Suositelkaa matkakohdetta karibialla?
Kommentit (12)
mikä hyvää, mikä huonoa yms ap
hyvää on ilmapiiri, omaleimaisuus, tunnelma, ilmasto, kiinnostava historia ja nykypäivä. Huonoa ainoastaan ruoka (tai sen puute). Paladeroissa syö hyvin, valtion ravintoloissa ei.
mikä se olisi hyvä kohde rantalomalle? Voihan noita yhdistää..
Onko minulla jotenkin vanhanaikainen kuva että kuubassa on vain se hotellin aidattua alue ja ulkopuolelle ei ole asiaa kun ei ole järin turvallista?
ap
kuuluvalla isla margaritalla. kelpo paikka.
Lisää saa kertoa. Mä haluaisin paikan joka ei ole vain pieni paratiisisaari missä ei ole mitään muuta kuin se ranta ja hotelli
ap
Itse olen lähdössä sinne ensi kuussa, viikko rantahotellissa ja sen jälkeen reppu selässä eri puolille saarta, lopuksi viikko Havannassa. Omatoimimatka, eli lennot ja kaksi hotellia varattu itse. Vaikuttaa täydelliseltä, upea meri ja luonto, paljon mielenkiintoista historiaa, Havanna on Unescon suojelema maailmanperintökohde, kauniita ihmisiä, rommia ja salsaa! Mistä ihmeestä olet saanut kuvan, että siellä ei voi hotellin ulkopuolella liikkua? Tiedän paljon kaikenikäisiä ihmisiä jotka ovat Kuubassa reissanneet, eikä kellään ole ollut mitään ongelmia. Ihan oma valinta se on, pysyykö peloissaan hotellissa vai lähteekö katsomaan ihmisiä ja elämää.
Hienoja rantoja, hotelleja, kauppoja. Hyvä julkinen liikenne. Maassa on 50 km nopeusrajoitus kaikkialla, ja ykistyistä autojen omistusta on rajoitettu (yksi auto per perhe korkeintaan). Vanha kaupunki St. Georges on kaunis ja söpö. Turisteille helppo paikka, kaikki toimii, ympäristö erittäin siisti ja infrastruktuuri hyvä. Maa on vain aika kallis.
mutta kaikki vaihtoehdot on vielä avoinna. Ja sit kiinostais vielä brasilia ja dominikaaninenkin..
Valinnan vaikeutta.. ap
siellä esim. Negril ja 9 mile Beach, tai Runaway Bay toisella puolen saarta.
Herkullista ruokaa ja hyvää musiikkia, loistava palvelu joka paikassa, kivoja ihmisiä.
En tosin suosittele omin päin matkaamista tai retkeilyä esim. vuokra-autolla. Ja muutenkin tiettyä varovaisuutta kannattaa noudattaa.
mikä se olisi hyvä kohde rantalomalle? Voihan noita yhdistää.. Onko minulla jotenkin vanhanaikainen kuva että kuubassa on vain se hotellin aidattua alue ja ulkopuolelle ei ole asiaa kun ei ole järin turvallista? ap
Kuubassa on nimenomaan turvallista, koska siellä saa kovat rapsut turistin ryöstämisestä. Siellä ei todellakaan kannata mennä mihinkään Varaderoon, missä ei kuubalaisia näekään. Maa on täynnä kauniita, kiinnostavia kaupunkeja ja rantakohteita.
mikä se olisi hyvä kohde rantalomalle? Voihan noita yhdistää.. Onko minulla jotenkin vanhanaikainen kuva että kuubassa on vain se hotellin aidattua alue ja ulkopuolelle ei ole asiaa kun ei ole järin turvallista? ap
Kuubassa on nimenomaan turvallista, koska siellä saa kovat rapsut turistin ryöstämisestä. Siellä ei todellakaan kannata mennä mihinkään Varaderoon, missä ei kuubalaisia näekään. Maa on täynnä kauniita, kiinnostavia kaupunkeja ja rantakohteita.
Siellä on yksi maailman upeimmista rannoista ja loistavia hotelleja rantalomailua varten. Voihan sitä yhdistääkin, esim. Varadero tai muu rantapaikka ja Havanna tms. Niin me tehtiin ja oltiin tyytyväisiä. Havanna oli toki hieno, mutta en mä olisi siellä montaa päivää jaksanut olla.
Kuubassa on kyllä turvallista mutta omatoimimatkaajan kannattaa huomioida, että tiet ovat usein perseestä (80 km matka voi hyvälläkin autolla kestää reilut 1,5 tuntia), ja jos auton vuokraa niin bensa-asemista ei ole takuuta.
eli Meksikossa ollaan; kaikki aivan ihania paikkoja; ihanaa mexikolaista maukasta ruokaa; karibialaisia salsarytmejä, valkoisia hiekkarantoja, kristallinkirkas turkoosi meri, koralleja, maya- pyramideja ja raunioita...olen ollut monia kertoja ja menen taas heti kun on rahaa ja lomaa....
Myös täällä suositeltu Bermuda on kaunis paikka; valkoisia hiekkarantoja; hyvin britti paikka - siellä valtion päämies on kuningatar Elisabet ja valuutta (Bermudan) punta, missä on Elisabetin pläsi.
mikä hyvää, mikä huonoa yms
ap