Lihon 1-2 kiloa viikossa :(
Olen reilusti ylipainoinen (110 kg) mutta tuntuu että vaikka syön samanlaisesti ja välillä jopa paastoan niin koko ajan paino nousee, n. 1 kg viikossa :(
APUA - tää olisi pakko saada pysähtymään !
Kommentit (4)
Aloitat vaikka ihan rauhallisella liikunnalla aluksi. Täytyis tehdä ihan elämäntaparemontti, ei auta jos välillä oot kokonaan syömättä ja sit palaat vanhoihin tapoihisi, koska selkeesti syöt edelleen liikaa jos lihot.
Paljonko syöt? Ota selville, paljonko kaloreina oikeasti syöt. Jos syöt älyttömän vähän ja olet dieetilla, ehkä ollut jo pitkäänkin onnistumatta, voi olla, että keho on säästöliekillä.
Säästöliekistä on monta teoriaa. Itse en uskonut siihen yhtään vaan sinnikkäästi söin 1000 kcal päivässä laihtumatta. Sitten aloin syödä enemmän: sekä kaloreita mutta myös useammin pieniä proteiinipitoisia ruokia, niin paino alkoi tippua! Ja olin ehkä pitkän aikaa syönyt liian vähän ja vähentänyt vaan, koska lääkärikin on vaan todennut, että syön liikaa sen enempiä tutkimatta syömistä.
Mutta selvitä siis aluksi, ettet tosiaan syö koko ajan liikaa kaloreita. Paastoa en suosittelisi, koska elimistö juuri paaston takia helposti luulee, että on hätätila päällä ja alkaa säästellä rasvanpolttoa.
seuraamaan paljonko sokeria syöt.. sokeri, varsinkin "piilosokeri" lihottaa.. katseleppa tuoteselosteista sokeri-määriä ja yritä karsia sokeria.
Nyt ostat tarkan keittiövaa'an ja vihkon. Punnitset ja merkkaat ylös _kaikki_ mitä syöt ja juot viikon aikana, siis ihan kaikki.
Katsotaan sitten mikä mättää.