai tuleeko taas pakastesellainen...

Vierailija
7/14 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on äitienpäivä.

Minäkin annan lahjan miehelleni isänpäivänä, ai kamalaa! Johan mun ukko on ISÄ lapsilleni, joten hän on isä. Tavaksi on rääkyä myös naapureille (jotka on äitejä ja isiä) että hyvää äitienpäivää/isänpäivää vaikkei olla sukua.

Muistetaan myös paitsi omia vanhempiamme, myös heidän vanhempiaan äitien/isänpäivänä vaikkei ole meidän isä/äiti.

Äitienpäivänä vien kukan myös lapseni haudalle ja isäntä tykkää viedä isänpäivänä kynttilän lapsen haudalle, vaikka tätäkin saa ilmeisesti tehdä ainoastaan kuolleenlapsen muistopäivänä?

Vierailija
8/14 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mieheni "pitää" antaa mun nukkua hieman pidempään, tosin nukun aina viikonloppuisin jos vapaalla olen :D

Mulla on ihana mies ja tiedän, että muistaa mua jollain lailla jokatapauksessa yhdessä lasten kanssa. Kerää valkovuokkoja tai hakee niitä ruusuja tai suklaata tms.

Ja juu, enhän toki ole mieheni äiti, mutta olen mieheni lasten äiti, enkä pahastu åienestä muistamisesta.

Ja vastavuoroisesti toisin päin isän päivänä vaikka hän ei olekaan minun isäni, mutta on lapseni isä ja siksi mielestäni muistamisen arvoinen. Mielestäni muutenkin koko juttu että "ei ole minun äitini/isäni, joten ei minun tarvise muistaa" on täysin käsittämätön. Siis missä sanotaan että se on minun äitini-/isänipäivä? Sehän on yleisesti äitienpäivä ja isänpäivä, mielestäni silloin voi ja pitää muistaa niitä itselle läheisiä äitejä ja isiä. Itse esim. soitan isänpäivänä mm. isäpuolelleni, hänen isälleen ja äitini isälle, vaikkei heistä kukaan ole isäni. Ja koska mieheni on minulle rakas ja tärkeä ja lapseni isä, niin totta kait haluan hänelle jotain kivaa isänpäivänä tehdä/antaa, kuten miehenikin minulle äitienpäivänä.

Vierailija
9/14 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta arvaan kyllä että lasten antamat lahjat on miehen hankkimia, ei tuo 4v vielä kovin hyvä oo shoppaamaan:)

Vierailija
10/14 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen niiden "mamma", mutten sentään kenenkään äiti oikeesti. ;)

Vierailija
11/14 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No okei, aina ei tuo kukkaa, mutta toimii muutoin äitienpäivän seremoniamestarina. Hankkii aamiaistarvikkeet, kakun, kortin ja lahjan. Ja joskus sen kukankin. Huolehtii, että lasten askartelut tulee annettua. Laittaa aamiaisen, vie lounaalle koko perheen.

En ole mieheni äiti, mutta olen mieheni lasten äiti. Meidän molempien mielestä on puolison oikeus olla mukana juhlistamassa tätä päivää omalla panostuksellaan, kiitoksena siitä, että lapsilla on hyvä äiti/isä. Minä siis teen kaiken saman miehenlle isänpäivänä.

Vierailija
12/14 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein pidä näistä juhlista joissa pitää saada, olla ja tehdä jotakin pakollisia asioita.

Vierailija
13/14 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vähän kyllä ihmettelen näitä "en ole hänen äitinsä" -vastauksia. Kyllähän mies silti voi arvostaa vaimoaan äitinä, vaikken hänen äitinsä olekaan. Jos siis yhteisiä lapsia. Mielestäni äitienpäivä on hyvä syy "kiittää" äitinä olemisesta ja muistaa kukin, tai jotenkin muuten. Kyllä minäkin monesti vieni siskolleni ja kälylleni ruusut, siinä missä äidillenikin, kun vietämme yhteistä äitienpäivää. Enkä ajattele siinä sitä, että kenen äitejä ovat. Myös toivotan usein esim. naapurin rouvalle hyvää äitienpäivää, onhan hän lastensa äiti.

Ja siis vielä vastauksena ap:n kysymykseen, ei pidä miehen ostaa ruusuja tms. mutta hän tekee sen kumminkin.

Vierailija
14/14 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en niitä myöskään saa.

Yleensä mies ostaa jonkun hyötykasvin, marjapensaan vaikka. Se on enemmän mun mieleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi