.♥*PUOLUKOIDEN*♥.Sunnutaisupattelut
Kommentit (35)
helsingissä, herttoniemen sairaalassa.. Potilaat nukkuu edelleen kiltisti.
Pikkupiru: itsekin muistan että joku on autististen kanssa, mutta en kyllä nyt muista tarkalleen kuka. Tais joku mainita asiasta ihan parisen päivää sitten.
Mulla on NIITÄ tuntemuksia eli vas alavatsasta pistelee ->olisko munasolu jo nyt irtoamassa :( Eilen ei nimittäin tullut sekstailtua.. Ei kyllä MITÄÄN muita oireita Toivottavasti ne testit tulis vaikka heti maanantaina niin pääsis äkkiä testaamaan. Ei kai tää kierto hukaan oo menny..
Tai sitten meen apteekin kautta himaan ;) Se olikin hyvä idea
Kuinka kauan muuten puolukat on ollut olemassa? JJ ja Hannele tais olla niitä ekoja..
taitaa tehdä kovasti töitä, minä vaa roikun täällä ka käyn koko ajan kattomassa onko joku laittanut jotakin..
Alavatsaa vasemmalla nipistelee edelleen.. Voi kun tulis se itsenäisyyspäivä niin pääsis taas testaamaan ;O) Testaan kyllä vaikka täti yllättäis ja puuhailut jäis vähiin.. Mietin tässä että kun en voi olla testaamattakin, niin miltäköhän tuntuu vuoden parin päästä ku saa vaan tyhjää ruutua tuijottaa.. Toivon kuitenkin että plussa tulis jo nyt
Tein naudan palapaistista kastiketta ja valkosipuliperunoita. Täällä tehdään aina asukkaiden kanssa nuo ruokalistat valmiiksi niin onneksi ei tarvi sen kummemmin miettiä yöllä että mitä tekee, aika helppoja perusruokia yleensä täällä on. Mä en oikein osaa noihin ovisoireisiin sanoa mitään, ite kun en huomannut mitään kummempaa. Lämmötkin oli vissiin jo koholla ennenkun testi näytti plussaa;) Mut nyt rupean tarkkailemaan kun kerta toinen luomukierto on menossa!
kohta me (lumiina ja Miitsu) päästään lähtemään. Miitsu ei sitten pistäytynyt tänä yönä.. Toivottavasti meni hyvin.
Tänään varmaan selviää Hannelen öinen käynti silloin pe vai oisko ollut torstai..
Mukavaa päivää kaikille puolukoille ja öitä yövuorolaisille
ja yötyöläisille hyvää yötä!! Ihan hyvin on menny mutta kiirettä pitäny joten en oo kerenny kirjottelee!!
Nyt nälkä kurnii niin kamalasti et meen jo heti piinaamaan aamiaishoitajaa!! :)
Kuullaan taas!!
Tänään muuten virallisesti 10+0 :)
Ja Miitsulle vielä onnittelut kympistä! Vauvallasi on kädet ja jalatkin jo, joilla voi huitoa♥
Kylläpä onkin ollut todella aktiivista pinoilua läpi yön :-)
Mä tuossa tunti sitten heräilin ja nyt aamiaisen jälkeen olis tarkotus jatkaa sitä eilen aloteltua siivousurakkaa.
Joku illalla ihmetteli kuinka joku voi olla testailematta vaan piinailee mieluummin. Mä maltan odottaa siihen päivään, kun tädin pitäisi tulla, mutta sitten testaan jos kp 28 ei mitään tapahdu. Kierto ollut suht tasanen 26-28 päivää (paitsi viimeksi jännityksen vuoksi 29), joten sen pidempään en minäkään malta odottaa. Ovistestailuihin en vielä ainakaan lähde, mutta kun on tosiaan tasanen kierto niin ei liene tarviskaan. Sitä paitsi luulen, että se vaan lisäis stressiä joka puolestaan hankaloittaa raskautumista. Ja mä oon niin pihi, etten raaski sijoittaa kamalasti testeihin, joiden tiedän tuottavan negan... Saa vaan nähdä montako plussatestiä pitää aikanaan tehdä, että uskon tuloksen todeksi ;-)
Mutta nyt siivoamaan, että tulee joskus valmistakin...
Täällä onkin ollut yöllä vilkasta keskustelua. Itsekin valvoin myöhään mutta ihan vain kotona hyvää elokuvaa katsellen. Onneksi en töihin joutunut.
Tänään olisi suunnitelmissa mennä katsomaan joulun avajaisia, jotka pidetään täällä keskustassa. Tuntuu hassulta, että joulu on niin lähellä, kun täällä ei ole yhtään lunta. Menen siskon lapsien kanssa joulupukkia katsomaan.
Joku kyseli puolukoitten historiasta. Puolukat perustettiin viime syksynä, muistaakseni syyskuussa. Silloin oli olemassa vielä triplojen pino, josta me puolukat irtauduimme, koska meille ei ollut luvattu vielä mitään tuplausajankohtaa. Minun lisäkseni alkuperäisiä puolukoita olivat muistaakseni JJ, Miitsu ja Merineito. Moni aktiivinen kirjoittaja on siirtynyt jo tuplaamaan, mutta joillakin tilanne on jopa huonontunut. Pinoissa on ollut nyt mukavan vilkasta, toista oli esim. heinäkuussa, kun meillä oli koko kuukauden sama pino.
Kävikö kukaan Tampereen seudun martoista viikonloppuna käsityömessuilla Pirkkahallissa? Minun oli tarkoitus käydä siellä anopin kanssa, mutta anoppi olikin käynyt jo yksin perjantaina. En sitten jaksanut lähteä enää eilen tai tänään yksin.
Heräilin tuossa vähän reilu tunti sitten.. Yöllä meni tosiaan yhteen asti kun luin vielä kirjaa sängyssä ennen ku nukahin. nyt ois ohjelmassa samaa kuin eilenki eli tehtävät pitäs saada tänään tehtyä..
Nyt siis tehtävien pariin..:(
[color=dodgerblue]Tänään nukuttiin harvinaisen pitkään, puoli kahteentoista. Ehkä eilinen ravintolareissu vaikutti. Oli tosi ihanaa ruokaa, varsinkin se jälkkäri *nams* Muutenkin oli kiva reissu, vaikka päityvät ruokaseuralaiset alkoivat jo vähän ärsyttämään lopussa. Kaikenkaikkiaan kuitenkin mukavaa oli ja pitää ottaa pian uusiksi.
MARTTAKERHOA: Miehen pipo oli saanut kehuja :) On kuulemma kuin kaupasta ostettu :D Heh, pitänee tehä itsellekin :) Nyt en oo muutamaan päivään ottanu puikkoja esille ollenkaan. Ne mun lapaset on sellaset vähän työläämmät, kun teen niihin kuvioita. Eihän niillä kiire ole, kaapit täynnä tumppuja.
Oon muuten huomannu, et esim. linja-autossa tulee kateltua ihmisten myssyjä ja lapasia ihan erilailla, kun nyt itekin on innostunut kutomaan. Kattelen hyviä malleja ja väriyhdistelmiä. [b]Onko muilla marttakerhoilaisilla ilmenny samaa?[/b]
Syön tässä samalla mustaherukkasorbettia ja siitäkös tuo masuakki tykkää. Alkoi riehumaan oikeen urakalla :)
..aina välillä tänne et onko kukaan kirjotellu. Nyt JJ oli ehtiny. Oon taas saanu tehtävää edistymään, mutta nyt alko tökkimään koko homma ku täytys alkaa vääntään yhtä sellasta tehtävää jonka tehtävänantoo en oo ees kunnolla sisäistäny vaikka kuin oon opettajalta ja luokkakavereilta kyselly.. Oon kai jotenki tyhmä! Mulla on nyt vähä p***a asenne tuohon koulunkäyntiin ku tästä harjottelusta ei tuu numeroa enkä sit jaksa nyt niin kamalasti edes panostaa siihen liittyviin tehtäviin..
Hei osaisko joku fiksu kertoo mulle et " miksi vastasyntynyt on altis lämmönmenetykselle ja toisaalta nopealle lämmönnousulle?" tiiän tavallaan sen et ku ei oo sitä omaa lämmönsäätelykykyy tms.. mut miten kirjotan sen sillai fiksusti et opettajaki ymmärtäs??? Auttakaa tyhmää!!
G:oon joskus katellu ihmisten asusteita mut sit en oo itse osannu toteuttaa niistä saamiani ideoita..=)
Nyt takas tehtävien pariin..
töistä väsyneenä...en muistanut ollenkaan ett kaveri sen ihanan pienen kummitytön kans tulee ihan just, joten ei pysty kirjoittaa nyt enempää...
palataan...
G
[color=blue]En kyllä voi olla nauramatta tuolle perjantain kommellukselle, ja sille kun te täällä tosiaan ihmettelitte...
Mää surffasin miehen kännykällä ja kirjotin oikeen pitkän tekstin niin ei sitten tullutkaan kun pelkkä otsikko...! Joten varmaan teillä ihmettelemistä riitti... Joo [b]MIITSU[/b], miehen kännykällähän minä...
Kirjotin oikeen pitkän viestin kiukkuspäissään, mies kun alko sitten juopottelemaan minun sukulaisten kans, ja minä kun kuvittelin että vietetään " laatuaikaa" yhessä... Olin tosi kimpaantunut, ja itte asiassa päätin että minua on nyt kohdeltu niin kaltoin että MINÄ PÄÄTÄN että meillä aletaan nyt tjottailemaan, mieheltä ei kysytä enää mitään!!! Ja se oli liikaa kun sisko tuli viattomana kertomaan jonku jutun mistä selvis että mies oli käynyt tupakalle... Hän kun on lopettanut ja minä en voi siettää polttamista ollenkaan, ja sitten hän AINA päissään polttaa. Grrr... Ja jos mies on kerran voinut uhkailla mua sillä että kun minä suutun niin heittelen tavaroita ja huuan, ja jos ei se lopu niin hän lähtee... Niin minä sitten menin takasi muitten seuraan, tein itelle oikeen väkevän paukun ja päätin ottaa muut kiinni, ja sitten sanoin miehelle että se on joko tupakka tai minä... Ja kyllähänse paukku päähän kilahti... Rattoisa ilta, mies oksensi sänkyyn eikä välittänyt siitä että itkin varmaan tunnin sen jälkeen (koska oli jo sammunut)! Eli riemu ylimmillään! Seuraavana aamuna tein kaikkeni syyllistääkseni miestä, enkä tosiaankaan koe huonoa omaatuntoa siittä!!! Niin ja selitin päätöksen tjottailusta, mies vaan hymähteli, eli ei taian olla aivan mukana, mutta mutta... sittempä sen näkee miten käy. Äsken sain elämäni ensimmäisen kerran siittiöitä ilman ehkäsyä mikä on tosi suuri saavutus, tosin mies tietää että nyt ei oo tärppimahollisuuksia kun on menkat...
Että sellaiset synttärit... Synttärisankarit vain nukku kun muut juhli... Mutta kaiketi ihan mukava viikonloppu, olla lasten kans ja koko perheen kans, tuntu melkeen joululta.
[b]GALTSU[/b] tuossa perjantain pinossa puhuit niistä ovistikuista. Minäkin oon nyt sitten kuitenki aatellu että vois hommata. En vielä oikeen tiiä että mitä tässä tekis, nuista uhkauksista huolimatta. Että pitäskö tikutella ja pidättäytyä aina sillon hedelmällisimpään aikaan vaan pitäiskö toteuttaa uhkaus ja alkaa oikeesti tjotteileen... (tarpeeksi kiukkusena ei haittaa se että mies ei oo mukana...) Niin ja sitten aion myös ruveta juomaan greippimehua vaikka määen kyllä tykkää greipistä mutta mitäpä sitä ei tekis maksimoidakseen mahdollisuuden...
[b]Tärppiä GALTSU![/b]
Jaa vai on täällä ollut miestenhaukkumisilta... No mää olisin tosiaankin kuulunut siihen perjantaina!!! Ja olipahan muuten pitkä pino perjantaina! Liekkö niin mieluine aihe meille kaikille ;o)
[b]DORINDA[/b], mää poistan sut sitten listalta mutt akäyhän kuitenki kertomassa kuulumisia välillä! Hyvät jatkot! =o)
[b]GOLDA[/b], empä o kuullu ennen tollasta köpsä-sanaa...
[b]GALTSU[/b] tuossa kyseli puolukoista ja vastauksenkin sai mutta totuuden nimissä täytyy korjata etten todellakaan ole ensimmäisiä! Minä olen palstaillut vasta muutaman kuukaueden kai, tai kesällä alotin, aika on kyllä kulunut nopsaan... Olisko se ollut elokuuta...?
[b]JENNAJANETTE[/b] kyllähän tuota tulee katottua muiden ihmisten pipoja my sillä silmällä. Ja uniinkin kutomiset tulee, kerran näin unta että kaupassa oli pojalla ihana slipoveri ja heti aattelin tehä sellasen ja katoin oikeen tarkkaan miten on tehty...
Mies tuumailee etten näe ja kuule mitään kun palstailen...
Jokohan tuli kaikki tärkeimmät kerrottua...
MUKAVAA SUNNUNTAINA! Mekin tultiin tosiaan näin aikasin kotiin, lähettiin jo kaheksan jälkeen aamulla ajeleen...
On inhottava tuota otsikkoa aina keksiä. =) Meillä ei ole mitään tehoa millään kun olen yrittänyt että mies lopettaisi tupakan polton. Olen itsekki luvannu lopettaa vaikka mitä, mutta ei. Aikanaan kun alettiin oleen yhdessä niin mies sanoi että hän lopettaa sitten kun alan odottaan lasta ja kun muistutin sitä sitten kun esikoista odotin niin tuumasi että ei ollu puhetta että monettako alan odottaan. =) Että se siitä. Nyt kuulemma pitää laihtua ensin että voi lopettaa. Eli kokoajan tulee uusia ehtoja. Itse olen aikoinaan polttanu aina kännissä mutta en muuten enkä nykyään enää sillonkaan, tosin juon tositosi harvoin ja vähän. =) No kp on nyt 32/29-35, mitään oireita mistään ei ole. Ihme kun tuo kierto on ollu niin täsmälliset 29 päivää heti kuopuksen syntymän jälkeen ensimmäisistä menkoista asti ja viime kierrossa sitten venähti tuonne 35 päivään ja nytkin ollaan vissiin siihen menossa. Toisaalta oishan se ihana jos oisinkin raskaana, mutta en tosiaan usko siihen ollenkaan. Pitääpä tästä alkaa valmistautuun ja laittaan lapsia lähtö kuntoon kun ollaan menossa Kärkkäiselle ostoksille ja katsomaan ilotulitusta joka alkaa klo:18. Pitäis semmoiset kivat valot tuonne parvekkeelle löytää, en tykkää mistään hirveän räikeistä valoista, vaikkakin sisällä meillä on poikien huoneeseen sellaiset siniset valot ja meidän makkariin punaiset. =)
Nyt on taas tullut nukuttua hyvin. Heräilen tässä pikkuhiljaa ja mies tekee mulle ruokaa. On kauheen pahoillaan eilisestä (*viattomana* mistäköhän johtuu???), niinpä mä heti aamusta että kyllä sun eilinen pitäis korvata kun jouduin noin haukkumaan sua.. Ja se sit että NO MITEN?? ja mä siihen että ässäillään sitten huomenna, toinen innostuneena että toki-kulta-toki. Sitten mä lisäsin siihen että kumiukot saa sit jäädä nukkumaan ja arvatkaa mitä SEN INNOSTUS EI HÄVINNYT MIHINKÄÄN ;o) Ja mä kysyin eikö sua pelota sitten ja se sanoi että se on jo niin tottunut ajatukseen ettei sitä taida haittaa muutenkaan, mutta toistaiseksi ei luvannut kuin huomisen päivän, mutta ajatella mikä saavutus!! Ja se on korvauksena siitä että mä olin niin vihainen sille eilen ja JOUDUIN haukkumaan täällä pystyyn.. Uskokaa tai älkää, en kadu sanaakaan
Tiitikkä: kiitos vastauksesta. Jotenkin oli sellainen mielikuva että " ootte" jo monta vuotta vanhoja.. No mä en muista sitä päivämäärää milloin liityin mutta sen muistan että Miitsu tais olla viikolla 7+
Ainiin Miitsu ONNEKSI OLKOON KYMPIN JOHDOSTA. Taidat nukkua vielä.
Pikkupiru: jaksamista sulle tehtävien parissa! Käyhän välillä kurkistelemassa..
JJ:kivaa että sun pipo onnistui.. Niin ja ku mä en kerta kauheesti itte tee mitään niin en kyllä lapsia, pipoja kattele. Mutta sen olen huomaanut että jos jollain vauvalla on päällä joku tälläinen villapaita yms niin hän mielestäni erottuu joukosta.. Mä en kyllä muutenkaan taida ulkona ollessa kattella muita ku vauvoja ja lapsukaisia..
Hannele: mukavaa että oli loppujen lopuksi mukava viikonloppu. Niin ja nyt vaan toivon että että testit tulis jo huomenna :) Huomenna pitäis vauva-laskurin mukaan olla posit.. Ajattelin että houkuttelen miehen sänkyyn vielä ke kaiken varalta ja teen kortsuun reijän, tätä olen suunnitellut jo pitkään, mutta ei oo kyllä koskaan pokkaa riittänyt huijaamaan. En nyt tiie.. Kai olen sit tyytyväinen kun suostui huomiseen.. :O) Niin vaikutat siis alkuperäiseltä puolukalta, ja kerran sua sanottiin täällä PUOLUKKAEMOKSI ;O) Jäi vaan mieleen..
No niin, nyt syömään ja kohta on taas töihin lähtö. JEE, viimeinen yövuoro!!
Nyt palo pinna tehtävän kanssa.. Mut muistin yhtäkkiä et eihän mun tarvikaan sitä huomiseksi saada valmiiksi niin voin huomenna käydä viel opettajalle näyttään sitä ja sanoa et hermot meni ja parempaa en saa aikaseksi. Pari sivua pitänee sit huomenna illalla kirjottaa. Siirryn nyt tekeen yhden toisen teht. loppuu ja palautan huomenna ´sen. Jos jaksan niin palautan samal pari muuta pienempää tehtävää, siis jos jaksan ne äkkiä kirjottaa.. Vois lähtee kohta ulkonaki käymään. Ilta menee sit Idolsia katellessa ja sukkaa tehdessä. Huomenna jos ostas langat vauvan villahousuihin. Pitää nyt vaan miettii viel niitä värejä siihen ku ukon mielestä oli liian räikeet siinä ohjeessa.. vaikka itse tykkäsin.
Golda: Tärppionnea!! ;)
Heräilty on ja kaupassa käyty.
Hannele, rupea rupea ihmeessä tjottailemaan, niin mäkin tein. Meillä tosin ei ollut ees mitään aikataulua, joten en kertakaikkiaan enää pystynyt/jaksanut noita ehkäisyjä. Mieshän sanoi mulle vielä alkusyksytä että jos pillerit lopetan, hän lähtee. Ja tuossa se vaan on, eikä latekseja ole rapistellut. Vaikka sinänsähän mies ei yhtään enempäää vauvoille lämmennyt. Mutta kyllä se kukista ja mehiläisistä tietää, että sikäli. Teillä on hyvä tilanne siinä mielessä, että miehesi on vauvantekoon jo lupautunut eli sama kai se on vaikka pari kuukautta aiemminkin aloittaisitte (näin naisen logiikalla ajateltuna). Mutta kerrohan miten asia etenee, eikös sun tässä piakkoin pitäisi raskautua kun kerta lokakuussa sen tytöntyllerön jo synnytät:)
JJ, jonkun verran tulee katsottua muiden ihmisten neulomuksia , mutta edelleenkin helpoimmin verkkokalvoille skannautuu kaikki odottavat äidit ja vauvat;)
Huomenet Galtsu! Muutaman tunnin päästä taas valvomaan! Ainakin nää vkl yöt on rahallisesti kivoja valvottavia.
Onkos kukaan katsomassa bb:tä tänään? Mä kun en sitä näe ja tahtoisin tietää heti kuka tippuu ja mitenkin tapahtumia (koukussa?!? miten niin??:)
-Lumiina kp3
Eli siis tälläisessä yksityisessä dementiahoitokodissa olen töissä, tosi kiva ja viihtyisä paikka on. Tää näyttää ulkoa päin ihan tavalliselta omakotitalolta, eli hyvin kodinomainen ympäristö. Siksi täällä siis yövuorolainen valmistaa ruuat ym, kun kodissa kerta ollaan.
Mitäs Galtsu, onko rauhallista, missäs sä olitkaan? *muisti pätkii*