Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita kotiäitejä, joilla käy välillä päivisin lastenhoitaja?

Vierailija
04.05.2012 |

Mulla on 1,5-vuotias ja toinen lapsi syntyy heinäkuussa. Meillä on lastenhoitaja n. 5-15h viikossa esikoisen ja myöhemmin varmaan molempien lasten kanssa. Hoitajan ollessa meillä käyn ostoksilla, neuvolassa/lääkärissä, kavereiden kanssa kahvilla tai nukun/järjestelen kotona kun lapsi ja hoitaja ovat puistossa. Miksi te olette palkanneet hoitajan vaikka olette kotona? Miten tähän ratkaisuun on päädytty?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 11 vuotta kotona ja meillä on viisi lasta, mutta en ole erityisen lapsirakas. Pää hajoaa jos joudun olemaan heidän kanssaan 24/7. Tarvitsen sitä omaa aikaa. Samoin kotityöt nyppii. Meillä on ollut neljä au pairia, kotiin palkattuja osa-aikaisia hoitajia, lapset on menneet toiseen perheeseen jossa on lastenhoitaja "lisälapsiksi". Ovat myös olleet jo alle kolmevuotiaasta leikkikoulussa pari- kolme aamupäivää viikossa. Ja meillä on käynyt myös siivooja.

Oikeastaan ihan kivaa elämää, kun siihen vaan vielä olisi rahaa. Nykyään olen etä-äiti, kun rahat loppu ja miehen kanssa meni sukset ristiin. Oma yksiö on aika kaaoksessa. Helppohan tää olis siivota, mutta kun siivoominen kiukuttaa. Toisaalta nyt tuntuu turhalta maksaa siitä siivoojastakaan kun on niin vähän siivottavaa...

Vierailija
2/15 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 11 vuotta kotona ja meillä on viisi lasta, mutta en ole erityisen lapsirakas. Pää hajoaa jos joudun olemaan heidän kanssaan 24/7. Tarvitsen sitä omaa aikaa. Samoin kotityöt nyppii. Meillä on ollut neljä au pairia, kotiin palkattuja osa-aikaisia hoitajia, lapset on menneet toiseen perheeseen jossa on lastenhoitaja "lisälapsiksi". Ovat myös olleet jo alle kolmevuotiaasta leikkikoulussa pari- kolme aamupäivää viikossa. Ja meillä on käynyt myös siivooja. Oikeastaan ihan kivaa elämää, kun siihen vaan vielä olisi rahaa. Nykyään olen etä-äiti, kun rahat loppu ja miehen kanssa meni sukset ristiin. Oma yksiö on aika kaaoksessa. Helppohan tää olis siivota, mutta kun siivoominen kiukuttaa. Toisaalta nyt tuntuu turhalta maksaa siitä siivoojastakaan kun on niin vähän siivottavaa...

miksi olet hankkinut lapsia, jos et erityisemmin niistä pidä? ihme juttu, että susta tuli etä... lapsille olisi varmaan ollut parempi mennä päiväkotiin ja sun tehdä jotain hyödyllistä sen sijaan että olisit ollut "kotiäitinä" ja heitellyt lapsia eestaas.

En olis lapsiani sinne laittanut arvioitavaksi ikänä. Minusta jokaisella on oikeus olla oma ittensä. Mä hoidatin lapsia muilla niitten omien luonteitten mukaan. Yksi ei koskaan suostunut menemään minnekään, edes kerhoon, ennen kouluikää (kotiin tuleva hoitaja kyllä kelpasi), jotkut toiset taas oli varsinaisia kyläluutia jo alle kaksivuotiaana.

Lapset on kaikki fiksuja teinejä nykyään. Kyllä mä olen ihan osani tosta kasvatuksesta tehnyt ja muutenkaan en kuvittele että vain palkkatyö olis jotain hyödyllistä. mähän esim. työllistin vaikka kuinka paljon ihmisiä. Ja oli mulla yritystoimintaa sen verran kuin viitsin tehdä. Mutta enimmäkseen siis rentouduin silloin kun hoitajat hoisi, että olisin jaksanut niitä lapsia silloin kun olin niitten kanssa. Ja sitä paitsi elämä oli kivaa. Mies elätti eikä mulla ollut mitään suurempia huolia ja vastuita.

Lapset on nykyään iskällä koska sillä on vakaa työpaikka ja taloudellisia resursseja. Mähän vasta aloittelen työuraani ja pitää olla tarpeeksi aikaa perehtyä työhön , valmistella sitä, kouluttautua yms. Ja teinitkin on parhaimmillaan kun niitä käy vaan silloin tällöin halaamassa ja sitten jatkaa omaa elämäänsä.

Se femmamamma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun käyn välillä työpaikalla hoitamassa jotain juttuja tai palavereja, vaikka äitiyslomalla olenkin. omaa aikaa olisi ihana saada myös enemmän, kun mies tekee pitkää päivää. lapset on nyt 2v ja 3kk. esikoista hoiti ennen kuopuksen syntymää muutaman tunnin viikossa MLL.n hoitaja, mutta nyt emme ole vielä miettineet hoitajajuttuja. parin kuukauden päästä voisin jättääkin vauvan muutamiksi tunneiksi:) mitä olette maksaneet hoitajille?

Vierailija
4/15 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 11 vuotta kotona ja meillä on viisi lasta, mutta en ole erityisen lapsirakas. Pää hajoaa jos joudun olemaan heidän kanssaan 24/7. Tarvitsen sitä omaa aikaa. Samoin kotityöt nyppii. Meillä on ollut neljä au pairia, kotiin palkattuja osa-aikaisia hoitajia, lapset on menneet toiseen perheeseen jossa on lastenhoitaja "lisälapsiksi". Ovat myös olleet jo alle kolmevuotiaasta leikkikoulussa pari- kolme aamupäivää viikossa. Ja meillä on käynyt myös siivooja. Oikeastaan ihan kivaa elämää, kun siihen vaan vielä olisi rahaa. Nykyään olen etä-äiti, kun rahat loppu ja miehen kanssa meni sukset ristiin. Oma yksiö on aika kaaoksessa. Helppohan tää olis siivota, mutta kun siivoominen kiukuttaa. Toisaalta nyt tuntuu turhalta maksaa siitä siivoojastakaan kun on niin vähän siivottavaa...

miksi olet hankkinut lapsia, jos et erityisemmin niistä pidä? ihme juttu, että susta tuli etä... lapsille olisi varmaan ollut parempi mennä päiväkotiin ja sun tehdä jotain hyödyllistä sen sijaan että olisit ollut "kotiäitinä" ja heitellyt lapsia eestaas.

Vierailija
5/15 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olette löytäneet hoitajia, jotka voivat tulla päiväaikaan? En tarkoita nyt au paireja, koska heidän palkkaamisensa edellyttää myös asuntoa jne.

me tilattiin mll:ltä hoitaja kerran päivän varoajalla, kun mun oli pakko päästä töissä käymään. hoitaja oli 19v opiskelija, joka tuli heti juttuun lapsen ja mun kanssa ja kuvio tuntui heti luotettavalta ja luontevalta. kysyin saako häntä pyytää toistekin ja sovittiin seuraava kerta jo samalle viikolla. nyt on käynyt jo pidemmän aikaa ja mietinkin välillä, miten löydettiin heti ekalla kerralla niin ihana hoitaja, jolla vieläpä on aikaa käydä näin usein! kerran hän ei päässyt kun mulla oli joku akuutti meno ja tilasimme toisen, ihan kiva hänkin, mutta käytän kyllä vain jos vakkari ei pääse mitenkään.

meillä hoitajan paikalle pääsemistä helpottaa se, että hän yleensä päättää päivät opiskelujensa ja muiden töidensä mukaan. tiettyyn aikaan voi olla hankala saada mutta ainakin yliopisto-opiskelijoilla on alasta ja tahdista riippuen paljonkin vapaa-aikaa päivisin. :)

Vierailija
6/15 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotona, lapset päiväkodissa puolipäiväisinä muutamana päivänä viikossa. Isovanhemmat kuskaavat urheiluharrastuksiin ja retkille. Hakevat ja vievät hoitoon, jos tarvitsee. Ottavat yökylään. Hoitavat lapsia ehkä 20 tuntia viikossa. Käytän aikaa osa-aikaiseen yliopisto-opiskeluun, kuntoiluun ja ystävien tapaamiseen.

meilläkin isovanhemmat ovat paljon lasten kanssa tekemisissä mutten juurikaan pyydä heitä varsinaisesti hoitamaan. tosin ovat osa vielä työelämässä ja heillä on paljon kiireitä yhdistystoiminnan yms. parissa. mieluiten maksan lastenhoitajalle jota voin siis "käyttää sumeilematta hyväkseni" ja isovanhemmat sitten piipahtavat leikkimään lasten kanssa, ja voin sillä aikaa halutessani vaikka laittaa ruokaa tai tehdä koneella nopeita työjuttuja.

Vierailija
7/15 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotona, lapset päiväkodissa puolipäiväisinä muutamana päivänä viikossa. Isovanhemmat kuskaavat urheiluharrastuksiin ja retkille. Hakevat ja vievät hoitoon, jos tarvitsee. Ottavat yökylään. Hoitavat lapsia ehkä 20 tuntia viikossa. Käytän aikaa osa-aikaiseen yliopisto-opiskeluun, kuntoiluun ja ystävien tapaamiseen.

meilläkin isovanhemmat ovat paljon lasten kanssa tekemisissä mutten juurikaan pyydä heitä varsinaisesti hoitamaan. tosin ovat osa vielä työelämässä ja heillä on paljon kiireitä yhdistystoiminnan yms. parissa. mieluiten maksan lastenhoitajalle jota voin siis "käyttää sumeilematta hyväkseni" ja isovanhemmat sitten piipahtavat leikkimään lasten kanssa, ja voin sillä aikaa halutessani vaikka laittaa ruokaa tai tehdä koneella nopeita työjuttuja.

t. 12

Vierailija
8/15 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy hoitaja suunnilleen kolmesti viikossa. Pari päivää tekee 5-8 tunnin päivän, jolloin hoidon työjuttuja (ei ollut äitiyslomalle jääminen kovin helppoa;)), näen kavereita ja urheilen. kerran viikossa lisäksi 2-5 tuntia, jolloin ehdin käydä kaupassa, lääkärissä tai lepäillä tms. Asutaan Helsingin keskustassa ja tästä on hyvä hilpaista milloin minnekin. Mies tekee tosi pitkää päivää, joten jaksan paremmin touhuta lasten kanssa, kun saan levätä ja urheilla joskus. En myöskään halua rahaata lapsia mukana asioilla käydessäni, musta on paljon muakvampaa kun he saavat leikkiä hoitajan kanssa kotona tai puistossa. Päiväkotiin en lapsia kuitenkaan halua ennen eskaria, nyt ovat 11kk ja 2,5v, sitten kun palaan parin vuoden päästä töihin, palkkaamme täyspäiväisen hoitajan, jotta lapset saavat olla rauhallisessa ympäristössä ainakin suurimman osan päivästä.

Vierailija
9/15 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Au pair tekee hommia noin 30 h/viikko, siihen sisältyy yksi pidempi päivä (jolloin opiskelen) sekä viikonlopun babysittaukset, jos/kun menen miehen tai ystävieni kanssa ulos.

Muina päivinä au pair siis esimerkiksi imuroi talon, pyyhkii pölyt, auttaa lasten aamutoimissa ja vie joskus kouluun, silittää vaatteet ja vahtii nuorimmaista noin tunnin verran, kun käyn salilla. Iltapäivällä hakee välillä lapsia koulusta. On ihanaa, kun joku muu tekee suurimman osan kotitöistä! Itse voin sitten keskittyä lapsiinkin ihan eri tavalla: käymme retkillä, teemme yhdessä läksyt, juttelemme vaan. Mukavaa elämää.

Au pairit ovat olleet todella tyytyväisiä, kun hommia ei ole tosiaankaan liikaa. Moni au pair täällä tekee nimittäin tosi pitkää päivää...

Vierailija
10/15 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva syntyi keskosena. Hoitaja vei esikoista puistoon tai leikitti sisällä, jos lapsi oli sairaana (hän sairasteli lähes koko talven). Sillä välin minä pumppasin maitoa vauvalle, letkuttelin sitä nenämahaletkuun ja nettailin, lepäilin. Oikein hyvä ratkaisu, koska muuten esikoinen ei olisi päässyt puistoilemaan moneen kuukauteen päiväsaikaan, kun ei keskosta voinut viedä ulos pakkasilla.

Vierailija
11/15 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole mitään tukiverkkoa, eli kummatkaan isovanhemmat ei osallistu mitenkään elämäämme eivätkä ole koskaan kiinnostuneet lapsistamme yhtään (eivät ikinä ole hoitaneet, eivät käy edes synttäreillä, nähdään ehkä kerta viiteen vuoteen...)

Tämän seurauksena meillä ei miehen kanssa ole ollut kahdenkeskistä aikaa 7 vuoteen kertaakaan (siis lapsivapaata, toki lapset illalla menee nukkumaan aikaisemmin kuin me) ja jos joudun menemään jonnekin (lääkäriin, neuvolaan jne) joudun aina ottamaan kolme lasta mukaan. Siis ihan joka paikkaan. Lapset ovat olleet mukana myös sellaisisa paikoissa missä ei pitäisi, esim pankissa lainaneuvotteluissa, autojen koeajolla, gynekologilla, itse käydessäni lääkärissä jne.

Syy siihen miksi hoitajaa ei ole on se että meilläpäin on tosi huono mll, kaikki hoitajat 15v koululaisia joita ei saa kesken päivän. Vanhempia naisia ei ole ollenkaan niinkuin isoissa kaupungeissa. Ketään sukulaista ei asua 300km säteellä, eikä ole ketään sellaista tuttua jolle voisi kolme lasta antaa (pari äititutta on mutta ovat jo ihan uupuneita omien lastensa kanssa)

Lisäksi minulla on ollut koko ajan pieni vauva (eli joku on aina ollut alle 1v, jolloin en periaatteessa uskalla tuntemattomalle vielä jättää).

Mutta täytyy sanoa että kateeksi käy, jos teillä on LUOTETTAVA ja tuttu hoitaja. Täältä kun sellaista ei saa, olen kysellyt kaikki tutut ja soittanut MLL palveluun useita kertoja. Pienemmillä paikkakunnilla ei ole mitään väestöliittoa tai edes hoivapalveluyrityksiä. Maksaisin vaikka 30e tunti jos saisin tutun ja hyvän hoitajan.

Minä ymmärrän kyllä tarpeen hoitajalle, eritoten kun itsellä kolme lasta (vanhin 4) ja joka paikkaan lasten raahaaminen on ihan helvetin raskasta!

Vierailija
12/15 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita nyt au paireja, koska heidän palkkaamisensa edellyttää myös asuntoa jne.

Vierailija
13/15 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin äitiyslomalla. Tein väitöskirjaa kahtena päivänä viikossa 5 tuntia kerrallaan, eli yhteensä 10 tuntia viikossa. Tuon ajan oli siis hoitaja. Sama systeemi tulee olemaan, jos saamme toisen lapsen. Tosin väitöskirja on jo valmis, mutta jotakin kirjoittamisjuttua varmasti teen taas äitiyslomallakin.

Me asumme pk-seudulla, joten yliopisto-opiskelijoista löysimme hoitajat. Jos on esim. graduvaiheessa, opiskelija voi tulla melko helposti kahtena päivänä hoitamaan. Mä en myöskään vaatinut mitään kotitöitä, joten jos vauva nukkui, hoitaja sai esim. lukea sen ajan.

Vierailija
14/15 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tiistaisin ja tostaisin, toisena 9-16 ja toisena 13-20. Niinä päivinä kun hoitaja on aamupäivällä, hoidan juoksevia asioita, käyn kampaajalla tai käytän vain toista lasta jossain. Iltapainotteisena päivänä teen samoja juttuja ja iltapäivällä mies lähtee vähän aikaisemmin töistä ja tehdään kaksin jotain koko ilta. Hoitaja on etsitty molin ilmoituksen perusteella, joten saimme itse päättää tarkkaan, millaisen ihmisen palkkaamme.

On ihanaa, kun tietää voivansa parina päivänä lounastaa rauhassa ja hoitaa asioita omaan tahtiin ilman huonoa omaatuntoa siitä, että lasten täytyy kulkea mukana. Tiistaisin meillä käy siivooja, ja pääsee itse niin paljon helpommalla, kun roudaa itsensä kaupungille ja lapset menevät hoitajan kanssa puistoon;) Ei tarvitse keksiä itse tekemistä koko köörille. Lapset siis 1v ja 4v.

Vierailija
15/15 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän