Lentomatkustajat tylyinä: lisämaksu ylipainoisille
http://www.rantapallo.fi/matkailu/lentomatkustajat-tylyina-lisamaksu-yl…
Olen täsmälleen samaa mieltä brittien kanssa
Kommentit (8)
nainen, joka on 155cm pitkä ja painaa noin 50 kg maksaisi huomattavasti vähemmän kuin 196cm pitkä ja 80 kg painava mies.
Myös ne lapset, jotka eivät saa lapsi alennusta maksaisivat painonsa mukaan. (esim meidän lyhytkasvuinen 15v tyttö painaa vain 38 kg)
Teksti alkaa: "Lähes puolet lentomatkustajista kannattaa kyselyn mukaan lisämaksua ylipainoisille."
Yksinkertaisen matematiikan mukaisesti tällöin YLI PUOLET ei kannata.
LOL
Muotoilisin tuon kuitenkin niin, että jokainen saa tuoda koneeseen vaikka 100kg tavaraa. Sen yli menevästä pitäis maksaa jotain.
terveisin 50-kiloinen katkera matkustaja
Jos ne muuttavat hinnoittelupolitiikkaa, niin eipä sille sitten mitään voi.
Ja millähän se mitataan, kuka on ylipainoinen ja kuka ei.
Mikä on se kilomäärä, mistä joutuu maksamaan?Joutuuko esim 90kg mies maksamaan vai nainen?
Syrjintää!
Matkatavamaksun ymmärrän, omaa tyhmyyttä jos ottaa liikaa mukaan.
että vaikka 60kg painava saa määrällisesti tuoda koneeseen monta kymmentä kiloa vähemmän kuin joku 120kg painava.
nissä tapauksissa, joissa paino on kahden ison ihmisen lukemissa, eli puhutaan yli 160 kiloisista. Meneehän hänellä jo kaksi paikkaakin.
Muuten normaalisti lihaville en maksua kannata.
Lähdin pari kuukautta sitten puoleksi vuodeksi Ranskaan. Tiesin kyllä hyvin, että joudun maksamaan ylimääräisistä matkatavarakiloista. Se ei tuntunut kuitenkaan kovin reilulta, koska painan itse 50 kiloa ja no.. minun edessäni ja takanani oli näitä hiukan tukevampia matkustajia.
Minun kohtelias ehdotukseni onkin, että lentomatkustajat punnittaisiin yhdessä matkatavaroiden kanssa ja hinta määräytyisi sitten yhteispainon mukaan. No joo.. ihan höpöehdotus ja täysin epärealistinen. Silti voitte kuvitella, että nyppi kun ylipainoiset saivat ihan ilmaiseksi raahata mukanaan kilonsa!
Ja millähän se mitataan, kuka on ylipainoinen ja kuka ei.
Mikä on se kilomäärä, mistä joutuu maksamaan?
Joutuuko esim 90kg mies maksamaan vai nainen?
Syrjintää!