Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri otti taas saikkua

Vierailija
02.05.2012 |

Tais vappu vähän venähtää sillä. Tyyppi on kyllä vähintään kerran kuukaudessa sairaana, joskus joka toinen viikko. Ihme, että siihen ei ole vielä puututtu.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin tänään saikkua, koska olen kipeä. Illalla oli kuumetta melkein 39 ja nytkin 38. En todellakaan ole työkuntoinen.

Vappu ei venähtänyt, toki itsekin ajattelin heti, että nyt ne työkaverit luulee näin.

Kipeänä olen usein, vatsataudissa olin alle kuukausi sitten ja flunssaa on melkein joka kuukausi. Mulla on huono vastustuskyky ja kerään kaikki mahdolliset taudit. Miten työnantajani voi tähän puuttua?

Vierailija
2/25 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs sille mahtaa. Joskus menee puoli vuotta ilman sairauksia. Meillä taas on töissä tyyppi, jonka lapset sairastaa valehtelematta melkein joka viikko..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin työkavereiden närkästyksen, jos äitiliini on kuukauden sisällä kolme kertaa poissa töistä lapsen sairauden takia. Se tekee yhteensä 9 pv/30 päivästä, jos siis ottanut aina sen kolme päivää tilapäistä hoitovapaata. Yksityisellä lääkärit kirjoittavat muutenkin aika herkästi sairauslomaa.

Ihmettelen kovin, miten tämä äiti edes kehtaa olla noin paljon poissa. Itselleni ainakin tulisi hiukan huono omatunto ja pyytäisin miestä olemaan edes kerran kuussa poissa töistä hoitamassa lasta.

Vierailija
4/25 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se palkka on huono juuri sen takia, koska naiset tulevat lapsineen kalliiksi työnantajille.

Naisten pitäisi ihan työelämän tasa-arvon vuoksi vaatia, että miesten työnantajat maksaisivat myös osansa lapsen tuomista kuluista. Onhan se lapsi myös aina miehen.

Vierailija
5/25 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairasloma ei ole tarkoitettu pelkästään sairaan lapsen hoitamista varten.

Vaan sairaan lapsen hoidon järjestämiseen tarkoitettu vapaa, josta työnantaja maksaa palkan. Tuolla 2-3 päivän vapaalla työntekijän tulisi järkätä sairaalle lapselle hoito niin, että voisi palata töihin. Eli esim. mummo tms kotiin hoitamaan.

Lukekaa laki jos ette usko.

Vierailija
6/25 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimies-alaiskeskustelu tiedossa

Vierailija
7/25 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä lapsellinen äitihän kirjoitti, että mies tienaa isot rahat olemalla töissä ja hän on itse matalapalkkaisessa (oletan?) toimistotyössä. Perheen taloudellisen tilanteen näkökulmasta naisen on järkevämpi olla kotona.

Miksi perheen pitäisi alentaa tuloja sen takia, että naisen työkaveria harmittaa? Se naisen työkaveriko tässä määrää shown?

Ihme meininkiä -ja lisäänpä vielä, että meillä minä hoidan lapsen sairaslomat silloin kun niitä tulee. Ihan vaan siksi että minä HALUAN. Se on minun oikeuteni hoitaa pientä tytärtäni jos hän on sairaana. Musta mitään hyötyä olis kuitenkaan töissä kun jatkuvasti vaan rimputtaisin kotiin.

ja muistakaahan mummoilijat että aina niitä isovanhempia ei ole, jotka voisi arkipäivinä saada lastenvahdiksi. Omat isovanhempani ainakin ovat töissä.

Vierailija
8/25 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kohta on esimieskeskustelu saikuttajalla edessä. Meillä sai yt-neuvotteluissa lähteä yli tällainen.

Vierailija
9/25 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin oli aikoinaan työkaveri, joka oli sen noin 7 vk vuodessa poissa= sairaslomalla- eli just sen minkä voi olla "sairaana" ennen kuin kela laskee palkkaa

Vierailija
10/25 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 pv asti eli ihan eri asia kuin työntekijän sairasloma

Vierailija
11/25 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuussa olin joka viikko 2 päivää pois joko oman tai lapsen sairastumisen takia. Huhtikuun alku meni hyvin mutta sitten olinkin taas viikon pois.

Koko syksy meni sairastelematta.

Elämä on.

Vierailija
12/25 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole työnantajan tehtävä maksaa siitä, että muija istuu perse pitkällä kotona. Muut tekevät töitä palkkansa eteen.

Voit pyytää välillä mummoja hoitamaan sairasta lasta.

Tommoisille ei voi koskaan töissä antaa vastuullisia tehtäviä tehtäväksi, koska ne eivät hoidu poissaolojen vuoksi.

Sun asennekin on jotenkin riemuitseva siitä, kuinka sinä saat olla sairaan lapsen kanssa kotona, vaikka työpaikan muijat valittavat ja pomo "piilovittuilee". Olet varmasti "pidetty henkilö" työpaikallasi.

yksinhuoltajat? Tai ne, joiden mies tekee reissutyötä ja on just jossain matkalla, kun lapsi sairastuu? Mitä jos mummot sun muut asuvat kaukana tai ovat vielä työelämässä? Jotkut tekevät lapset vähän nuorempina kuin nelikymppisinä, niin isovanhemmat ovat vielä ihan virkeitä...

Itse en kuulu mihinkään näistä (paitsi että lapsen isovanhemmat ovat töissä), mutta ihan näin normaalilla älyllä varustettuna ymmärrän, ettei kaikilla ole mahdollisuutta saada lapselle tuosta vain hoitajaa. Sitä paitsi sairaan lapsen ensisijainen hoitaja on vanhempi.

Vierailija
13/25 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on täysin hyväksyttyä että ottaa kerran-pari vuoteen motivaatiosaikkua jos sattuu olemaan sellainen ihminen ettei ole koskaan oikeasti kipeänä ts. pois töistä. Mitä väliä sillä on työnantajalle että mistä syystä on saikulla. Tulisihan tämän jo paljon sairastelevienkin hyväksyä. Mielestäni törkeää näiltä "oikeasti kipeiltä" olevilta tulla huutelemaan motivaatio saikuttajille. Näillä motivaatiosaikuttajilla saattaa olla korkeampi kipukynnys kun "oikeasti kipeinä" olevilla. Lisäksi vähän saikuttavat todennäköisesti tekevät systemaattisesti työtä sen eteen etteivät ole juurikan kipeinä. Eli terveelliset elämäntavat omaava ihminen pysyy hyvin terveenä kun ei joka viikonloppu sammutan katuojaan ja tulla kuumeeseen, ei paikat hajoa kännikaatuiluista jne jne.

Vierailija
14/25 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas nämä esimiehet sun muut "johtoryhmän" jäsenet jotka ovat omine lupineen poissa milloin huvittaa? Kuinkas niiden kanssa toimitaan?

Vierailija
15/25 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita saikuttajia, mutta on myös niitä, jotka eivät koe velvollisuudekseen kertoa, mikä sairaus heitä vaivaa, jonka vuoksi joutuvat olemaan usein pois töistä. Mua pidettiin kanssa tuollaisena sarjasaikuttajana, eikä kukaan uskonut mun olevan oikeasti kipeä, ennen kuin jäljet alkoivat näkyä selvästi päälle päin.

Antakaa muiden olla, älkääkä ainakaan puhuko selän takana. Jos saikutus aiheuttaa ongelmia, on esimiehen tehtävä kysyä poissaolijalta ja tarvittaessa järjestää lisäapua töihin.

Vierailija
16/25 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2012 klo 20:17"]

Tollaset eivät etene urallaan. Seuraavissa YT:ssä lennät pihalle. Pomokin taisi vain piruuttaan sulla sanoa, taitaa itsekin vähän epäillä.

[/quote]

Ei. Siis nimenomaan ne etenevät jotka ottavat törkeimmin sitä saikkua. Myös nämä joiden tiedetään saikuttavan jos lomat eivät ole juuri siellä minne on toivottu niin todellisessa elämässä nämä henkilöt saavat ne lomat toivotuille ajankohdille. Ja taas potkitaan niin kunnollisia työntekijöitä jotka eivät ota sitä saikkua edes pää kainalossa. Koska mitä työnantaja siitä hyötyy? Ehkä YT eri asia mutta noh, niitä ei ole kyllä tällä minun alallani näkyvissä. Sen jälkeen kun minäkin ymmärsin alkaa hakemaan härskisti saikkua jos ei vapaat menneet toivotusti läpi niin parin ensimmäisen kerran jälkeen on alkanut vuorolistat näyttää aika hyvältä mun kohdalla. Minä hölmö tajusin tämän vasta vuosien työelämässä olleena. Mutta näin se maailma toimii kun työntekijät ovat vain euroja.

Vierailija
17/25 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatiosaikku. Kyse on siitä, ettei nappaa mennä töihin, joten voi vähän saikkuilla muutaman päivän muuten vaan. Sitten ollaan hirveän nyreissään, kun pomon ilme on veemäinen töihin palattua. Ja turha tässä tapauksessa syyttää työnantajaa. En ikinä haluaisi olla esimies ns. duunarialalla. Valitettavan isolla osalla vastuuntunto ja työmoraali nolla. Toki joukossa toisenlaisiakin, mutta ei olisi kauhean kivaa tehdä työvuorolistoja, vastata töiden tekemisestä ja porukka ottaa laumoittain motivaatiosaikkua, kun eivät ole mielestään paljon sairastelleet, kun edellisestä lomasta on jo melkein kuukausi. "No, ajattelin, että en oo ollut pitkään aikaan sairaslomalla, niin voin mä nyt vähän olla tässä välissä. Edellisen kerran varmaan joskus maaliskuulla.."

Vierailija
18/25 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näitä vitutussaikuttelijota, jotka ottavat lomaa kun vituttaa eikä viitsi mennä töihin.

Sitten on näitä ns. ammattisairastelijoita, jotka ovat kipeitä, kun varpaaseen sattuu tai ovat ihan kuolemankielissä kun kuumetta on 36,5 astetta. Sitten jauhetaan suureen ääneen töihin tullessa: "MÄÄ OLIN TAAS NIIIN KAUHEAN KIPEÄ! MUL ON NIIN HUONO VASTUTUSKYKY." Kaikkille selitetään pikkuvaivoista suureen ääneen.

Sitten on oikeasti pitkäaikaissairaat tai esim. syöpää sairastavat, jotka yrittävät sinnitellä töissä.

On myös varmasti ongemaisia ihmisiä, esim. alkoholisteja, mielenterveysongelmaisia, jotka eivät ole tajunneet hakea apua.

Vierailija
19/25 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näitä vitutussaikuttelijota, jotka ottavat lomaa kun vituttaa eikä viitsi mennä töihin. Sitten on näitä ns. ammattisairastelijoita, jotka ovat kipeitä, kun varpaaseen sattuu tai ovat ihan kuolemankielissä kun kuumetta on 36,5 astetta. Sitten jauhetaan suureen ääneen töihin tullessa: "MÄÄ OLIN TAAS NIIIN KAUHEAN KIPEÄ! MUL ON NIIN HUONO VASTUTUSKYKY." Kaikkille selitetään pikkuvaivoista suureen ääneen. Sitten on oikeasti pitkäaikaissairaat tai esim. syöpää sairastavat, jotka yrittävät sinnitellä töissä. On myös varmasti ongemaisia ihmisiä, esim. alkoholisteja, mielenterveysongelmaisia, jotka eivät ole tajunneet hakea apua.

Vierailija
20/25 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tosin en itselleni vaan lapselle, joka kolmatta kertaa kuukauden sisään kuumeessa. 3pv saikkua määräsi Pikkujätin infektiolääkäri ja sanoi, ettei ole mitään "isoa syytä" miksi on näin usein sairaana vaan nyt vaan kiertää näitä tauteja ja lapsi parkaan tuntuu jokainen tarttuvan.

Tänään pomo rykäs ekan kerran kun kateelliset, poikkusieluiset kollegani (ei pieniä lapsia) olivat hänelle ihmetelleet kun olen taas poissa. Voi että mua sieppaa. Tekis mieli vetää lättyyn tommosia ÄMMIÄ! Huolehtikaa omista asioistanne!

No, lapseni on jälleen sairaana ja kun mieheni on myyjä (bonuspalkka rullaa asiakasmyynneisä) ja mulla siisti toimistoduuni niin totta hemmetissä minä olen kotona ja mies tienaa bonuksia.

Että hajoo vaan ämmä siellä naapuriloosissa, mä saikkuilen nyt loppuviikon. Nähdään maanantaina!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän