Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

* * * JOULUKUUN TÄHTÖSET viikkoon 24 * * *

09.06.2008 |

Laitan tähän viikkoon uuden pinon, kun edellinen hiljeni =)

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maanantai on sateinen, kolea ja tuulinen, tämä päivä onkin mennyt sitten sisällä oleskellessa,

Kohta pyöräilen kaverini luokse marjapiiras-kahveelle, ihan yksin =)

Isi katsoo sitten lapsukaisten perään.

Vatsa kasvaa hissukseen, välillä nopeassa liikkeessä saattaa pieniä repäisykipuja jo ilmetä, muuten olo suht hyvä.

Täällä ei kummempia, toivotaan lämpimiä ja aurinkoisia päiviä !

mannerto rv 13+4

2/36 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

En varsinaisesti oo ollut erityisen väsynyt, mutten saa aikaseksi yhtään mitään!

Uskokaa tai älkää, meillä ei eilistä ennen oltu imuroitu 3 viikkoon, siis kunnolla....

Ihan kamala tunne, ainoa mitä jaksais, on syödä ja katsoo telkkaria....

No mun 1.lääkärineuvola oli toissa viikolla, sisätutkimus tehtiin ja syd.ääniä kuunneltiin, mutta nyyyyyyh, ei niitä kuulunut, vaikka lääkäri kuinka sitkeästi koitti (melkein 10min).

Oireet on siinä määrin helpottaneet, että sen verran pelotti, että oli pakko varata aika np-ultraan vaan varmistaakseni, että kaikki olis hyvin. Kun ei ole kukaan vielä varmistanut mitään. No siis np-ultra mulla tämän viikon perjantaina ja 2. neuvolakäynti vasta 2.7.

Mies on työmatkalla, ja aivan liikaa aikaa ajatella. Kamalaa kun ei oo vielä edes varmistettu, että masussa kasvaa sikiö! Tiedän että olen aivan liian hermoheikko, mutta työn puolesta tiedän että niin monta asiaa voi mennä matkan varrella pieleen...

No koitan näitä hermojani nyt vähän hillitä perjantaihin asti.

Nudivas + masukki 10+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siihen minun tämän viikon aloitukseeni ollut kukaan vielä vastannutkaan :).

Viikonloppu mökillä meni mukavasti. Vähän lämpimämpää olisi saanut olla, mutta ei mitkään huonot kelit kuitenkaan. Kiva oli saunoa ja järveenkin uskaltauduin.

[b]Naranja[/b], päivittelin vähän esittelylistaa, toivottavasti et pahastu? Arvelin, että sulla on varmaan kiirettä ja/tai vielä kovasti pahoinvointia, joten ajattelin ojentaa auttavan kätösen. Tarkoitus ei siis ole kiilata listaemoilemaan :). On todella kurjaa, että tämän Suuren Uudistuksen (pah) myötä mitkään tekstin muotoilut eivät toimi eikä koko esittely edes mahdu yhteen viestiin. Kopsasin lyhennyksen takia siis vain tekstit ja jätin sympyt ym.

Nudivas-parka, vaikkei noilla viikoilla läheskään aina sydänääniä saada kuulumaan mutta silti kaikki hyvin, tiedän niin tuon jännityksen ja pelon tunteen! Toivottavasti saat perjantaina hyviä uutisia, tule sitten kertomaan kuulumiset!

Jahas, piti kirjoitella vielä kaikenlaista vaikka kenelle, mutta sain tuon listan kanssa tärväytymään sen verran aikaa, että jäävät taas enemmät tarinoinnin myöhempään. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Vierailija
4/36 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissun pyykkäykset pyykätty ja mä oon aivan loppu=)

Nukuin 2h päikkärit,ihanaa kun mies on lomalla!

Nuvidakselle levollista mieltä,eiköhän kaikki kuitenkin ole hyvin ja masussa kasvaa ihkaoikea vauva.Pian se ultrassa selviää!Tsempit sinne!!!!

Mulla itselläni on kaikkea muuta kuin levollinen mieli tämän raskauden suhteen.Kun on kyseessä 7:s lapseni,pelkään voiko kaikki sujua hyvin vielä näin monetta kertaa.Herään öisinkin ajattelemaan onkohan se hengissä ja selvitäänkö loppuun asti kunnialla.

Neuvolassa ja ultrassa on tähän mennessä kaikki ollut hyvin mutta nämä mustat ajatukset eivät jätä rauhaan.Jännä juttu sinäällään.

Mutta itsekin yritän uskoa että kaikki sujuu lopulta hyvin ja saan taas ihanan tuhisevan nyytin syliini joulukuussa tai niillä main=)

Mukavaa alkuviikkoa koko jouluköörille!

Petite-te ja bèbè rv 14+2 ja 6 muuta rakasta niin ja mieskulta=)

Vierailija
5/36 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä päivä mennyt sisätiloissa tallustellessa, ruokaa laittaessa, silittäessä ja lapsia kaitsiessa...Ei ole paljon ulos tehnyt mieli, kun on satanut ja tuullut kovaa koko päivän. Oikeastaan välillä tällaisetkin päivät ovat ihan tervetulleita. Minäkin nukuin puolentoista tunnin päikkärit tänään, kun yö oli vähän katkonainen. Kuopus kipeänä ja yski mun vieressä jossain vaiheessa koko ajan ja vähän myöhemmin raukalta oli tullut nenästä verta, joka oli kuivunut naamalle, käsiin, vaatteisiin jne...Siinä sitten yöllä siivoilin ja pesin pikkuherraa. Outo flunssa, kun meillä on jo kolmelta tullut jossain vaiheessa nenäverenvuotoa. Ei luulisi kuitenkaan mitään vaarallista olevan, kun vuoto jäänyt vain yhteen kertaan. Limakalvot vain ärtyneet flunssasta ja kesän kuivuudesta varmaan.

Masu voi hyvin ja kasvaa. Viime viikolla oli ultra, jossa todettiin kaiken olevan hyvin. Nyt vain odotan malttamattomana, milloin saa tuntea ekat liikkeet. Ehkä jo parin kolmen viikon sisällä, koska kyseessä neljäs raskaus. Ilmavaivoja on ja turvotusta, se on oikeastaan ärsyttävin raskausoire tällä hetkellä. Kuvotus on lähes selätetty, vaikkakin kovassa väsymyksessä sitä esiintyy edelleen. Jotkut hajutkin tökkivät vielä aika pahasti (esim. hammastahna!), mutta eiköhän se tästä.

Kiva lukea, että täällä joulukuisissa on muitakin "suurperheellisiä", esim. Petite-te...Minäkin pelkään välillä, että miten kaikki menee. Lähinnä mulla huolet tulevat uniin erilaisina painajaisina. Näen muutenkin aika vilkkaita ja outoja unia...melkein sellaisia K-18, miehelle aina hauska kertoa, että mitä tuli viime yönä nähtyä :)

Nyt täytyy lopetella, en muista tarkkaan enää omia päiviäkään, olikohan se jo rv.13+2?

t. Menninkäinen

Vierailija
6/36 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi GNATTE: Suuri kiitos meijän listan päivityksestä! :) Mä en tosiaankaan oo vaan saanu sitä aikaseks, ku kerran kokeilin ja väsäsin sitä tiäs kuinka kauan vöördillä, ja sit ku sen laitoin tänne, ni herjaskin liian pitkästä viestistä. Sit palo käämit, ku muutenkin kaikki "hianot modaukset" oli kadonnu, ja päivitysinto lässähti... heh. Mutta tosiaankin suuri kiitos näkemästäsi vaivasta, en _todellakaan_ loukkaanntunut - päinvastoin! Kiva, kun autoit!

Tässä välissä hurjasti pahoitteluja kaikille, joille on tullut stoppi tähän raskauteen. Koittakaa kestää, vaikka tuntuukin varmasti aivan kauhealta.. Kyllä se siitä pikkuhiljaa helpottaa Aika paljon tullut keskenmenoja tässä meidän pinossa... \"

Mulla on vielä aamuisin sitä kurjaa kuvotusta, mutta jos vaan pystyy syömään ja ottamaan rauhallisesti, niin kyllä se siitä aina aamun mittaan sitten taittuu. Ja yhä jos jää liian iso väli syömisiin (lue: ~2h), ni kuvotus saapuu paikalle. Väsymystäkin löytyy yhä jonkin verran, mutta paljon on sekin jo helpottanut! :) Kaiken kaikkiaan olo on ku kuninkaallisella verrattuna kuukaudentakaiseen!! Ja kun tää tästä vielä ilmeisesti parin viikon päästä hiukan paranee, ni sit on kyllä huiput oltavat! Hulabaloooo!!! :D

Meilläkin on huomenna tuo np-ultra, joka monella on ollutkin jo. Pikkuhiukkasen jännittää, mutta olen kuitenkin totisesti positiivisella mielellä asian kanssa :) Muutenkin tän raskauden kanssa oon jotenkin hirmu valoisalla mielellä. Sinänsä mun olo eroaa monen muun teidän olosta, että en jotenkaan pelkää mitään karmivaa tapahtuvan. Se ei suinkaan johdu siitä, ettenkö tietäisi kaikkea sitä mikä voi mennä vikaan (opiskelen alaa, ja olin juur 5 vkoo harjottelussa osastolla, jolla oli raskaana olevia ja synnyttäneitä äitejä, joilla oli jotain ongelmia raskaudessa/synnytyksessä jne.), jotenkaan vaan en usko niiden osuvan meidän kohdalle. En tiedä mistä tämä positiivisuus - ehkä jokin suojareaktio? ;) Ajattelen, että jos jotain kurjaa on tapahtuakseen, niin sitten tapahtuu, mutta se on sitten "sen ajan murhe" ja turha sellasia on etukäteen surra :D

Viime viikolla ihmiset keskusteli liikunnasta. Voi että, mun on myönnettävä, että täällä päässä se on kyllä jäänyt aika minimiin, lähinnä ton pahoinvoinnin ja väsymyksen takia. Nyt tekeekin mieli liikuskella enemmän, esim. pyöräillä, kun voimat alkaa taas pikkuhiljaa palailla :) Tuntuu kyllä hyvältä! Mutta siis mitään säännöllistä ja järhjestelmällistä liikuntaa en kyllä toistaseks oo harjoittanut.. Dumdedum... :)

Moni toivoo aurinkoisia ilmoja, mutta mä toivon jo vähän sadettakin :D Täällä Turun seutuvilla ei oo satanu AIKOIHIN :O Se on kurjaa jotenkin. Sade raikastais mukavasti ilmaa ja sais toi pikku patiokin vettä oikein kunnolla - ei toi kastelukannusystemointi niin kovin tehokasta syväkastelua kuitenkaan ole... Niin, nyt siis alkaa patiokin vihdoinkin saada jonkinlaista ulkonäköä!! :D On pientä kukkapenkkiä ja puutarhakalusteita ym. Kivaa!

Hei tämä nyt oli tällanen höpötys tähän väliin, katotaan jos vaikka taas jaksaisin kirjotella useemmin, kun oon jo voimakkaampi :D Hauskaa viikkoa kaikille! Kuullaan taas!

.:Naranja:. + Mahatyyppi rv 12+2

7/36 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle -Menninkäinen- ymmärsin että näet silti ihan "mukavia" unia, vaikka lapsilta kiellettyjä ovatkin....

Toissayönä heräsin hiestä märkänä kun näin painajaista, että meidän vauva synty ja se oli liian pieni elämään, ihan käden kokonen ja mä muistan siinä unessa ajatelleeni, että niin tietysti, näinhän sen mun kohdalla pitikin mennä, tietenkin! Vauva kuoli siihen mun käsille ja se oli ihan kamala tunne.

Toivottavasti kukaan muu ei näe tällasia karseita unia.....

Nudivas + masukki 10+6

Vierailija
8/36 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Viikko alkoi mukavasti megaväsymyksen merkeissä. En käsitä mistä on kyse! Syön ja nukun hyvin, mutta olen työpäivän jälkeen järjettömän väsynyt! Oulussa päin on ilmeisesti koko viikoksi luvattu kylmää ja sateista. Aamut ovat ihan hirveitä, kun aurinko ei pilkota verhojen raosta.. Missä on kesä???

Nudivas: Toivottavasti kaikki on hyvin, noilla viikoillahan sydänääniä ei välttämättä kuule heti. Jospa kaikki selviää pian!

MAnerto: Millaisia ne repäisykivut ovat? Minulla tulee voimakas krampinomainen kipu alavatsaan monesti esim. aivastaessa tai kun teen nopean kiertoliikkeen.

Naranja: Minulla pahoinvointi on lähtenyt lähes kokonaan pois, mutta jos olen pitkään syömättä, olo on kamala!

Täällä on myös positiiviset fiilikset, jotka toivottavasti saavat vahvistusta iltapäiväisestä lääkärineuvolasta. Ihana kuulla taas sydänäänet!

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja voimia ponnisteluihin, erityisesti Peti-telle laumansa kanssa! :D

Vierailija
9/36 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs täälläpän on viiellä ilma. Mittari näytti tunti sitte viittä astetta. Eipä tainnu viimetalvenakaa näin kylmää olla.

Mulla alkaa olla vaikea löytää kaapista vaatteita, kun tuntuu ettei mitkään housut mahu enää päälle. Nyt on ollu myös turvotusta, mitä ei koskaan aiemmin ole ollu.

Eilisestä aamusta saakka olen kärsiny ihan järkyttäväst mikreenistä, ja tähän kun ei mitkään lääkkeet tehoa. Aikasemmin lääkäri on määränny mulle raskausaikana panacodia mikreeniin, mutta nyt sitä ei sitten kuulemma saa ottaa ollenkaan uusimpine tutkimusten perusteella, että pelkällä panadonilla on kait pärjättävä. Sama homma tuntuu olevan noilla allergia lääkeillä.

Mulla on ihan mieletön allergia kesäsin, ja jokainen lääkäri sanoo eri asioita lääkkeistä niin enää en tiiä mitä sitä oiken ukslataa ottaa, niinpä olen ollu ilman ja kärsiny nuhast ja vuotavista silmisä.

Eipä tässä kummempia. Passitin just miehen kauppaan, kun on kerrankin kotona. Pääsen kohta taas ultraan kurkkaamaan pikkuisen kuulumisia. Tuota kun seurataan näiden mun huonojen veriarvojen sun muun takia tiiviisti. Siis vauvan kasvua.

Nyt kuitenkin pika siivous kotona, sen jälkeen matkaan. Onneksi ei tartte lauman kanssa tuonne ultraan lähteä, vaan tuo mies otti yllätykseks ton vapaapäivän.:)

Hyvää viikonalkua ja hyviä vointeja.

Vierailija
10/36 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain ilmoittamaan, että kaikki oli ultrassa oikein kivasti ja hvyin! :) Sielä pikkuinen tyyppi makoili kohdun suojissa, ja vähän unien välistä meille jaksoi liikuskella ja vilkutellakin! Voi - olin ihan liikuttunut!!! :D En sentään itkenyt, mutta väänsi sydämestä - hyvästi :) Kaikki raajat oli tallella, ja selässä komeili hieno ranka :D Aivotkin oli pääkopassa ja mahalaukku mahassa :D Pituutta oli 6,6mm, vastaa parii-kolmee päivää vanhempaa ku mitä kuukautisista laskettuna.. Mutta näinhän se menee, kun on se keksivertoo pari päivää lyhempi kierto muutenkin :)

Niin, ja ehkä se tän ultran tärkein tarkotus, niskan turvotus: ei ollut juur mittään, 0,8mm :) Eli senkään puolesta ei ole huolta! Jee! Voi vitsi tytöt, mä oon vaan niin hurjan onnessani!!! :D Tuntuu, et tähän pakahtuu! :D Ihanin oli ehkä tän pikkasen pienen pieni nenänpää, hih, sekin näkyi siellä! :D Huu huu! Oon ihan sekasin... Jos nyt lopetan tän vauhkoomisen, ja alan hipsiä työmaalle päin! Hauskaa päivää kaikille - ja ihanaa - täällä Turussakin satoi tänään!! :D

.:Naranja:. & tyyppi 12+3

ps. -Kivi- Mullakin on noita tollasia kramppikipuja aivastellessa. Siks meenkin aina valmiiks kippuraan, ku hokaan aivastuksen olevan tulossa :D Sillon ei kramppaa! Hihi.

Vierailija
11/36 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan alkaa väsy viikonlopun reissusta helpottaa. Oltiin mökillä ja laittamassa paikkoja kuntoon, en ole aiemmin jaksanut lähteä siivoamaan/touhuamaan sinne niin vasta nyt tehtiin sitten "kevätsiivous". Olipa ihanaa saunoa ja olla siellä rauhassa luonnon helmassa. Puuhastelu siellä on niin rentouttavaa, siellä kun ei ole sähköä eikä muita ylellisyyksiä niin päivä on täynnä kaikkea erilaista touhua. Jostain syystä rakastan tulen tekoa, varsinkin puuhellaan. :D Tiskaaminenkin on mukavaa mökillä, vaikka onkin melko vaivalloista tiskiveden lämmityksineen verrattuna kotitilanteeseen kun ei tartte kuin täyttää ja tyhjentää kone. Mieskin tykkää mökillä touhuta, kunnostella paikkoja, kantaa vettä ja lämmittää saunaa, nyt suunnittelee terassin laajennusta. Hänkin on todennut että rentouttaa tosi hyvin, kun ei tartte ajatella työasioita vaan saa tehdä käytännön hommia joissa tulos näkyy heti. Sitten illalla saunotaan rauhassa, otetaan saunajuomat terassilla ja katsellaan järvelle -aah, ihanaa. :)

Eilen piti ottaa reilun tunnin päiväunet, olin ihan puhki viikonlopusta, mutta hyvällä mielellä kun oli tosi kiva reissu. Taitaa alkuraskauden väsymys olla väistymässä kun suunnittelin kotonakin jo suursiivousta. Ihanaa jos tulee yhtä energinen jakso kuin esikoisen odotuksessa, sain tosi paljon aikaiseksi silloin.

Viime torstaina oli eka lääkärineuvola, teki sisätukimuksen ja kuunneltiin sydänäänet, 5min ja olin jo ulkona sieltä. Noh, tulihan siinä tärkeimmät tehtyä vissiin, mutta en kyllä ehtinyt mitään kysellä. Tärkeintä oli kuulla sydänäänet, pieni vilkkaasti väisteli mutta löytyi ne sieltä pariin otteeseenkin. :)

K-18 unia on täälläkin näkynyt silloin tällöin. Useimmiten ihan mukavanlaisia sellaisia. Kaikki unet on jotenkin vahvempia, todentuntuisempia raskausaikana.

Repäisykipuja on mullakin, eniten juuri aivastaessa ja samalla tavalla toimin aivastuksen tullessa kuin Naranjakin. :)

Jotain muutakin piti kommentoida mutta en nyt millään muista mitä, palailen vaikka asiaan myöhemmin. :) Mukavaa viikkoa kaikille!

Hanna & muru 13+5

Vierailija
12/36 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut oikein iloinen sateesta, kun piha kaipaa vettä niin kovasti eikä viitsis ihan kauheasti kastellakaan. Sataisi vaan öisin mielummin.

Todellakin aika monta keskenmenoa on tähän ketjuun jo mahtunut ja kyllä se kieltämättä saa omallekin kohdalle pelkäämään kaikenlaista. Multa on kaikki oireet lakanneet tyystin, ainoa oireeni on, ettei kahvia tee mieli. Ja tietysti maha on kunnon pallo. Repäisykipujakin on ollut muutaman kerran, mutta niistä on jo varmaan viikko tai kaksi aikaa...Ja aivastellut olen kyllä ja liikkunut paljon, joten olen ollut aika ihmeissäni kun niitä ei nyt enää tunnu.

Laskeskelin tuossa, että viikot olis nyt 15+1 np-ultran perusteella...sehän on jo aikalailla. Seuraava neuvola on yli kahden viikon päässä, sinne saakka pitäisi jaksaa odotella, että kuulisi sydänäänet. Oireettomuus kun saa pelkäämään pahinta.

Muutenkin on niin kamala työ- ja opiskelustressi päällä, ettei ehdi oikein vauvaa ajatella ja siitä tulee huono omatunto. Jotenkin pitäisi enemmän keskittyä myös kuulostelemaan omaa oloa, ehkä niitä oireitakin alkaa huomata jos pysähtyy kuulostelemaan eikä paina koko ajan sata lasissa hommasta toiseen.

Nyt tuli kyllä vähän synkänpuoleista oman navan japatusta, mutta missäpä sitä muualla purkamaan ;) Voimia ja jaksamista kaikille pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa taisteleville.

Vierailija
13/36 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikku-puhi - 9.6.2008 20:32

kuulumisia

Meillä käynnissä laskutavasta riippuen rv 15 tai 16 ja jo hetken luulin että tämä toinen kolmannes olisi tuonut mukanaan sen energisyyden mitä on hehkutettu, mutta kummasti vaan saa päivälläkin unen silmään, kun pötkölleen menee! Ei silti kyllä niitä energisyys puuskiankin on löytynyt!

Ens viikolla on toinen neuvola en nyt siltä odota kummia, mutta innolla odotan sydän äänten kuuntelua, mieli tekisi hankkia se kotidopleri , mutta olen toisaalta ajatellut myös sitä miten olisin koko ajan niitä kuuntelemassa mitäs sitten josko niitä en amatöörinä kuulisikaan??no taitaa jäädä ostamatta kun tähän saakka ollaan ilman pärjätty.

Tuo painon nousu pikkasen mietityttää, laihduttamalla laihdutin 17 kg kunnes huomasin olevani raskaana se tietysti loppui siihen ja väsymyksen myötä myös liikkuminen on selvää että nyt kiloja tulee myös sen takia että elämän tavat ovat muuttuneet, en nyt samois että mikään nyt ihan penkin alle olisi mennyt mutta väkisinkin kiloja tulee ja neuvola ei taida niistä ilahtua kun painoa kuitenkin on pudotuksesta huolimatta. No kait niillekkin sitä vois koittaa selittää!!

Lähimmille on raskaudesta kerrottu, muille en ole aatellut asiasta huudella odotan aikaa jolloin vatsa oikeasti alkaisi näyttämään vauva vatsalta eikä pelkästään menisi taas lihomisen piikkiin! toivottavasti tuota ja liikkeitä ei enää niin kovin kauan tarvisi odottaa!

tälläisiä kuulumisia tänne

Vierailija
14/36 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioin tänne tuon Pikku-puhin viestin, kun se oli mennyt sinne minun eilen alkuiltapäivästä aloittamaani pinoon.

PP:lle heti lohduin sanoja, että liikaa on painoa minullakin ja hyvin meni edellisraskaus, ja uskon että tämäkin! Kunhan katson vähän tarkemmin mitä suuhuni laitan, painoa tuskin pahemmin tulee. Edellisraskaudessa ei tullut yhtään, tai siis minä tietenkin laihduin mutta kun samaan aikaan vauva kasvoi, neuvolan vaaka näytti samaa lukemaa kuukaudesta toiseen. (Ja välihuomautus, että minulla todellakin ylimääräistä on ihan reippaasti, joten minun tapauksessani tuollainen on ihan sallittua :). Normaalipainoisella pitäisi kyllä nousta edes vähän loppupuolella.) Suurimmaksi osaksi PP kuitenkin kilot joita sinulle raskausaikana tulee, ovat vauvaa, lapsivettä, istukkaa, lopussa nestettä eli ei hätää kunhan nyt ei kymmeniä kiloja tule :). Ja minuun ainakin on neuvolassa painostani huolimatta suhtauduttu hyvin, ovathan nähneet että olen pitänyt herkuttelun kurissa. Olen siis aina syönyt kun nälkä on ollut, mutta panostanut syömisen laatuun.

Hienot ultrakuulumiset Naranjalla, kiva! S@s@lle ja Petite-telle jaksuja epätietoisuuteen, se on kyllä inha tunne. Itsekin kaipaisin tässä alussa paljon enemmän uskonvahvistusta, meillä kun on noita neuvolakäyntejä vielä vaan harvennettu :(. Vaikea on todella joskus uskoa, että siellä joku vielä on, kun ei vielä mitään tunne. Tosin, nyt muutamana päivänä masussa on tuntunut ihan selviä muljahduksia yms. ja olenkin vähän äimänä, koska noin pienen sikiön liikkeitä ei todellakaan pitäisi vielä tuntea. Voikohan kohdun kasvu tuntua sellaisina muljahduksina ja nypähdyksinä?

On Tyhjäsyli muuten edellisraskaudesta niin tuttua tuo 5 min lääkärillä ja kiitos ja ulos! Ei todellakaan mahdollisuutta kysellä mitään, viimeksi yksi lääkäri rupesi oikein hermostumaan kun yritin... :O Tässä raskaudessa mulla ei olekaan sitten kuin yksi neuvolalääkäri, ihan lopussa, tämä alkupuolen käynti nipsaistiin pois. Neuvola-aikaakaan en meinannut saada kuin yli 2 kk päähän ekasta käynnistä mutta siinä vaiheessa jo ärähdin.

Lillalle jaksuja allergian kouriin, Nudivakselle kauhu-uniin ja Kiville repäisykipuihin (auttaa, kun pitää vatsasta kiinni tai vaikka painaa tyynyä vatsaa vasten kun tarvitsee esim. yskiä). Kiva, että Menninkäisen kuvotus on helpottanut. Naranjan tavoin minäkin ehdin jo kaivata sadetta, ja sitä tänään aamulla vähän tulikin, joskaan en usko että luonnon kannalta vielä tarpeeksi :(. Ihanan raikkaalta kuitenkin tuoksui ilma!

Vaikenenkin nyt sitten joksikin aikaa, olemme lähdössä reissuun ja palaamme vasta juhannusviikonloppuna. Hyvää juhannusta vain kaikille jo etukäteen!

t. Gnatte rv 12 tasan :)

Vierailija
15/36 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvin kuuluivat!Mistä ihmeestä kerään tätä paniikkia?

Neuvolan täti kehoitti miestä keksimään mulle muuta ajateltavaa=)

Ja yhdessä todettiin että tämä netti on kyllä pahin paikka löytää itselleen pelättävää...

Ja tottahan se on!

Nyt pidättäydyn vaan täällä meidän pinossa enkä lue huonojen uutisten otsikoita tuolta muualta=)

Mukavaa keksiviikkoa!

Petite-te ja bèbè rv 14+ tai jotain

Vierailija
16/36 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli eka läärkärineuvola. Paino oli minulla noussut 900g, verenpainekin hieman onneksi (oli viimeksi niin alhainen). Hb:tä ei mitattu, mikä on harmi, koska olen ollut aivan äärimmäisen väsynyt muutamana päivänä töiden jälkeen.

Vauveli näkyi ultrassa hyvin ja pikkuisella oli hikka! :D hih... 6,1 oli pisin mitta minkä lääkäri murusesta sai. Mitäs muuta.. Kaikki oli siis hyvin! Sykekin saatiin, vaikka hyvin pikkuinen väisteli ;) vauvelilla oli 157.

Täällä neuvoloita on ihan hyvin, tosin seuraava on minulla vasta heinäkuun alussa, eli kuukauden päästä. Pitää yrittää sinnitellä jos tulee noita teille tuttuja epätietoisuuden hetkiä. Paino mietityttää minua hyvinkin paljon välillä, vaikka mitään huolta ei minulla pitäisi olla!

Kiitos vinkeistä repäisykipuihin, ne onkin melko pelottavia... :(

Ihanaa, täällä paistaa nyt aurinko, vaikka onkin kylmä. Meillä on vähän ankeeta tällä hetkellä, mies on illat raksalla. Itsekin pitäisi olla siellä, mutta en aina oikein saa aikaiseksi väsymyksestä johtuen.

Ihan hyvä idea Peti-te pysytellä pois niistä hunoista otsikoista. Itsekin välttelen niitä aivan tietoisesti, etten tulis hulluksi! :)

Vierailija
17/36 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen oli kaikki ultrassa hyvin. Niskaturvotus mitattiin, se oli asia jota pelkäsin. Turvotukseksi saatiin 0.1mm, eli sain huokasta helpotuksesta. Kaikki oli muutenkin kunnossa, ainoa mitä oli on se, että vauveli kasvaa jälleen hiljakseen niinkun muissakin raskauksissa noiden mun veri yms. ongelmien takia, pysyy kuitenkin vielä noilla käyrillä. Sitli kolme lapsista on olleet syntyessään reilusti yli nelikiloisia.

Nyt voin taas levollisin mielin jatkaa odotusta, kun tiiän että kaikki on masussa hyvin. Suraava aika on vasta heinäkuussa, samoin ultra taas. Jaksaisikin odottaa, kun sitä vauvaa on aina niin mukava päästä katselemaa.

Mulla edelleenkin päänsärky jatkuu:( Nyt oli hb laskenu sen verran alas rautalääkityksest huolimatta, että saattaa kuulemma tää särky johtua siitäkin. Pitäs vaan kuulemma lepäillä, mutta eipä se lepäily onnistu noiden neljän vauhtiviikarin kans.

Tässäpä tällaset pikakuulumiset. Nyt ulos, kun ei sada:)

Hyvät päivänjatkot .

Vierailija
18/36 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt tervehdys, kun tuo pikkumies töröttää tässä sylissä, ja hankaloittaa kirjoittamista =)

Päivä on jälleen ankea, kokoajan ei kuitenkaan sada, mutta synkkää ja koleaa on , tulisipa se aurinko ja lämpö takaisin . . .

Eilen kävin vanhimman lapsen kanssa linja-autolla naapurikaupungissa shoppailemassa, aika kiva, mutta sateinen reissu oli, ja tyttö tykkäsi kovasti =)

Tänään ei kummempia, siivota pitäisi, kun ystäväpariskunta tulee illasta kahville, ja koti on kuin pyörremyrskyn jäljiltä, siivousinto on ollut olematon viimeaikoina !

Kiville repäisykivuista: minullekkin semmoinen kova, äkkinäinen kramppikipu tulee, kun aivastaa, tai nousee vaikka äkkiä ylös, kumarassa olo, ja kädellä vatsasta kiinnipito auttaa =)

Jahas, toimiin taas, palaillaan !

mannerto rv 13+6

Vierailija
19/36 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blää mikä ilma, kastuttiin oikein kunnolla kun hain lapsia hoidosta.. nyt näyttää aurinko pilkahtavan sentään jostain =)

Repäisykipuja täälläkin, pitää nousta hidastetusti ja muutenkin välttää äkkinäisiä liikkeitä ja tuo mahasta kiinni pitäminen auttaa kyllä.

Muuten tänään on ollut taas huonompi päivä, ykäillyt olen ehkä 10 kertaa eikä työn teosta meinannut tulla mitään, pyörryttää koko ajan enkä oikein tiedä mistä tämä nyt johtuu. Lepäilemällä on mennyt aiemmin ohi ja niin täytyy nytkin varmaan tehdä.

Kivaa että monilla on hyviä uutisia ultrasta! Minulla on seuraava neuvola juhannuksen jälkeen, ja sitten heinäkuun lopussa on rakenneultraan aika. Jännää.

Onkos monilla jo iso masu..? Mahan koko vaihtelee mulla aika paljon, iltaisin on iso ja aamulla ei välttämättä huomaa mitään. Nyt parissa päivässä maha tuntuu olevan kasvanut eikä sitä oikein saa piilotettua.. onneksi sentään normaalit vaatteet mahtuu vielä ja tuntuvat mukavilta, eikä painoakaan ole tullut yhtään.

Nyt sohvalle nuorimmaisen viereen lepäilemään..

t.Werde 13+0

Vierailija
20/36 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa kirjoittelen tänne. Pitkään olen miettiny, että jonnekin olisi kiva kirjoitella, mutta jotenkin ei ole "uskaltanut" eikä sitten ole saanut itsestään niin paljoa irti.

Viime viikolla lisäsin itseni tuonne esittelylistaan. Jospa se tästä lähtisi sitten : )

Vielä en oikeen osaa muiden juttuja kommentoida. Mutta pahoittelut niille jotka ovat ikäviä uutisia saaneet. Jaksamista.

Omasta olosta niin kaiken kaikkiaan olen voinut ihan hyvin. Alkuun oli kyllä lähes kaikki oireet ja sitä melkein osasikin odottaa plussaa kun testin teki. Silti sitä on edelleenkin, että onko tämä ihan oikeasti totta. Niin pitkään olen tästä haaveillut ja sitä vaan tottui kuulemaan muiden raskausuutisia.

Tällä hetkellä sitä oikeastaan odottaa et vatsa alkaisi kasvamaan silleen, että sitä vauvamahaksi voisi sanoa : ) Liikkeiden tuntemista odottelen kanssa jo kovasti vaikka niihin saattaa mennä vielä jokunen viikko. Heinäkuun puolessa välissä on rakenneultra ja sitä odotellaan jo kovasti. Takana on siis np-ultra ja ensimmäinen neuvola. Lääkärillä en ole vielä käynyt enkä sydänääniä kuullut. Np-ultrassa toki sydämensyke nähtiin ja voi että se olikin jotain niin ihanaa. Ihan omakin sydän alkoi hakata julmetusti. Näin alkuvaiheessa ja vielä ensimmäistä odottaessa tämä kahden kuukauden tauko ettei ole mitään käyntejä missään tuntuu kyllä todella pitkältä ajalta. Mutta jaksan kyllä odottaa. Kunhan vaan kaikki olisi hyvin.

Kivaa loppuviikkoa kaikille joulukuulaisille! Toivottavasti nyt edes vähän lämpenisi uudestaan nämä ilmat.

Voidaan hyvin! : )

-Hanne- ja masupupu 15+1