Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En haluaisi päästää lasta (pian 6v) Särkänniemeen pk:n kanssa.

Vierailija
28.04.2012 |

Lapsi on toki itse innoissaan menossa sinne, halusi nimenomaan mennä pk:n kanssa.

Mutta minä en ole yhtään niin innoissani. Lapsi on pk:ssa puolipäiväisenä puheen viivästymän ja kuullun ymmärtämisen vaikeuden takia. Pk:ssakin on välillä vaikeuksia ymmärtää, mitä lapsi sanoo, joten miten joku ventovieras voisi häntä ymmärtää. Jokaiselle lapselle tulee siis omavalvoja, jonka kanssa Särkänniemessä ollaan ja liikutaan. Minulle ei ole vielä selvinnyt, keitä nuo aikuiset ovat (en ole vielä ehtinyt jutella asiasta pk:ssa).

Pelkona on se, että lapsen reissu menee pieleen, koska ei pääse sinne minne haluaa (lähinnä sen takia, että häntä ei ymmäretä. Esim. sana planetaario ei todellakaan ole pääteltävissä vaan pojan suusta se tulee ihan siansaksana).

En ole vielä lasta reissulle edes ilmottanut ja toisaalta poika odottaa tosi innolla tuota Särkänniemeä.

Tämä on toisaalta ihan naurettava pelko mutta en voi mitään itselleni. Olen todella monta kertaa joutunut jo todistamaan lapsen itkua, kun muut eivät ymmärrä, mitä hän sanoo =(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluamaansa paikkaan ihan näyttämällä/osoittamalla, etenkin jos jokaisella lapsella on oma valvojakin mukana. Isomman pettymyksen lapsi kokee, jos kiellät koko reissun, luulen mä.

Vierailija
2/14 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei varmasti tule ongelmia.

ja yleensä tuolla mennää jonkinlaisen aikataulun mukaan, esim kaikki elänpuistoon ensin, sitten delfinaarioon jne jne

ihan jo perheenäkin me mennään järjestyksessä, koksa muuuten ei ehdi kaikkea...

ja ei tuonikäiset taida planetaariosta juurikaan olla ínnostuneita ;)

laitteet koluavat, sen mukaaan kun kukin haluaa, mut kuitenkin jossain järjestyksessä, aj suht kasassa ryhmänä.

aivan varmasy!

ja lapsesi varmaankin osaa pyösritttä päätään ein merkiksi ja nyökätä kyllälksi ?

anna siis lapsesi mennä ja nauttia,

ihanaa et vievät lapset noin kalliiseen retkeen !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ihan tavislapsi, mut silti on mielelläni lähtenyt eskarin ja koulun mukana eri retkille, mielellään jopa toivovat vanhempia mukaan avuksi

Vierailija
4/14 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän siitä nauttii ja jotain vairmaan ymmärretään kuitenkin, tykkää siitä mihin menee vaikkei kaikkea ymmärrettäisikään. Lapsi saa kokemuksia ja nauttia kivasta päivästä.

Tuo välttäminen on aikuisen defenssi, älä tyrkytä sitä lapsellesi!

Vierailija
5/14 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelit sitten loppuelämäksi sitoa lapsen kettingillä itseesi?

Vierailija
6/14 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastata lapsen turvallisuudesta. Ihan kaikissa päiväkodeissa ja kouluissa kokeneetkaan työntekijät eivät näytä olevan kartalla sen suhteen mitä lasten voi antaa tehdä itse ja mitä valvottuna ja aina se valvontakaan ei näytä siis riittävän.

Vierailija
7/14 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää perheen kesken niin ei tule lapselle suurta pettymystä.

Päiväkodin valvontaan ei kannata luottaa. Vaikka olisi "oma valvoja" niin se voi tarkoittaa että ryhmässä on 4 valvojaa, joista yksi nimetty sinun lapsellesi. Ja lapsia yhteensä esim. 15. Joten eivät ehdi valvoa joka hetki.

Juuri pari päivää sitten oli lehdessä kun päiväkotiryhmä oli kävelyllä ja rekka peruutti rattaiden päälle ja pieni poika loukkaantui. Siis eivät sen vertaa katso kun rattaita lykkivät! PRKL. Älä luota, en luota minäkään.

Vierailija
8/14 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tiedän, että lapselle tekisi nimenomaan hyvää olla muidenkin (vieraiden) ihmisten kanssa tekemisissä. Ei hän nytkään ole vain perheen kanssa tekemisissä.

Minulle on vain jäänyt takaraivoon lapsen itkut, kun kukaan ei ole ymmärtänyt häntä (tuolloin hän ei loppujen lopuksi suostunut puhumaan muiden kuin perheenjäsenten kanssa). Tiedän, että pojalle tuo Särkänniemen reissu on todella odotettu (oltaisiin tehty myöhemmin kesällä perheen voimin tuo reissu mutta nyt sitten tuli tuo pk:n kevätmatka) ja siksi en haluaisi kieltää.

Juuri tuo ison odotuksen takia pelkään, että reissu menee pieleen. Tiedän, että olen ylisuojelevainen mutta en vain osaa relata.

Periaatteessa voisin kait ilmoittautua valvojaksi mutta lapselle ilman äitiä (tai isää) menoa jonnekin on iso juttu. Ja kuten sanoin jo, hänelle tekee toki hyvää olla vieraampien ihmisten kanssa.

Oikein harmittaa tämä oma suojelevaisuus =(

Vierailija
9/14 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvat hänen mielikohteistaan!

Kuvakommunikaatoi varmaan lapsen ryhmässä käytössä!!!

Vierailija
10/14 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk:n puolesta on tulossa siis jokaista lasta kohden yksi valvoja .Eli tyyliin 14 lasta ja 14 aikuista. Sitä en tiedä, kuinka tiiviissä ryhmässä liikutaan (näistä juttelen taas maanantaina pk:ssa).

Onhan lapsi vähän vilkas ja kun hän vielä innostuu, ei yksikään sääntö tms. muistu mieleen.

Vierailija
11/14 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk:n puolesta on tulossa siis jokaista lasta kohden yksi valvoja .Eli tyyliin 14 lasta ja 14 aikuista.

En ole koskaan nähnyt edes liikkuvien kehitysvammaisten saavan noin hyvää aikuinen-lapsi -suhdetta reissulleen. Oletko ihan varma että ei tarkoitettu että se nimetty hoitaja ei tarkottaisi että sama hoitaja olisi nimetty vaikka 5 lapselle?

Vierailija
12/14 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla annat lapselle viestin, että uskot hänen pärjäävän =) se on tosi tärkeää ja jos tulee pettymyksiä, niin sitten ne käsitellään - se ei ole sen kamalampaa

Vierailija
13/14 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös lapsi, joka on puolipäiväisenä päikyssä puheen viivästymän takia eikä tulisi silti mieleen kieltää lapselta Särkänniemi-reissua. Meidän poika on tosin vasta 4,5-vuotias, mutta uskoisin pojan nauttivan ihan hirveästi reissusta, vaikkei kaikkiin haluamiinsa juttuihin pääsisikään. Lapsellesi tuo reissu on varmasti suuri elämys joka tapauksessa, joten ilman muuta päästäisin. :)

Vierailija
14/14 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempia, jotka uskoo, että lapsi "koulun penkissä" oppii paremmin kuin ulkona muiden kanssa. Yksi ylimääräinen erityisopettajan tunti varmaan kompensoi tuonkin tapahtuman. Lapsen riemusta viis...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme