Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olette kirjoittaneet wilmaan, kun on selvitettävä poissaolo

Vierailija
21.02.2014 |

ja lapsi on lintsannut?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaisin: luvaton poissaolo.

Kerran olen kirjoittanut: huono olo, mahakipu 

Tämä jälkimmäinen salaperäisesti kylläkin helpotti kun annettiin lupa olla kotona.

Vierailija
2/52 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan etten tiedä mikä tää on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin, että luvaton poissaolo

Vierailija
4/52 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten koulu toimii lapsen lintsatessa paljon?

Vierailija
5/52 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan lintsannut. Nyt lukion toisella.

Vierailija
6/52 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teinityttö on vain kerran "lintsannut", lähti koulusta kesken kun omin sanoin vitutti. Oli tosi itkuinen koko illan ja käytöksestä päättelin että jotain isoa murhetta oli. Kirjoitin poissaoloon "henkinen pahoinvointi" mikä mielestäni oli ihan totta.

Itse toimisin tilanteen mukaan, jos on jatkuvaa lintsausta ilman mitään syytä, olisin asiasta rehellinen, ja toivoisin koululta yhteistyötä ongelman ratkaisemiseksi. Jos on kyse kertajutusta, en ehkä haluaisi lapselle huonoa mainetta ilman mitään syytä. Itse myös olen sitä mieltä että tietyissä tilanteissa sitä lastakin pitää ymmärtää, jos ihan oikeasti on vaikka kerran vuodessa niin paha olla kun on murheita tai ero tai muuta, niin ei Se ole yhtään sen huonompi syy olla koulusta päivää pois kun vaikka mahatauti. Kyllä minä aikuisenakin olen jonkun päivän saikuttanut henkisestä syystä

Vierailija
7/52 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kirjoitat tietenkin että lapsi lintsasi. Meidän koulussa viidestä lintsauksesta per kuukausi tulee tunti jälkkää. Se on noloa kun vanhempi laittaa luvalliseksi sairauspoissaoloksi vaikka kaveri on kertonut opelle että tyyppi lähti pariksi viimeiseksi oppitunniksi Mäkkäriin syömään. Kyllä ne opettajat tajuaa monestikin., milloin on pommiin nukkuminen eli luvaton poissaolo ja milloin parin tunnin sairastuminen aamulla... T. ope

Vierailija
8/52 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 22:55"]

Ei ole koskaan lintsannut. Nyt lukion toisella.

[/quote]Lapseni on toki joskus myöhästynyt tunnilta.

Vierailija
9/52 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä ainakin pompotellaan taholta toiselle, kun lapsi lintsaa. Mitään hyötyä tuosta ei ainakaan viimeiseen neljään kuukauteen ole ollut.

t. tosi väsynyt lintsailijan vanhempi

Vierailija
10/52 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan sitä mene lapselle opettamaan, että jos hän lintsaa, mamma kuittaa poissaolon sairauspoissaoloksi. Tuolla annat hänelle vain merkin siitä, että hyväksyt lintsaamisen. Kun laitat vain tuon luvattoman poissaolon, lapsi saa itse kestää mokansa seuraukset. Ei tulevalta työpaikaltakaan tuosta vain saa pinnata. 

t. ope myös

Vierailija
11/52 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiopoikani on muutaman kerran jättänyt koepreppauksen mielestään turhana väliin. Ne olen kuitannut "omatoimisena opiskeluna".

Vierailija
12/52 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 23:01"]

No kirjoitat tietenkin että lapsi lintsasi. Meidän koulussa viidestä lintsauksesta per kuukausi tulee tunti jälkkää. Se on noloa kun vanhempi laittaa luvalliseksi sairauspoissaoloksi vaikka kaveri on kertonut opelle että tyyppi lähti pariksi viimeiseksi oppitunniksi Mäkkäriin syömään. Kyllä ne opettajat tajuaa monestikin., milloin on pommiin nukkuminen eli luvaton poissaolo ja milloin parin tunnin sairastuminen aamulla... T. ope

[/quote]

Viisi tuntia lintsausta ja tunti istumista? Mikäs järki tuossa on? Mä täräytän opettajana heti seiskalta tunti tunnista, ei ole kovin monen kanssa tarvinnut tapella kasilla tai ysillä...

Vierailija
13/52 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani edellisessä koulussa kirjoitin aluksi totuuden: päänsärky, koulukiusaamisesta johtuva päänsärky, ei uskalla tulla kiusaamisen takia, kiusaamisen aiheuttama vatsakipu. Koulun (kuraattori, rehtori,luokanvalvoja) mielestä nämä olivat luvattomia poissaoloja, joista poikani sai sitten rangaistuksia ja arvosanojen alennuksia. Aloin valehdella ja kirjoitin enää päänsärky, vatsakipu ja flunssa suurin piirtein vuorotellen riippumatta mikä lapsella oikeasti oli. Koska koulu ei puuttunut kiusaamiseen, siirsin poikani toiseen kouluun. Uudessa koulussa kirjoitan aina totuuden. Tosin poikani on nykyään hyvin,vähän poissa koulusta ja silloin syynä on aina ollut migreeni, joka puhkesi kiusaamisen seurauksena.

Totuus on paras vaihtoehto, mutta jos koulu ei tue sinun kasvatustyötäsi ja toimi lapsesi parhaaksi, voit kirjoittaa wilmaan sellaista, mikä tukee lapsesi kasvua parhaalla mahdollisella tavalla.

Vierailija
14/52 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia ei ole toistuva, laita että sairaana ja selvitä lapsesi kanssa syyt lintsaukselle. Opettajat osaavat olla todella p-mäisiä. Syy lintsaukselle on ja valitettavasti ainakaan lukio tasolla opettajia tai koulua se ei kiinnosta ja luvattomat poissaolot hankaloittavat vilmistumista ja kurssien saantia, mikä vaikuttaa valmistumiseen. Eli puhu lapsesi kanssa ja hoida asiat niin että hänen on koulussa hyvä olla. Tsemppiä :)

Vierailija
15/52 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaisin että fuck you

Vierailija
16/52 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siellä tunneilla on pakko istua?
Itselläni oli keskiarvo 8,4 kun lähdin yläasteelta. Periaatteessa olisi pitänyt jäädä luokalle kun oli niin paljon poissaoloja... 
Äitini oli luovuttanut jo ala-asteen jälkeen, kun sain 8-10 kokeista vaikka oli "vatsa kiepä" ja "migreeni" jne usein. 

Vierailija
17/52 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla ei ole sellaisia luvattomia poissaoloja joita olisin joutunut jälkikäteen selvittämään. Jos olisi, niin kuittaisin ne "luvattomiksi poissaoloiksi".

Vierailija
18/52 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh ja lapsi tuo minulle kuumemittarin jossa on 37.1, joten kuittaan poissaolson merkinnällä "kuumetta" ja kuumeen jälkeen pitää tietytsti olla yksi kuumeeton päivä ennen kouluun menemistä.

Olen myös itse paljon pois töistä ja yleensä syynä on "uupumus".

Vierailija
19/52 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kannata ollla ainakaan rehellinen, jos ei halua päästä lastensuojelun asiakkaaksi. Itse laittaisin et sairas, jos on koko päivän poissa, mutta jos jatkuvaa olisi niin olisin sitten pakko olla rehellinen, muuten valehtelisin. Tää elämä on vaan sellasta et on pakko joskus valehdella suojatakseen itseänsä. Lapselle rankaisu kotona, siihen ei koulua tarvita.

Vierailija
20/52 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se lastensuojelu sitten toimii, ja kuinka paljon niitä poissaoloja pitää olla, että alkaa jotain toimenpiteitä tehdä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi