Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pupu lemmikiksi?

Vierailija
02.05.2012 |

8vuotias tyttäremme on jo pitkään halunnut omaa lemmikkiä. Olemme asiaa miettineet ja nyt olen jo vähän puoliksi luvannut kania. Koiraa en halua, koska jaksaisi ulkoiluja ja mies ei pidä koirista. Olen ajatellut että pupu voisi olla meidän juttu. Saisi olla vapaana päivisin kun itse kotona jne.

Teemme nelisen reissua vuodessa ja yleensä olemme kuukauden ulkomailla, tämän ajan voisi kani olla hoidossa (??) ei varmaan kaipaa omistajiaan kuten vaikkapa koirat..?

Mitä kautta pupu kannattaisi hankkia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) ei leiki, voi vaan paijat

b) syö tapetit, johdot IHAN KAIKEN

c) oppii vain osittain sisäsiistiksi. voi hankkia pissahiekkalaatikon mutta papanoita on jatkuvasti ympäri ämpäri

d) terävät hampaat ja suuttuessaan sattuu

lopuksi. en ymmärrä niitä jotka laittaa pupun suurimmaksi osaksi aikaa häkkiin. se ei oo mikään hamsteri ja halajaa paljon liikkumatilaa ja pompittavaa

Vierailija
2/8 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaisia yhdistyksiä, otaksun. Suoraan sellaiselta hankittuna voi tutustua kaniin ja sen luonteeseen paremmin kuin eläinkaupan kanitarjontaan ja luulisin, että kasvattajalta ostettu kaninpoikanen on saanut enemmän kokemusta ihmisistä ja voi olla luottavaisempi ja kesympi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ostettu suoraan kasvattajalta ja tottunut olemaan vapaana ja tekemään tarpeensa omaan erilliseen laatikkoon. Eikä se pure tai suutu, vaan on mukava lemmikkin eikä yhtään tylsä. Tosin eihän se mikään koira ole, jonka kanssa voi puuhailla vaikka mitä ja josta on erilailla seuraa.

Kani vaatii kuitenkin paljon seuraa ja ymmärrystä, se ei ole retuutettava, sylissä pidettävä leikkikalu vaan lapsen pitää osata toimia kanin ehdoilla.

Vierailija
4/8 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuitenkin muistaa, että hyvällä hoidolla saattaa kepeästi elää yli 10v.. Minulle hankittiin kääpiökani kun olin about tyttäresi ikäinen, vanhemmat ei suostunut ostaa uutta koiraa edellsien kuoltua, ajattelivat että joku lyhytikäisempi elukka koska muuten se jää heidän hoidettavakseen minun muutettua kotoa pois. No se pupu elikin sitten 15 vuotta :D

Tokihan kanin kanssa "pääsee helpommalla" kuin esim. koiran. Tuo hoitopaikan löytäminenkin noiden ulkomaanmatkojen ajaksi paljon helpompaa, kani kun ei vaadi niin paljon kuin koira. Kyllä se slti omistajiaan kaipaa :( Ja aivan loistojuttu jos saa loikkia vapaana! Pupu sosiaalistuukin siinä paremmin. Esim. nää lemmikkikanit jotka on ikänsä häkissä ja vaan välillä pääsee vapaaksi, ei niin herkästi viihdy sylissä ja lähesty ihmistä kuin vapaat puput.

Mutta siis suosittelen tuota pupua! :)

Vierailija
5/8 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin, että pupu voisi olla mukava lemmikki niin itselle kuin lapsillekin. Toki kaikissa lemmikeissä on työtä ja siivottavaa enemmän, mutta varmasti pääsee helpommalla kuin koiran ä kanssa. Täytyy nyt vielä harkita kuitenkin..

Vierailija
6/8 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäksi ne "juttelee" :D

Vierailija
7/8 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopin ja juomapullon. Pari ipanaa repii välillä ja tökkii ja leikittää agilityä. Lopun aikaa se nököttää jossain nurkassa.

Vierailija
8/8 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

melko ison häkin, jos on aikomus pitää suuren osaa päivästä häkissä. Mielestäni valmiina myytävät häkit ovat auttamattomasti liian pieniä. Paras tietysti olisi, että yksin ollessaankin olisi liikkumatilaa riittäväti (esim. yksi huone jossa voisi olla).

Laumaeläimenä vaatii melkeinpä toisen yksilön seuraksi. Varsinkin jos on paljon yksikseen.

Osa kaneista ei välttämättä viihdy ollenkaan sylissä. Tätä ei kaikki (vieraat) lapset aina oikein ymmärrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme