Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kerran lahjan pitää olla tarjoilujen hintainen,

Vierailija
27.04.2012 |

niin miten voin vieraana kohteliaasti tiedustella, mitä tilaisuudessa aiotaan tarjota? Onko lämmin ruoka vai vaan joku voileipäkakku, jotta tiedän, minkä suuruisen rahalahjan annan?

Miten kohteliaasti kysyisi esim. kortissa, minkä hintaiset viinit on tarjolla? Onko vuosikertaa vai onko jotain Alkon kympin perusviiniä? Voisiko tämän muotoilla johonkin kivaan loruun?

Lihassakin on aika isoja eroa, tarjoaako halpaa ulkomaista kanaa vai kotimaista luomunautaa. Olisiko joku runo, jonka avulla tätä voisi kohteliaasti tiedustella?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei ollu.

Vierailija
2/8 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan järjestä juhlia ansaintamielessä, joten unohda tuollainen av-palstan itsekeksimä sääntö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavan vänkääjiä olette, on se vaikeaa antaa lahja..

Vierailija
4/8 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lahjan pitää kattaa järjestäjälle aiheutuneet kulut ja että vaikkapa ruokahäihin ei voi viedä 20 euron lahjaa tai isolta perheeltä ei riitä 50 lahja, koska ison perheen ruokkiminen maksaa paljon enemmän.

Ja kyllähän täällä on se ajatus myös, että jos jotain asiaa ei kehdata suoraan sanoa (antakaa mulle lahjaksi rahaa) niin se on jotenkin hyväksyttävämpää, jos asian pukee runon muotoon :)

Vierailija
5/8 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan rahalahjan kuoreen vasta tilaisuuden loppupuolella ja jätän vaivihkaa lahjapöydälle. Jos on ollut paskat tarjoilut ja paskat häät tai vastaava juhla, en jätä lahjaa ollenkaan. Jos on ok, jätän keskiverrosti rahaa ja jos priimabileet, sitten enemmän. Kun varaa lahjakuoreen 20 euron seteleitä, voi vähentää sieltä tarvittaessa. Olen tehnyt näin monta vuotta eikä koskaan ole perästä kuulunut.

Vierailija
6/8 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan rahalahjan kuoreen vasta tilaisuuden loppupuolella ja jätän vaivihkaa lahjapöydälle. Jos on ollut paskat tarjoilut ja paskat häät tai vastaava juhla, en jätä lahjaa ollenkaan. Jos on ok, jätän keskiverrosti rahaa ja jos priimabileet, sitten enemmän. Kun varaa lahjakuoreen 20 euron seteleitä, voi vähentää sieltä tarvittaessa. Olen tehnyt näin monta vuotta eikä koskaan ole perästä kuulunut.

Vierailija
7/8 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hih

Vierailija
8/8 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro rakas ystävä,

mitä häissänne on syötävä.

Onko kanaa ulkomaista

vaiko luomulihaa suomalaista?

Aiotteko tarjota alkumaljat,

vai pitääkö tuoda omat kaljat?

Tähän loppui mun runosuonen sykintä. Täydennä sä, ap, joku riimi loppuun, jossa kerrot tuovasi lahjan tarjoilujen mukaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi