Autoasiaa: Kumman ostaisit?
Max 100.000 km ajetun Volvo V50, enintään 3-4 v vanha vaiko uuden Kia Ceedin, hinta sama eli about 24.000 euroa.
Kommentit (12)
meillä kun on kaupunkiajoa, ostaisin tietysti sen pienemmän auton. Mut jos on paljon maantieajoa, isompi on mukavampi pari vuotta vanhempanakin.
Ikinä ei oo ollut mitään vikaa siinä. Siihen olen ollut tyytyväinen. Mutta pakko sanoa että sisätiloilta se ei kyllä ole mitenkään kovin tilava. Mutta jos noista vaihtoehdoista pitää valita, niin vedän kotiinpäin ja sanon että volvo.
En ole ikinä haaveillut uudesta autosta, eikä ne ole ikinä mun tarpeisiin täydellisiä olleetkaan. Olen sen verran nuuka, että uuden auton arvon aleneminen mietityttää. Toisaalta, jos haluaa tiettyjä lisävarusteita, niin onhan se silleen helppoa.
Volvo on monella lähipiirissä ja harkitsin itsellenikin. Taas vaan iski nuukuus, on kuulemm huollot ja varaosat merkittävästi kalliimpia kuin muissa merkeissä. Tää saattaa siis olla ennakkoluulokin!
Itse varmaan jatkaisin vaihtoauton etsimistä muista merkeistä, kun rahaa ton verran käytössä. Riippuu tietty omista tarpeista, mutta perheautoksi tuntuvat suosittelevan usein Skodaa (ruma, mutta kestävä) tai volkkaria (vähän sama mun mielestä, ja tylsä).
Mutta siis yleisesti ottaen ostaisin mieluummin vähän ajetun hyvin pidetyn käytetyn kuin tehtaalta uuden.
Olen myös kuullut noista Volvon kalliista varaosa-ja huoltohinnoista mutta on tän nykyisen Rellunkin huollot maksaneet ihan kiitettävästi. Musta tuntuu, että kaikki korjaaminen maksaa aivan hirveästi :-/
Kiaa en ostais ikimaailmassa. Kauhee peltiauto ja todella epämukavat penkit.
Tolla Volvolla ajelet taatusti pidempään kuin Kialla.
Yksityisautoilu on perseestä.
mielipiteestäsi välittää paskan vertaa, viherpiipertäjä!
Noista vaihtoehdoista uuden Kian takuu houkuttaa. Ja muutenkin, uusi on aina uusi.
ehdottomasti Volvon. Pisimpään ollut markkinoilla ja edelleen suosittu & turvallinen.
ehdottomasti Volvon. Pisimpään ollut markkinoilla ja edelleen suosittu & turvallinen.
mulla on volvo, se on hyvä. Monella kaverilla on kia ja hyviä nekin on olleet. Paitsi kian huolto on helvetin kallista, pakolliset huollot on useammin kun mulla volvossa ja ne maksaa vähintään yhtä paljon. Pakkohan tietysti ei ole viedä merkkihuoltoon mutta..
Yhdellä kaverilla alkoi kiassa vikoja löytyä juuri tuon takuuajan jälkeen vaikka kuinka. Itse olen saanut viedä volvoa ylimääräisiin tarkastuskorjauksiin useamman kerran.
Molemmilla meillä siis uutena ostetut autot
meillä kun on kaupunkiajoa, ostaisin tietysti sen pienemmän auton. Mut jos on paljon maantieajoa, isompi on mukavampi pari vuotta vanhempanakin.