atooppinen iho ja rinnat
Minulla on atooppinen iho joka jokunen vuosi sitten lehahti todella pahasti, ihottumaa tuli paljon rintoihin ja se oli pahasti tulehtunutta pitkään. Nyt kuitenkin ihottuma on ollut pois usean vuoden mutta rintojen iho on outo. Minulla on isot rinnat ja kun vain ovat paikallansa ovat ihan normin näköiset mutta rintaliiveissä kun ne on ns koholla, iho on ihan rutussa. Siis täydellisellä rypyllä. Ihan kuin mummoilla kun ihon sanotaan olevan paperia. Kun ihoa vähän rutistaa vielä, se jää hetkeksi kurttuun eli ei kimmoisast singahda suoraksi niinkuin muualla. Lähinnä tuo ruttuisuus on jotenkin outoa, onko normaalia? Vaiko atopia tehdä tommosta? En osaa oikein hyvin kuvailla että miten rutuilla se iho on mutta ei siis juovilla eikä juonteilla vaan ihan tiheällä haitarikurtulla :D
Saako tuota mitenkään pois? Voiko johtua jostain muusta? En ole imettänyt koskaan ja olen 25 joten ei voi varmaan mennä ikääntymisenkään piikkiin. Hävettää koko rinnat ja sängyssäkin haluan olla pimeässä niin kauan kuin rintsikat ovat päällä kun rinnat ovat kuin satavuotiaalla tuosta päältä
Kommentit (7)
rypistettyä silkkipaperia!! SINÄ SEN SANOIT! Juuri tuota ilmaisua hain! Onko mikään auttanut? Mulla rasvaus auttaa 10minuutiksi, ryppysyys katoaa mutta kun rasva kuivuu se tulee taas.. ja kun iho on sileänä eli rinnat luonnollisessa asennossa ryppyjen tilalla on just jotain arvennäkösiä..
Mä olen aina ajatellut, että mun tissit näyttää juuri tuolle teidän kuvailemalla ruttuiselle silkkipaperille, tai ennemmin ehkä sellaiselle kreppipaperille siksi kun olen imettänyt kolmea lasta pitkään, mutta ehkä se johtuukin siitä, että olen atoopikko! :D
Mutta juu, siis vakavasti ottaen, ihoni on tosi pintakuiva :/ varsinkin tummissa vaatteissa näkyy aina (esim. mustat rintsikat), kuivan ihon jälkeen jättämä "hilseily" :( Ei auta rasvaus kuin hetkeksi.
Juu ei se välttämättä ole imetyksestä kun mä en ole ikinä imettänyt.. Ihotautilääkäri sanoi pari vuotta sitten että jos joskus imetän niin kannattaa juoda paljon gefilustuotteita, ehkäisee kuulemma lapsen atopiaa kun tuppaa olemaan perinnöllinen..
Mikähän rasva tohon auttas niiku pidempään.. Mä jouduin pitkään rasvaamaan kortisonilla, mietin et oisko se viel päälle ohentanu ihon.. Toi kreppipaperi on kyl vielä parempi kuvaus :D
Ihanaa että on kohtalotovereita, luulin että mä olen ainut jolla on tämmöset mummonihoset tissit ja oon jo epäilly kaikkea rintasyövästä alkaen kun en oo kuullut että tämmöstä vois olla muilla mutta ilmeisesti voi :). Ois kiva jos ois joku mil sais ihon ennalleen mut onko se sit vaurioitunu niin ettei vaan saa?
Tohon hilseilyyn mulla on auttanu vartalovoi mut montaa sai kokeilla ennenkuin löyty sopiva, josta ei tullu vaan lisää ihottumaa. Nyt mulla ihottumat on muualla eikä rinnoissa mut rypyt jäi
kosteustasapainosta, eli juottehan tarpeeksi?
Mä kyllä itseasiassa juon vettä tosi vähän. En ees jokapäivä.. Onko sillä väliä että mitä juo kunhan juo?
on ollut vauvasta lähtien eli kohta 50 vuotta atooppinen iho. Imettänyt olen kuukauden. Tisseissä ei ole koskaan ollut ihottumaa, mutta pari vuotta sitten sain ihan kamalan ihottuman vuosien rauhallisen jakson jälkeen ja tisseihin tuli tosi paljon ihottumaa. Sen jälkeen iho jäi vähän tuollaiseksi kreppipaperimaiseksi.
Ja säärissä, joissa mulla on aika ajoin aika paha ihottuma, iho on normaaliaikoina sellainen kuiva ja sierrettynyt kuin 85-vuotiaalla isoisällä!
Juon vettä tosi paljon.
Lisäksi minulla on taipumusta arpeutumiseen, eli tissini ovat kuin rypistettyä silkkipaperia :D.