Lue keskustelun säännöt.
En päästänyt omaa teiniäni kavereiden kanssa vappurientoihin. Olenko v...:n tyhmä?
01.05.2012 |
En päästänyt 16v tytärtäni kavereidensa kanssa illalla ulos, koska tiedän kyllä mitä siinä porukassa tehdään vappuna. Uutisissa kerrottiin 12 humalaisen nuoren päätyneen sairaalaan ja useita oli autettu.
Lapsen mielestä olen v..:n tyhmä. Näinkö on?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kielsi vähemmätkin reissut ja varsinkin tietyssä porukassa, jossa jopa kokeiltiin vähän pilven polttamista. Ai että otti päähän, kun en saanut lähteä ja sen aikainen päiväkirja oli täynnä katkuisia kirjoituksia.
Joskus salaa sitten kuitenkin menin kaupungille ja kauhulla muistelen mitä kaikkea olisi voinut sattua, kun olen maannut Espalla umpikännissä. Ihan puistattaa.
Näin jälkeen päin katsottuna kieltäminen ei todellakaan ole jättänyt mitään arpia tai ahdistukia, vaikka silloin vannoin että joskus oma lapseni saa sitten tehdä ihan mitä haluaa :) Nyt kolmekymppisenä olen kiitollinen äidilleni, että kielsi minua, koska väärässä porukassa olisin saattanut joutua todella pahoihin juttuihin ja pilata koko elämäni.
Mielestäni on edesvastuutonta aikuisten kirjoitella täällä, että anna alaikäisen lapsesi mennä ja kokeilla - eihän sitä muuten opi. Kyllä sitä ehtii sitten kahden vuoden kuluttuakin kokeilla ja hölmöillä oikein olan takaa, mutta on edes pari vuotta elämänkokokemusta lisää.
Ap, et ole v....:n tyhmä.