stadilaiset, monennenko polven syntyperäinen
Kommentit (12)
synnyin vähän ennenaikaisesti kun vanhemmat (muualta Helsinkiin muuttaneet) olivat sukuloimassa. 2 vk iässä päästiin kotiin Helsinkiin, mutta paljasjalkainen en ole.
tai siis olin, koska muutin landelle 12 vuotta sitten.
Toinen vanhemmista muuttanut Hkiin lapsena, toinen vasta opiskelujen jälkeen.
isälleni aina sanottiin, että hän on kolmannen polven stadilainen. Minä olen siis neljännen polven.
Sen tiedän, että isäni äiti oli syntynyt täällä, mutta en ole varma, syntyikö hänen isänsä täällä.
Sitä paitsi, isäni äiti taisi syntyä Tullinpuomin tietämillä, joka taisi olla Helsingin Maalaiskuntaa....
vanhemmat on syntyneet helsingissä.. Ja tullinpuomin tienoillahan sijaitsee naistenkilinikka, jossa lienee monikin syntynyt.
vanhemmat on syntyneet helsingissä.. Ja tullinpuomin tienoillahan sijaitsee naistenkilinikka, jossa lienee monikin syntynyt.
Kyllä aatelisen arvokin peritään, vaikka tulee vain toiselta puolelta.
Ei naistenklinikkaa ollut vuosisadan alussa.
Lapset myös syntyneet stadilaisiksi.
sodam jälkeen landepaukut ovat, valtaneet hesan ja kutsuvat itseään 4.tai 5.polen stadilaisiksi vaikka suku muualta?
Isän puolelta 6.polven ja äidin puolelta 4.polven.
Lasken niin, että 1. polven tyyppi on se, joka muutti Hkiin asumaan ja 2.polven tyyppi se, joka sitten asui täällä syntymästään saakka, jne. Siis sama logiikka kun puhutaan maahanmuuttajista.
Neljännessä polvessa Helsinkiläinen.