Krisrityt !! Tarvitsen vastauksia ..
Ensinnäkin,
1) Jeesus kuoli ristillä meidän syntiemme puolesta, eikö niin ? Kuitenkin kaikki synnymme perisynnin kanssa, ja kaikki olemme syntisiä?
2)Todisteita siitä, että Jeesus on Jumala ? Hänen omia sanojansa jotka siihen viittaavat?
EN halua mtn saarnoja muista aiheista, vain LYHYET vastaukset näihin kiitos :)
Kommentit (40)
2. eihän jeesus ole jumala, vaan jumalan poika.
Kristinuskon opetusten mukaan Jeesus on Jumala. Kristinuskon Jumala on kolmiyhteinen: yksi Jumala, jolla on kolme persoonaa (Isä, Poika ja Pyhä Henki). En oikein koskaan ole ymmärtänyt trinitaarisuusajatuksen logiikkaa, mutta näin silti opetetaan kaikissa kristillisissä suuntauksissa.
1. kysymykseen on helppo vastata, jos on vähänkään kristinuskoon tutustunut. Jeesus kuoli ristillä nimenomaan meidän kaikkein syntien vuoksi. Saimme siis armon ilman omaa ansiotamme toisin kuin monissa muissa uskonnoissa.
2. kysymys on vaikeampi, kuten lainaus osoittaa. Sama ongelma minulla. Juuri tällä perusteella islamilaiset pitävät kristittyjä vääräuskoisina, sillä ei yksijumalaisen uskonnon Jumalalla voi olla kolmea persoonaa" tai olomuotoa.
... VT:ssä Jeesus tosiaankin kieltää olevansa millään tavalla jumalallinen moneen otteeseen.
Etkä kumma kyllä vastannut kysymyksiini. :)
Jospa lukisit Raamattusi pikkuisen tarkemmin ennen kuin vänkäät vastaan.
Muistaakseni Jeesus ilmaantui kuvioihin vasta uudessa testamentissa, joka on nimenomaan kristinuskon perusta.
"Totisesti, totisesti: jo ennen kuin Abraham syntyi - minä olin." (Joh. 8:58)
Raamattu puhuu selkeästi siitä, että ei ole kuin yksi Jumala. Kuitenkin Raamattu opettaa, että Jumala on ilmoittanut itsensä Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Tämä yksi Jumala toimii eri persooniensa kautta joskus eri tavalla, joskus samalla tavalla. Esimerkiksi Jumala on luonut maailman jokaisen persoonansa kautta, mutta vain Poika kuoli ristillä sovittaen maailman synnit. Tässäkin näkyy toisaalta Jumalan ykseys ja toisaalta kolminaisuus:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa." (2. Kor. 5:19)
"Totisesti, totisesti: jo ennen kuin Abraham syntyi - minä olin." (Joh. 8:58)
Raamattu puhuu selkeästi siitä, että ei ole kuin yksi Jumala. Kuitenkin Raamattu opettaa, että Jumala on ilmoittanut itsensä Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Tämä yksi Jumala toimii eri persooniensa kautta joskus eri tavalla, joskus samalla tavalla. Esimerkiksi Jumala on luonut maailman jokaisen persoonansa kautta, mutta vain Poika kuoli ristillä sovittaen maailman synnit. Tässäkin näkyy toisaalta Jumalan ykseys ja toisaalta kolminaisuus:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa." (2. Kor. 5:19)
Osa Jumalaa kuoli ristillä?.. ok
Mistä päättelet että Jumala loi maailman kolmen persoonansa kautta ? FAKTOJA kiitos :)
Ei ihme että niin moni joka on kastettu myöhemmin kutsuu itseään ateistiksi, eihän tällaista ketään voi uskoa !!
Usko on uskoa ei tiedettä.
Uskot mielelläsi johonkin joka ei perustu niin minkäänlaisiin tosiseikkoihin. ? Kyllä kuule niitä faktoja löytyy toisesta uskonnosta jos vaan viitsit avata silmäs. :)
Jumala nousi kuolleista
Uskotkohan edes itsekään tuohon .
Voi teitä.
Jeesus oli IHMINEN, PROFEETTA, ei Jumala. Kuinka kehtaatte edes ajatella moista.
--Hepr.11:1. Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.
--Joh.20:24-29
Mutta Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, yksi niistä kahdestatoista, ei ollut heidän kanssansa, kun Jeesus tuli.
25. Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran". Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko".
26. Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
27. Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
29. Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
Jeesus sovitti synnit ristillä kuollessaan, niin jos pedofiili kääntyy uskoon ja tunnustaa syntinsä ja se saan lapsenraiskaukset anteeksi tätä kauttta ja pääsee taivaaseen. Sama pätee kaikkiin rikollisiin.
Siis jos tunnustavat tämän asian ja uskovat.
Siksi en ole kristitty, koska en halua samaan taivaaseen lapsen/naistenraiskaajien kanssa.
enkä tuota tärkeää uskokappaletta hyväksy.
Asia kysytty papilta, helluntailaiselta ja muilta asiaan perehtyneiltä.
Jumala nousi kuolleista
Voi teitä.
Jeesus oli IHMINEN, PROFEETTA, ei Jumala. Kuinka kehtaatte edes ajatella moista.
mutta minulle on opetettu uskonnontunnilla, olisit sinäkin käynyt niin sinun ei tarvitsi täällä kysellä. Olisit tutustunut eri uskontoihin niinkuin minäkin. Ei ihmisen tarvitse olla jonkun suuntauksen uskovainen vaikka tietääkin mihin kristitty, hindu, muslimi jne uskoo, se on nääs yleissivistystä.
Jumala nousi kuolleista
Voi teitä.
mutta minulle on opetettu uskonnontunnilla, olisit sinäkin käynyt niin sinun ei tarvitsi täällä kysellä. Olisit tutustunut eri uskontoihin niinkuin minäkin. Ei ihmisen tarvitse olla jonkun suuntauksen uskovainen vaikka tietääkin mihin kristitty, hindu, muslimi jne uskoo, se on nääs yleissivistystä.
Sulle, olen kyllä löytänyt sen ainoan oikean totuuden. Älä siitä huolehdi:). Ja tiedän että näin kristityt uskovat. Halusin vain avata heidän silmiään jotta näkisivät miten väärässä he ovat. Ja ovat ilman minkäänlaista perustetta.
Ja tosiaan,en minä kysynyt että onko asia näin. Minä pyysin todisteita,joita ei ole :)
Jumala nousi kuolleista
Voi teitä.
mutta minulle on opetettu uskonnontunnilla, olisit sinäkin käynyt niin sinun ei tarvitsi täällä kysellä. Olisit tutustunut eri uskontoihin niinkuin minäkin. Ei ihmisen tarvitse olla jonkun suuntauksen uskovainen vaikka tietääkin mihin kristitty, hindu, muslimi jne uskoo, se on nääs yleissivistystä.Sulle, olen kyllä löytänyt sen ainoan oikean totuuden. Älä siitä huolehdi:). Ja tiedän että näin kristityt uskovat. Halusin vain avata heidän silmiään jotta näkisivät miten väärässä he ovat. Ja ovat ilman minkäänlaista perustetta.
Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. --Joh.14:6
Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa. Joh.6:35
Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. --Joh.6:44
Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. --Joh.6:53,54
Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.
45. Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt.
46. Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.
47. Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
48. Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä. --Joh.12:44-48
Amen.
Tätä mä vähän odotinkin, eli ei ainuttakaan pätevää vastausta :) Mutta kuinka voisikaan, Jeesus EI kuollut syntiemme puolesta, eikä Jeesus OLE Jumala.
Ensinnäkin, Kuinka ihmeessä voitte uskoa, että Jeesus (muka Jumalana) KUOLI ristillä? Minkälainen "kaikkivoipa ja kaikkivalpias" se on?? Ja edes Jumalan "poikana" MIKSI JUmala antaisi "poikansa" tulla nöyryytetyksi ristillä?Eikö tämä vie aikalailla uskottavuutta JUmalasta.
toiseksi, Kukaan ei tod vastaa muiden synneistä, vaan kaikki ovat viimeisenä päivänä vastuussa omista sanoista ja teoistaan, vai luuletteko tosiaan, että saatte kaiken pahan anteeksi jonkun toisen "teon" vuoksi??
Viimeisenä: Tässä totuus siitä mitä Jeesus ITSE sanoi
“The most important one,” answered Jesus, “is this: ‘Hear, O Israel: The Lord our God, the Lord is one." Mark. 12:29
Eli Jeesus tekee tässä hyvin selväksi, että MEIDÄN (hänen ja muiden ihmisten) Jumala on YKSI!
Why do you call me good?" Jesus answered. "No one is good--except God alone. Mark. 10:18
Tarvitseeko viimeistä edes selventää :)
Totta kai kaikki kristilliset opit ovat "Jeesuksen seuraajien päätelmiä", mutta idea kristinuskossa on se, että heidän päätelmänsä ovat oikeita, koska Pyhä Henki ohjasi niitä (siis yksi osa sitä samaan Jumalaa). Uskon on tietyllä tavalla tarkoituskin olla "mieletöntä", että se vaatisi sen uskon heittäytymisen.
Jo Vanhassa Testamentissa oli tärkeänä ideana se, että jonkun toisen "teon" perusteella tosiaan voi pelastua, vaikka onkin vastuussa omista rikkeistään. Siksihän juutalaisilla oli uhrikäytäntö. Jos ihminen oli tehnyt syntiä ja olisi näin ansainnut kuoleman Jumalan kädestä, hän "siirsi" syntinsä eläimeen ja eläin tapettiin niiden syntien tähden. Tämä tepsi vaikka eläinparka ei millään lailla ollut halukas menettämään henkeään kyseisin asian takia.
Jeesus taas oli vapaaehtoinen uhri. Jumalalla on nimittäin kaksi toisilleen vastakkaista luontoa. Hän vihaa syntiä, eikä jätä siitä kostamatta, vaan ikuinen rangaistus kohtaa kaikkia, jotka hänen tahtoaan vastaan rikkovat. Mutta toisaalta hän rakastaa luomiaan ihmisiä, eikä haluaisikaan saattaa heitä tuhoon. Mutta hän ei voi toisalta jättää kostoakaan väliin, se olisi hänen luontoaan vastaan. Niinpä Jeesus (osa Jumalaa itseään) syntyi ihmiseksi ja toimitti sijaiskärsijän virkaa. Otti koko ihmiskunnan synnit päälleen ja kuoli niiden tähden ikään kuin ne olisivat olleet hänen syntejään. Jeesus ei kuollut siksi että hän olisi ollut voimaton ihmisten käsissä, vaan siksi että hän halusi antaa mahdollisuuden ihmisille.
Kaikki eivät automaattisesti hyödy Jeesuksen teosta. Se vaatii uskoa siihen ja Jeesuksen seuraamista. Kristittykään ei kuitenkaan ole vapaa synnin vaikutuksesta, vaan ainoastaan vapaa rangaistuksesta (joka siis on jo kärsitty) niin kauan kuin hän pitää suhteen Jeesukseen kunnossa. Suhteen kunnossa pitäminen edellyttää henkistä taistelua omia syntejä vastaan. Joka tekee kevytmielisesti syntiä, erottaa itsensä armosta. Sen sijaan jokaiselle katuvalle ovi on auki yhä uudestaan.
Tuo "miksi sanot minua hyväksi, kukaan ei ole hyvä paitsi Jumala yksin" kuulostaa toki oudolta noin asiayhteydestä irrotettuna. Mutta vaikka miettisit Raamattua ihan ihmisten omien mielipiteittensä perusteella väsäämänä kirjana, et voi tulla koko kyseisen luvun luettuasi siihen johtopäätöseen että kirjoittaja haluaisi väittää ettei Jeesus ole Jumala. Päin vastoin, luvussa koko ajan vihjaillaan siitä miten jumalallinen Jeesus on. Hänellä on pokkaa selittää Jumalan lakia toisin kuin juutalaiset yleensä, hän lupaa Jumalan valtakunnan lapsille ja sen kaltaisille, hän selittää että luopumalla kaikesta ja seuraamalla häntä itseään saa iankaikkisen elämän, hän kertoo joutuvansa kärsimään ja antamaan henkensä lunnaiksi monien edestä, hän ihmeparantaa. Luultavasti lause on tarkoitettu retoriseksi, "kaksimieliseksi" kysymykseksi, joka oli tarkoituskin ymmärtää vähän väärin. Jeesushan usein peitteli tarkoitusperiään ihmisiltä, jotka eivät olisi niitä ymmärtäneet. No, itse asiassa myöskään hänen oppilaansa eivät ymmärtäneet, ennen kuin vasta ylösnousemuksen ja Pyhän Hengen saamisen jälkeen.
Kristinuskon on siis tarkoituskin olla hullutus. Ei tarvi uskoa. Paitsi tietysti jos haluat ikuisen elämän ;)
Tätä mä vähän odotinkin, eli ei ainuttakaan pätevää vastausta :) Mutta kuinka voisikaan, Jeesus EI kuollut syntiemme puolesta, eikä Jeesus OLE Jumala.
Ensinnäkin, Kuinka ihmeessä voitte uskoa, että Jeesus (muka Jumalana) KUOLI ristillä? Minkälainen "kaikkivoipa ja kaikkivalpias" se on?? Ja edes Jumalan "poikana" MIKSI JUmala antaisi "poikansa" tulla nöyryytetyksi ristillä?Eikö tämä vie aikalailla uskottavuutta JUmalasta.
toiseksi, Kukaan ei tod vastaa muiden synneistä, vaan kaikki ovat viimeisenä päivänä vastuussa omista sanoista ja teoistaan, vai luuletteko tosiaan, että saatte kaiken pahan anteeksi jonkun toisen "teon" vuoksi??
Viimeisenä: Tässä totuus siitä mitä Jeesus ITSE sanoi
“The most important one,” answered Jesus, “is this: ‘Hear, O Israel: The Lord our God, the Lord is one." Mark. 12:29
Eli Jeesus tekee tässä hyvin selväksi, että MEIDÄN (hänen ja muiden ihmisten) Jumala on YKSI!
Why do you call me good?" Jesus answered. "No one is good--except God alone. Mark. 10:18
Tarvitseeko viimeistä edes selventää :)
Totta kai kaikki kristilliset opit ovat "Jeesuksen seuraajien päätelmiä", mutta idea kristinuskossa on se, että heidän päätelmänsä ovat oikeita, koska Pyhä Henki ohjasi niitä (siis yksi osa sitä samaan Jumalaa). Uskon on tietyllä tavalla tarkoituskin olla "mieletöntä", että se vaatisi sen uskon heittäytymisen.
Jo Vanhassa Testamentissa oli tärkeänä ideana se, että jonkun toisen "teon" perusteella tosiaan voi pelastua, vaikka onkin vastuussa omista rikkeistään. Siksihän juutalaisilla oli uhrikäytäntö. Jos ihminen oli tehnyt syntiä ja olisi näin ansainnut kuoleman Jumalan kädestä, hän "siirsi" syntinsä eläimeen ja eläin tapettiin niiden syntien tähden. Tämä tepsi vaikka eläinparka ei millään lailla ollut halukas menettämään henkeään kyseisin asian takia.
Jeesus taas oli vapaaehtoinen uhri. Jumalalla on nimittäin kaksi toisilleen vastakkaista luontoa. Hän vihaa syntiä, eikä jätä siitä kostamatta, vaan ikuinen rangaistus kohtaa kaikkia, jotka hänen tahtoaan vastaan rikkovat. Mutta toisaalta hän rakastaa luomiaan ihmisiä, eikä haluaisikaan saattaa heitä tuhoon. Mutta hän ei voi toisalta jättää kostoakaan väliin, se olisi hänen luontoaan vastaan. Niinpä Jeesus (osa Jumalaa itseään) syntyi ihmiseksi ja toimitti sijaiskärsijän virkaa. Otti koko ihmiskunnan synnit päälleen ja kuoli niiden tähden ikään kuin ne olisivat olleet hänen syntejään. Jeesus ei kuollut siksi että hän olisi ollut voimaton ihmisten käsissä, vaan siksi että hän halusi antaa mahdollisuuden ihmisille.
Kaikki eivät automaattisesti hyödy Jeesuksen teosta. Se vaatii uskoa siihen ja Jeesuksen seuraamista. Kristittykään ei kuitenkaan ole vapaa synnin vaikutuksesta, vaan ainoastaan vapaa rangaistuksesta (joka siis on jo kärsitty) niin kauan kuin hän pitää suhteen Jeesukseen kunnossa. Suhteen kunnossa pitäminen edellyttää henkistä taistelua omia syntejä vastaan. Joka tekee kevytmielisesti syntiä, erottaa itsensä armosta. Sen sijaan jokaiselle katuvalle ovi on auki yhä uudestaan.
Tuo "miksi sanot minua hyväksi, kukaan ei ole hyvä paitsi Jumala yksin" kuulostaa toki oudolta noin asiayhteydestä irrotettuna. Mutta vaikka miettisit Raamattua ihan ihmisten omien mielipiteittensä perusteella väsäämänä kirjana, et voi tulla koko kyseisen luvun luettuasi siihen johtopäätöseen että kirjoittaja haluaisi väittää ettei Jeesus ole Jumala. Päin vastoin, luvussa koko ajan vihjaillaan siitä miten jumalallinen Jeesus on. Hänellä on pokkaa selittää Jumalan lakia toisin kuin juutalaiset yleensä, hän lupaa Jumalan valtakunnan lapsille ja sen kaltaisille, hän selittää että luopumalla kaikesta ja seuraamalla häntä itseään saa iankaikkisen elämän, hän kertoo joutuvansa kärsimään ja antamaan henkensä lunnaiksi monien edestä, hän ihmeparantaa. Luultavasti lause on tarkoitettu retoriseksi, "kaksimieliseksi" kysymykseksi, joka oli tarkoituskin ymmärtää vähän väärin. Jeesushan usein peitteli tarkoitusperiään ihmisiltä, jotka eivät olisi niitä ymmärtäneet. No, itse asiassa myöskään hänen oppilaansa eivät ymmärtäneet, ennen kuin vasta ylösnousemuksen ja Pyhän Hengen saamisen jälkeen.
Kristinuskon on siis tarkoituskin olla hullutus. Ei tarvi uskoa. Paitsi tietysti jos haluat ikuisen elämän ;)
edes viitsi vastata koko viestiin, mutta tähän on vaan pakko ..
"Uskon on tietyllä tavalla tarkoituskin olla "mieletöntä", että se vaatisi sen uskon heittäytymisen."
Tottakai te näin sanotte, sillä teidän uskonto todella ON mieletöntä, eikä siinä ole mitään järkeä /perää kun vähän viitsii itse miettiä. Alapa lukea muita uskontja, niin varmasti löydät sen Yhden, jossa näin ei tarvitse ajatella, sillä siinä on kaikki täysin selvää, kaikelle löytyy vastaus ja selitys. Otapa selvää. Theres a new book in town :)
teille muutama syy miksi Jeesus EI ole Jumala
* Ensinnäkin Jumala ei voi syntyä, Jumala on aina ollut(ennekuin aikaa edes oli) ja tulee aina olemaan.Jeesus sen sijaan syntyi (oltuaan Marian kohdussa 9kuukautta).
*Missään raamatun kohdassa ei Jeesus väitä omaavansa Jumalallisia piirteitä, hän itse asiassa tekee selvän eron itsensä ja Jumalan välillä, kuten joku jo aikaisemmin kirjoitti. Jos todella olisi niin, että Jeesus olisi Jumala ja hän todella kuoli syntimme takia, olisi Jumala raamatussa tehnyt tämän Hyvin hyvin selväksi, silloinhan se olisi tie paratiisiin, ja Jumala haluaisi tehdä sen meille selväksi. Mutta näin ei ole missään raamatun kohdassa mainittu (paitsi muutama uuden testamentin kohta jotka voi tulkita niin, mutta ne ovatkin tulleet n 200 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, ja ovat ihmisen kirjoittamia).
*Jeesus ei KOSKAAN sanonut "Olen Jumala" tai "palvokaa minua".
*Jopa raamattu itse sanoo, että KUKAAN ei ole koskaan nähnyt Jumalaa. (John 5:37, John 1:18)
Joten, haluatteko todella palvoa Jeesusta, vai Häntä, jota Jeesus itsekin palvoi ?
Onko Jumala teille todella sellainen, joka tarvitsee apua? (Jeesus syntyi avuttomana pienenä vauvana, hän söi, hän nukkui, hän rukoili) Jumalan ei tarvitse tehdä näitä asioita selviytyäkseen. Ajatelkaapa.
edes viitsi vastata koko viestiin, mutta tähän on vaan pakko .."Uskon on tietyllä tavalla tarkoituskin olla "mieletöntä", että se vaatisi sen uskon heittäytymisen."
Tottakai te näin sanotte, sillä teidän uskonto todella ON mieletöntä, eikä siinä ole mitään järkeä /perää kun vähän viitsii itse miettiä. Alapa lukea muita uskontja, niin varmasti löydät sen Yhden, jossa näin ei tarvitse ajatella, sillä siinä on kaikki täysin selvää, kaikelle löytyy vastaus ja selitys. Otapa selvää. Theres a new book in town :)
Mitähän uskontoa mahdat tarkoittaa. Opetan uskontoja koulussa enkä ole vielä tavannut yhtään järkevämpää uskontoa kuin kristinusko. Sen paradoksaalisuus on loppujen lopuksi kaikkein järkeenkäyvintä :)
t. se uskovainen teologi, jonka tekstiä kommentoit
on kristinusko järkevä?:) OK.
Kommentoipa sitten noita yllämainitsemiani kohtia, jotka todistavat luulonne Jeesuksesta vääriksi. Faktoilla kiitos, ei niillä "riittää kunhan uskot Jeesukseen" mönjällä.
Ja kyllä, uskon Jeesukseen yhtenä suurimpina profeettoina, joka teki myös ihmetekoja, ja tiedän hänen palaavan viimeisinä aikoina taistelemaan antikristusta vastaan, ja johdattamaan oikeauskoiset viimeisen kerran Oikealle Tielle, nimittäin Islamiin.
Olikin arvattavissa. Kun ei teillä oo niitä vastauksia. Ootte itsekin niin sokeita ettette näe kuinka naurettava nykypäivän kristinusko on.