Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko vaatia, että vierailevat lapset eivät

Vierailija
01.05.2012 |

koskisi lapseni leluihin ja tavaroihin? En halua mitään turhia bakteereja ja pöpöjä enkä toisaalta jaksa joka vierailun jälkeen pestä leluja. Voinko siis sanoa, että tuokaa omat lelut mukananne? Ja voinko kieltää lapsia kulkemasta kodissamme ympäriinsä, pysytään pöydän ääressä ja vanhempien vieressä eikä klähmitä ovia ja kirjahyllyjä.

Tuntuu, että niin moni meille tuleva loukkaantuu kun sanon, että ei saa koskea, vaikka miten perustelen. Harva meille tuleva esim. pesee kätensä ensitöikseen saati että pesisi lastensa kädet. Sydän syrjälläämn joutuu sitten seuraamaan, miten joka paikkaan kosketaan ja välillä kaivellaan suuta tai nenää.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mua raivostuttaa tuo vouhkaaminen että ylihygieenisyys jotenkin lisäis allergioita. Jos voi jotenkin estää pöpöjen leviämisen niin sehän on vain hyvä!! Ihan kuin niiltä pöpöiltä kokonaan välttyisi jos huolehditaan käsipesuista vierailuilla. Missäköhän paskassa muut perheet elää kun eivät monet tunnuvälittävän normaalista hygieniasta. Siihen kuuluu se ettei esim 5 lasta nuole samaa lelua!

Vierailija
22/27 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanpa sielllä porvoossa pöpökammoisia. :DD

Ei vaan, oikeassahan aloittaja on, minäkin aina käsken vieraita tuomaan omat kahvikuppinsa ja lusikkansa mukanaan. Kumihanskat ja istuinaluset sponsoroin, en todellakaan halua paljailla tahmanäpeillä kenenkään räpeltävän minun kotonani sen enempää kuin persebakteereja sohvalle. Vessassa ei saa käydä, siinähän ne pöpöt vasta leviävätkin. Hyi helvetti. x(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua.

Vierailija
24/27 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihan raivostuttaa allergian syistä puhuminen... No jos allergiat ei haittaa niin mikäpäs siinä!

Minä taas en tajua sellasia, "yhyy, naapurin lapsi ei pessyt käsiä kun kävi kakalla" -volinoita. Itsellä kyllä pokkaa käskeä naapurin lapsetkin käsien pesulle. Tai kavereiden lapset. Enkä näe mitään syytä päästää kotiini sellaisia, joita en ilkiäisi käsipesulle patistaa.

Vierailija
25/27 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraat (iästä riippumatta) käsipesulle. Tavarat, joihin ei halua vieraiden koskevan, pitää mun mielestä piilottaa kaappeihin. On kohtuutonta vaatia lapsilta, ettei leluihin saa koskea.

Vierailija
26/27 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoidan tämän ongelman yleensä niin että vuokraan jonkun tilan muualta minne vien vieraani. Esimerkiksi ravintolan kabinetin jossa siivous kuuluu vuokraan. Ikinä ei tule ongelmia, ja vieraatkin ovat tyytyväisiä.

Vierailija
27/27 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergioita tiedossa... Hysteerinen bakteereilta suojeleva äiti voi psyykkisten vaurioiden lisäksi aiheuttaa lapsille myös allergian puhkeamisen. Nykynäkemyksen mukaan juuri ylihygienisyys on siihen yksi syy.

tuollaisella käytöksellä tiedossa yhteisötasolla, muttei välttämättä yksilötasolla.

Eli siis ylihygieeninen vanhempi voi aiheuttaa allergian naapurin suttaperheen lapselle. Noin niin kuin kärjistäen.