Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mun pitää tehdä että ihmiset tajuaa

Vierailija
27.04.2012 |

miten väsynyt oikeesti olen??

Tuntuu että kun puhun siitä niin kaikki vaan vähättelee tai alkaa kertoon MITEN VÄSYNYT HÄN ON. Joo uskon ja ymmärrän mutta ärsyttää. Mies sanoo ymmärtävänsä ja on tässä kotona paljon apuna mitä on.

Mies tekee vuorotyötä, paljon on vapaitakin töissä tai ainakin palavereissa. Neljä lasta ja sukulaiset kaukana.

Tuntuu että pitääkö tehä jotain pahaa ennen kuin ihmiset tajuaa sen että tarvin oikeesti vaikka vkonlopun vapaata ja että valitettavasti olen ihminen jolle kauppareissu joka kolmaspäivä ei riitä ja nekin teen monesti pienten kanssa kun isommat on koulussa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnilla ei ole tarjota mitään apua, ja sekin vähä (keskusteluapu), mitä olisi saatavilla edellyttäisi, että ilmoittaudut itse lastensuojelun asiakkaaksi. Kunnallista kodinhoitaja-apua on karsittu kolmannekseen 90-luvun jälkeen, ja jäljelle jääneet keskittyvät hoitamaan yhä huonokuntoisempia vanhuksia.

Minusta sinun pitää nyt ihan ekana panna se miehesi kuriin. Mitä v...ua se äijä luuhaa vapaa-aikanaan töissä?! Prioriteetit järjestykseen ja heti.

Toinen asia on, että ulkoista rahavarojen sallimassa määrin. Siivooja tupaan ainakin kerran kahdessa viikossa, väliajat selviät pintasiistimisellä. Mll:ltä voisi värvätä jonkun vaikkapa pariksi tunniksi per viikko, siitä tulee 66 euron pieti kuussa, ei paha. Sen pari tuntia käytät vaikkapa kuntosalilla käymiseen, siinä kohoaa kunto ja tuulettuu pää.

Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Sanoit, että ainakin kaksi on jo koulussa, joten minkä ikäisiä ovat pienet? Voisiko heistä isomman panna virikehoitoon - viis veisaat nyt marmattajista, joiden mielestä se on "väärin" - ei se ole väärin, jos sillä turvaisit oman jaksamisesi ja lapsikin ehkä on jo siinä iässä (yli kolmevuotias), että hyötyy leikkiseurasta.

Ja nyt täysin vittuilematta: ethän enää tee lisää lapsia? Meinaan jos nyt huomaat, että jaksaminen on finaalissa, yritä huolehtia, ettei lapsiluku enää nouse. Juu, vahinkoja tulee, mutta MUISTA tuo nykyinen väsymyksesi aina, kun vauvakuume osoittaa heräilyn merkkejä.

Kuten kakkonen sanoi: kyllä lapsista on paljon iloa ja he ovat rakkaita - se ei vaan kamalasti lohduta niinä pimeinä hetkinä, kun tuntuu, että lepoa ei saa kuin vasta haudassa ja hautaan ei ole ehkä niinkään pitkä matka... ONNEKSI nuo hetket yleensä menevät pian ohitse.

Vierailija
2/4 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtisit hotelliin nukkumaan?

Ketkä kaikki sua vähättelee? Pyydä konkreettista apua: "voisitko tulla meille la- su yöksi hoitamaan lapsia?".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät tajua, että tarvitset viikonlopun vapaata? Oletko sanonut sen selvällä suomen kielellä, ja pyytänyt ihan konkreettista apua, vai pelkästään voivotellut väsymystä?

Selitä miehelle miten vakava tilanne on. Kyllä mies pystyy lapset hoitamaan yhden viikonlopun, otat ihan kylmästi vapaata kaikesta kotiin liittyvästä.

Vierailija
4/4 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mä ymmärrän sua. Lasten kanssa olo on aika ajoin todella rankkaa ja myöskin erittäin palkitsevaa. Senkin voin sanoa, että jonain päivänä helpottaa. Kun keskität kaikki voimavarasi nyt lapsiisi ja perheeseesi, niin tulet samaan palkinnon, jota et vielä voi käsittää. Jonain päivänä huomaat, että tekemäsi työ ei ole mennyt hukkaan, kun lapsesi ovat isoja, he rakastavat ja arvostavat sinua. Uskalla olla aito, vaikka olet väsynyt ja uupunut, aitoutta lapsesi arvostavat, sillä he ottavat oppia sinusta. Olet heille korvaamaton. Voimia sinulle ja perheellesi! T. äiti/9 lasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan