Voiko aurinkolasit vahvuuksilla tehdä ihan
millä vahvuuksilla vain? Vai onko niissä jotkut rajat, ettei vahvoille miinuksille tehdä? Itsellä miinusta tosi paljon (-7) ja eräs optikko sanoi, ettei kannata tehdä. Ei osannut kertoa syytä tarkemmin. Jälkikäteen jäin ajattelemaan, et huijasko se mua. Sillä ostin lasit ja mulle ois kuulunu aurinkolasit vahvuuksilla puoleen hintaan. Jos noi isot miinukset on niin kalliita tehdä, et siks väitti et niitä ei tehdä!
Kommentit (10)
ja ISOJEN aurinkolasien tekeminen vahvuuksilla on hankalaa koska linssistä tulee järkyn paksu vaikka olisi kuinka ohennettu. Ja painavat tulee myös = liukuvat hikiseltä nenältä alas ;)
Mulla kuitenkin on isohkot aurinkolasit vahvuuksilla, mutta niitä täytyy aika-ajoin käyttää kiristyttämässä muotoonsa koska iso linssi jotenkin vääntää niitä auki.
jossa varastovoimakkuusrajat usein +6.. 0 ..-6 välillä ja sun voimakkuuksilla ei todellakaan voi/ eikä kannata tehdä vaikka voisikin. Linssistä tulisi kamalan näköinen (paksu ja painava). Kehys täytyisi myös valita tosi tarkkaan ja ottaa linssiin ainakin 2 asteen ohennus. Hintaa olisi varmasti tullut reilusti lisää.
ja ostin sellaiset isot aurinkolasit, jotka on suunniteltu laitettavaksi tavallisten lasien päälle. Paljon paremmat kuin aurinkoklipsit, joissa mua haittaa hajavalo sivuilta. Kahdet lasit päällekkäin tuntui ekana tosi hönöltä ajatukselta, mutta oikein kätevät ovat nyt käytössä, suosittelen!
mulla on -6 ja ostin vasta lasit + aurinkolasit vahvuuksilla. Ja sain ne puoleen hintaan.
mulla ollut varmaan 10 vuotta samat voimakkuuksilla olevat aurinkolasit ja miinusta on -7 ja -9.
Aurinkolasini on kyllä tehty tavallisista lasista mutta värjätty ja olisiko ohennuskin. Ostin ne aikoinaan erikseen. Ja riippu ihan kehyksestä miten lasien paksuus tulee näkyviin.
Monesti noissa lukee pikkupräntillä että alennukset koskevat varastovoimakkuuksia. Tarkista siis tarjous ensin.
että juuri kysyin Specsaversilta ja heillä ei kuulemma vaikuta miinuksen määrä lasien hintaan.
Eli tuossa katselen SS:n tarjoushintalappua niin ekat linssit maksaisivat 190e ja toiset 95e. ja tuohon 10e päälle aurinkolasilisää ja tietysti yhdet kehykset, koska toiset ovat ilmaiset.
Tällä hetkellä käytössä on Ray Banin Wayfarerit. Ne on kuulemma tosi hyvät suurillekin vahvuuksille ja omasta mielestäkin näyttävät hyviltä.
Suuria ja kaartuvat linssejä ei helposti saa vahvuuksilla, ainakaan voimakkailla vahvuuksilla. Mutta nythän on muutenkin muodissa kasarityyliset lasit ja Ray Banien lisäksi paljon muitakin kivoja malleja, joihin voi laittaa linssit vahvuuksilla ongelmitta.
Vaikka voimakkaat vahvuudet ei yleensä kuulukaan optikkoliikkeiden mainostamiin pakettitarjouksiin (aurinkolasit vahvuuksilla kauan päälle), ihan kohtuuhintaan olen omani aina saanut. Aina on löytynyt joku muu sopiva tarjouskampanja, jota on voinut hyödyntää.
tummuvat tarvittavan määrän auringonvalon vaikutuksesta. Ja kun menevät esim autoon tai sisätiloihin niin vaalenevat takaisin kirkkaiksi.
Itse hankin sellaiset lasit Instrusta viimekesänä ja ovat maan mainiot, minullakin on tod vahvat linssit eli -10 ja -9, kaikilla mahdollisilla hionnoilla eivät ole mitenkään paksut.
Moi,voithan ostaa netistä aurinkolasit vähemmillä miinuksilla, tarviiko aina nähdä tosi tarkasti? Mulla -5 näkö ja aurinkolasit -4 ei ole niin paksut linssit ja näen aivan hyvin.
aloituksen ja haluan vain kiittää vastauksista. Mulla on just noi Ray Banit tavallisina aurinkolaseina, joita käytän piilareiden kanssa. Ai, et niihin vois laittaa linssit vahvuuksilla, kiitos vinkistä!