Voiko allergia kadota raskauden aikana?
Onko keneltäkään hävinnyt siitepölyallergian oireet raskauden aikana? Itse olen koivuallergikko ja raskaana, tarkistin juuri siitepölytiedotteen ja koivu kukkii täyttä häkää. Minulla ei vielä minkäänlaisia oireita. Oireileeko muut koivuallergikot jo, vai onko pahin kukinta vasta alkamassa? Ja onko keneltäkään hävinnyt allergiat kokonaan?
Kommentit (16)
havainto itselläni. Joissakin raskauksista allergiaoireita on ollut, toisissa ei. Ekassa ei ollut ja lapsi oli kovasti allerginen, toisessa oli mulla oireet ja lapsella ei allergioita. Kahta viimeistä en oikein tarkkaan muista, kun en niin kytännyt :D.
Edellisen kirjoittajan kommenttiin liittyen vielä. Vitsailin kerran allergioihin perehtyneelle lääkärille, että taitaa mun kroppa olla jo niin vanha, ettei jaksa ihan jokaiseen "tunkeilijaan" niin vauhkosti suhtautua viitaten allergiaoireiden lieventymiseen. Hän sanoikin, että vanhoilla ihmisillä allergiat ovat harvinaisempia. Keho saattaisi siis jollakin tapaa väsyä reagoimaan niin ärhäkkäästi. Ja varmaan myös siedättymistä tapahtuu hiljalleen.
selitykseksi olen kuullut sen, että jotta naisen keho voisi kantaan "vieraan" olennon, sikiön, se laskee immuunipuolustustaan (jonka takia myös tulee herkemmin kipeäksi) ja allergiset reaktiotkin vähenevät.
selitykseksi olen kuullut sen, että jotta naisen keho voisi kantaan "vieraan" olennon, sikiön, se laskee immuunipuolustustaan (jonka takia myös tulee herkemmin kipeäksi) ja allergiset reaktiotkin vähenevät.
Kuulostaa kylläkin loogiselta!
Ei ole vielä mitään allergiaoireita ja raskaana siis olen. Toivottavasti ei tulekaan, koska olen vielä kesän aikana muuttamassa sellaiseen pöpelikköön että kaikki mahdolliset kasvit kukkivat :D
Ei ole vielä mitään allergiaoireita ja raskaana siis olen. Toivottavasti ei tulekaan, koska olen vielä kesän aikana muuttamassa sellaiseen pöpelikköön että kaikki mahdolliset kasvit kukkivat :D
Onko sulla yleensä oireet jo alkaneet tähän aikaan vuodesta?
Kärsin aiemmin ihan kauheasta siitepöllyallergiasta, oli poskiontelontulehduksia ja silmät muurautuivat umpeen. Olin ihan kauhuissani, kun aloin odottaa ensimmäistä lasta ja kevät oli tulossa. Mutta mitään ei sitten tapahtunutkaan. Eikä enää yhtenäkään keväänä sen jälkeen! Siitä on nyt 8 vuotta. Lapsia on kyllä tullut lisää ja nuorin on 2-vuotias. Toivon kovasti, ettei allergiat koskaan tule takaisin.
Toivottavasti mullakin kävis näin :) Lääkkeitä ei tietenkään haluaisi raskauden aikana syödä!
ja joka kerta siitepölyallergia on hävinnyt siksi kesäksi. Samantyyppinen asia on se, että olen laktoosi-intolerantikko, mutta raskausaikana olen voinut syödä mitä tahansa maitotuotteita oireitta. Sen jälkeen taas en, kummallista.
Mulla puhkes siitepölyallergia vasta kolmikymppisenä. Söin allergialääkkeitä muutaman vuoden, sitten aloin odottaa esikoistani. Raskauskesänä ei oireita, eikä lapsen ekana kesänäkään. Nyt kun tyttö on 1,5 v, oireet tulivat taas takaisin.
Ennen raskautta olin joka kevät todella pahasti allerginen lääkkeiden syönnistä huolimatta. Raskaana ollessa oireita ei tullutkaan, eikä seuraavan vuonna ja ei näy tänäkään vuonna! :D Oon todella iloinen tästä, asun koivujen keskellä enkä yhtään lääkettä ole ottanut!
on koko aikuisiän vaivannut vaihteleva atooppinen ihottuma. Raskausaikana ei mitään oireita.
mutta sen kevään, kun imetin vauvaani, mitään oireita ei tullut. Raskaana en ole koskaan toukokuussa ollut. Tämä oireettomuus kesti siis vain sen imetyskevään ja nyt taas, kun en ole raskaana, enkä imetä, niin oireet ovat tällä hetkellä pahat.
Olen ihmetellyt aloittajan kanssa ihan samaa. Viime vuonna oli kovat allergiaoireet ja nyt ei mitään vaikka puhutaan, että on pahin siitepöly vuosi aikoihin.
Rv 24 meneillään ja minulla taas allergiaoireet ovat pahemmat kuin koskaan aikaisemmin.
Todella tukalat oltavat kun nenä on tukossa, silmät vuotavat ja aivastelen kymmeniä kertoja päivässä, 5-9 aivastuksen sarjoissa :(
Olenkin yrittänyt nyt selvittää mitä lääkettä voisi raskaana ollessa ottaa. Hus suosittelee paikallishoitoontarkoitettuja nenäsumutteita ja silmätippoja. Kokeillaan...
poissaolollaan sekä sinä vuonna kun olin raskaan että sinä vuonna kun imetin. Lisäksi allergia on lievittynyt sen jälkeen.
Minullekin lääkäri sanoi että varsinkin teini-iässä alkaneet allergiat usein häviävät viimeistään keski-iässä. Itse olen aikalailla nelikymppinen (syksyllä) ja helpottaa koko ajan.
Olen ollut noin 10- vuotiaasta asti pahasti allerginen monille hengitettäville allergeeneille, pahin oli juuri koivu. Lisänä ristiallergioita aiheuttavat ruoka- aineet aiheutti pahoja oireita jopa kurkun turpoamisen niin että henki kulki vain pihistelty ja vinkuen.
Yhtäkkiä kuitenkin 32-vuotiaana huomasin ettei ole mitään oireita vaikka on allergiatiedotteissa 3 K: ta - yleensä jo 1 sai mut kiistämään, pärskimään ja silmät vuotamaan. Kokeilin syödä oireita aiheuttavia ruokia kuten omenoita ja porkkanaa eikä nekään aiheuttaneet enää mitään. Tuosta on jo 5 vuotta eikä allergiaoireet ole palanneet, siis ei tosiaan enää mistään tule mitään oireita.