Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko "oikeutettua" loukkaantua, jos mies nukahtaa kesken kipeään aiheeseen liittyvän keskustelun?

Vierailija
03.05.2012 |

Mies itse tuli eilen viereeni sohvalle ja alkoi puhua eräästä asiasta, joka koskettaa perhettämme tällä hetkellä. Mies puheli ensin omia ajatuksiaan, sitten minä aloin puhua omistani. En puhunut edes pitkään, ihan maksimissaan 2 minuuttia. Itkin ja purin sydäntäni. Ihmettelin miksi mies ei vastaa, ja tajusin että hän NUKKUU!

Ymmärrän että ihmisen täytyy nukkua ja joskus väsyttää, mutta kyllä nyt sen verran luulisi pysyvän hereillä että kuuntelee loppuun mitä toinen on sanomassa, tai edes sanoo että kuule nyt en jaksakaan, jatketaanko huomenna. Etenkin kun mies itse teki aloitteen keskusteluun.

Pahoitin tosi paljon mieleni, koska minulle miehen nukahtaminen oli viesti siitä ettei häntä kiinnosta minun näkökantani tai tunteeni ollenkaan. Olisin kaivannut edes myötätuntoista halausta tai jotain, ja yksi vetää hirsiä. Keskustelun aihepiiristä vielä sen verran, että se EI koskenut parisuhdettamme vaan ihan muita asioita.

Mielipiteitä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä ihmeen hyötyä siitä on? Ei mtn!

Ole tyytyväinen, ettet itse ikinä nukahtele väärässä paikassa väärään aikaan, toiset ei ole niin täydellisiä.

Vierailija
2/9 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

loukkaantumisesi, mutta toivoisin sinun pääsevän siitä nopeasti yli. Onko tuo miehellesi yleistäkin? Onko hän yleensä kiinnostunut sinun mietteistäsi ja asioistasi? Jos on, älä tee tuosta yhdestä kerrasta turhan isoa ongelmaa. Ikävää toki, mutta inhimillistä että tuollaista joskus tapahtuu. Ei se välttämättä sitä tarkoita, etteikö miehesi olisi kiinnostunut näkökannastasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukahdin toissapäivänä istuessanoi tuolissa, olin vaan niin väsynyt. jäi mullakin jutut miehen kanssa kesken, mutta ei tuo ymmärtänyt loukkaantua.

Vierailija
4/9 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeista asioista puhuminen on todella raskasta. Annoitko miehelle itse myötätuntoa vai lähditkö vaan puhumaan omista tunteistasi, ilman, että käsittelitte miehen tunteen ensin.

Vierailija
5/9 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovimme jo noin 10 vuotta sitten, että mistään tärkeistä asioista ei puhuta illalla/väsyneenä. Itse en voisi nukahtaa tuolla tavalla, mutta minä olenkin aina vähän varuillani. Mies on ihanan rauhallinen ja hötkyilemätön. Asioissa on aina hyvät ja huonot puolet.

Vierailija
6/9 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin myös loukkaantunut. Toisaalta ymmärrän, että on ihmisiä, joille noin voi käydä. Eli jos tajuaa pyytää anteeksi, niin anna anteeksi.

Vierailija
7/9 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kanssa yksi. Jos joku ihminen tuo jatkuvasti dramaattisia aiheita pöytään itkien, niin siinä jotenkin turtuu ja ei jaksa enää eläytyä.

Vierailija
8/9 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sinä kuitenkin loukkaannuit, tietenkin sinulla on oikeus tuntea juuri niinkuin tunnet!

Eikö tässäkin asiassa rehellisyys olisi se paras?

Sano miehellesi että harmittaa kun nukahdit eilen kesken kipeän aiheen, joten voitaisiinko nyt puhua asiasta, ettei jäisi vaivaamaan..

Ei illalla raskaita aiheita, silloin väsyttää muutenkin, ja mulla menee ainakin yöunet pilalle kun olen kova vatvomaan asioita. Ja jos ei ole muuta aikaa puhua kun illalla, niin sitten vaikka keittiön pöydän ääressä,missä näkee toista silmiin eikä nukahda niin helposti.

Vierailija
9/9 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan todella väsynyt. Ei hän varmaan ilkeyttään nukahtanut. Yritä antaa anteeksi, tuskin miehesi "tahallaan" nukahti. Joskus vaikeiden asoiden puhuminen alkaa ihan oikeasti väsyttämään, varsinkin, jos on muutenkin uupunut.

Kysy häneltä, että " mitä miltä sä oot siitä, että nukahdit kesken meidän tosi tärkeän keskustelun?". Mä ainakin halusin kuulla, että mitä mies siihen sanoo?

Kysy ja kerro sitten meille?

Mä itse ahdistun aina, kun mun mies haluaa alkaa "puhumaan asioista" - mä en millään jaksasis; mä en osaa ja se on...no, se on vaan yleensä tosi ahdistavaa. Mutta ei silti saa nukahtaa kesken toisen lauseen, se on kyl tosi epäkunnioittavaa.