Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viimeisillään raskaana ja kaikki kotityöt mun harteilla

Vierailija
28.04.2012 |

Huoh, mies lähti sitte puolilta päivin omiin harrastuksiin ja tulee takas viiden-kuuden aikoihin. Jäi sit taas kämpän siivous mun harteille... Pakko siivota kun appivanhemmat tulossa illalla kylään. Ei tämä voi mennä niin, et mä joudun aina imuroimaan, luutuamaan ym. siivoukset tekeen + päivittäiset pyykit, astiat jne... Raivostuttaa! Nytkin supistelee siihen malliin et saapa nähä mitä masu tykkää imuroimisesta ja luutuamisesta... Muutenkin saa olla jatkuvasti imurin ja luutun varressa kun iso koira tuo näin keväisin kuraa ulkoa, ja se ainainen karvanlähtö tietty kans. Miehen vastaus ois et älä siivoa, just joo, et elettäis sit vaan paskan keskellä. Argh!!!!!!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies siivonnut ennenkään, vai oletko sinä aina hoitanut kaiken? Oletko sanonut miehelle selvästi, ettet voi siivota supistusten vuoksi ja muutenkin hankalaa? Ärsyttää sun puolesta tuollainen mies! Sinuna olisin varmaan siivoamatta ja huokailisin sitten anopille, että täällä on nyt näin sotkuista kun ei tuo mies viitsinyt siivota ja itse en kykene... :D

Vierailija
2/12 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koirahan on ihan vapapehtoinen hankinta ;)

Jos aiheuttaa liikaa työtä, niin siitä voi luopua.

Meillä mies laittaa aina ruoat, mutta minä siivoan. Mielestäni meillä ei kukaan muu siivoan yhtä hyvin kuin minä, joten pidän siivoukset itselläni.

Meillä on 7 henkinen perhe. Eli pyykkiä ja siivousta riittää joka päivälle. Viime viikolla synnytin nuorimman, mutta loppuun asti siivoilin päivittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä siivoa!

Tai jos et kerta kestä elää "paskan keskellä" ja siivoat supisteluista ja väsymyksestä huolimatta, niin valinta on sinun - älä valita. Voitte myös luopua koirasta, jos se on liian työläs.

Mulla on tässä talossa just nyt mies ja kuusi hoidettavaa, tosin näppärimmät osaavat jo olla vähän avuksi. Olen kipeä, enkä siivoa. Mies ja näppärimmät imuroivat ja luuttusivat, piha on sekaisin - mutta ei ne haravoinnit ja lumen alta paljastuneet roskat mihinkään katoa. Joutavat odottaa kun tervehdyn. Ruuan laiton ja iltaruoan laittaakin sitten mies.

Jokaisella on oikeus olla joskus kipeä, väsynyt ja saamaton. Niin myös sinulla. Ja miehelläsi. Ota nyt ihan rennosti ja peru vaikka appivanhempien tulo jos et oikeasti jaksaisi juuri nyt. Tai menkää jonnekin ulos kahville yhdessä ja anna kotisi olla hyrskyn myrskyn.

Vierailija
4/12 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos täysaikainen niin siivoa, jos ei niin mee peiton alle levähtään ;)

Vierailija
5/12 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän sama homma, mies ei "näe" sotkua eikä taatusti tartu oma-aloitteisesti imuriin. Vessaa hän ei ole koskaan pessyt ja pesuaineista hän ei ole varmaan kuullutkaan. Tiskit hoituvat, jos ne seisovat riittävän kauan altaassa ja jos huomautan niistä. Muutenkin mies kyllä tekee, jos vaan jaksan hänelle sanoa.

Ruoat tuo kuitenkin tekee päivittäin, ja siitä hyvästä siivoan ihan mielelläni :D

Eli joo, ymmärrän tuon ärsyyntymisen miehen "älä siivoa" -vastauksesta! En mä ainakaan halua elää paskassa vain sen takia, ettei talouden toinen osapuoli viitsi siivota.

Vierailija
6/12 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koira lähtee piikille jos meno ei muutu. Jos ei siitäkään vielä usko, niin hankkiudu koirasta eroon. Vähemmän siivottavaa tulevaisuudessakin.

Vierailija
7/12 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa pari viikkoa laskettuun aikaan. Koiran mainitsin vaan lähinnä siksi, että siivoustarvetta on enemmän kuin lemmikkieläimettömässä kodissa, varsinkin näin keväisin! Se on kyllä ollut tiedossa ihan sen hankinnasta lähtien eikä sen takia tosiaankaan ole tarkoitus siitä luopua.

Olen siivonnut pääsääntöisesti meillä aina. Eilen kyllä just sanoin miehelleni et sen on myös osallistuttava kotitöihin jatkossa, et en haluu antaa lapsillemme sellaista mallia et nainen hoitaa huushollin pidon yksinään. Siivoan nyt parhaillaan, ei kai muukaan auta, pikkuhiljaa... Mut kunhan mies tulee kotiin ilmoitan et saa vuorostaan hetken hoitaa imuroimisen ja luutuamisen. Tämä ei vaan tunnu enää hyvälle...

Vierailija
8/12 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan lapsen kohdalla mies teki kotitöitä, mutta kolmannen lapsen raskausaika ei hetkauttanut sitä mitenkään. Olen vieläkin vähän katkera, kun monta kertaa pyysin, että se imuroisi kun minun oli oikeasti vaikeaa ison mahan kanssa könytä sänkyjen alustoja yms. Olin aina ihan poikki ja selkä kipeä siivousten jälkeen.

Eikä meillä koko ajan oltu siivoamassa, mutta pitäähän sitä siivota! Ihan höpöhöpöä sanoa, että älä siivoa.

Mutta ap, entä jos lähdet itsekin omiin juttuihisi? Jätät siivoamatta ja tarjoilut laittamatta, tulet sitten vähän ennen kuin appivanhemmat tulee - tai sitten et. On epäreilua joutua aina yksin siivoamaan, kyllä siivoaminen on kaikkien niiden homma, jotka talossa asuvat. Plus että kyllä miehen pitäisi huomioida raskaus ja ottaa enemmän vastuuta kotitöistä.

Vierailija
9/12 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten osa on sellanen.

Naisten osa on olla raskaana, se on totta. Mutta kyllä meillä ainakin myös miehen osa on siivota. Ei tässä talossa kumpikaan asu missään hotellissa. Varsinkin jos toinen ei ole ihan normaali olotiloissa, niin kyllä silloin sitä toista osapuolta on ehdottomasti autettava.

Vierailija
10/12 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... jos mies nyt tollainen niin on myös kun vauva on syntynyt. Meillä näin myös. Raskasta kun pitää itse hoitaa KAIKKI kotityöt ja siihen päälle hoitaa vielä lapsi. Tsemppiä.

Vierailija
11/12 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ap jos miehesi ei nyt tajua että hänen pitää osallistua niin miten sitten kun vauva on syntynyt ja sinä olet vielä toipilas synnytyksestä ja vieraita laukkaa vauvaa katsomassa, sano miehellesi että viimeistään sitten hänen on oikeasti pakko auttaa.

Mun mies käy töissä, ei siivoa, ei tee mitään lasten kanssa, haluaa vaan kaikki parhaat palat tästä perhe-elämästä. Kauan ootin, että muuttuisko parempaan tai ainakin sitten kun on lapsi/lapsia mutta eipä tuo ole muuttunut. Nyt meillä on 3 lasta ja oon vaan päättäny, että mie teen tän kaiken ja mies osallistuu mihin ite haluaa, mutta turhahan sen on sitten myöhemmin valittaa jos sillä ei ole kunnollista suhdetta lapsiinsa tai jos mie olen katkera.

Vierailija
12/12 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan taas surullista huomata minkälaisia tyyppejä olemassa! "Koirasta voi aina luopua",  " Vie koira piikille". Toivon todella ettei kaltasillanne ole koskaan mitään kotieläimiä. Toivon myös että jotenkin ihmeen kaupalla osaisitte kasvattaa lapsenne paremmin. Uskomatonta että aikuinen ihminen voi ajatella noin naivisti, että vastuuttomasti voi asiaa enempää miettimättä ottaa lemmikin ja sitten laittaa sen kiertoon tai lopettaa, kun siitä tuleekin sotkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi