Olen laihtunut 20kg vuodessa. Kukaan ei ole kommentoinut mitenkään.
Alkupaino 95kg, nyt 75kg. Laihdutus jatkuu edelleen. En ole kertonut kenellekään laihduttamisesta, koska olen laihduttanut niin miljoona kertaa epäonnistuneesti.
Miksei kukaan kommentoi mitenkään?
Kommentit (39)
Jotenkin on mielestäni noloa kommentoida laihtumista ja varsinkin onnitella. Ajatelkaas jos se onniteltu ihminen paisuu lähtökokoonsa taas muutaman kuukauden päästä. Siksi en todellakaan viitsi sanoa, että olet paremman näköinen laihempana tai jotain muuta vastaavaa kun se voi myöhemmin kostautua.
Ja jos sulla on 20 kiloa vielä matkaa niin ehkä ihmiset ei oikeasti vielä huomaa, varsinkin jos olet hitaasti laihtunut. Ei mullakaan ole koko ajan mielessä kuvaa siitä mitä kukakin painaa.
Lisäksi ei ole helppoa ottaa puheeksi painoa ihmisten kanssa. Esim. yksi sukulainen on laihtunut aivan upeavartaloiseksi melko läskistä, mutta en mä osannut sitä juhlissa puheeksi ottaa. Jotenkin liian henkilökohtainen asia. Ja anopin jojolaihdutustakin olen lakannut kommentoimassa just sen takia, että kohta se on taas lihonut ja jotenkin sekin on vähän noloa ottaa jojolaihdutus puheeksi.
No eihän sitä painoa tarvi tai laihtumista kommentoida mutta kai ihmiset voisi silti sanoa vaikka että "näytätpä hyvältä". Sen ei pitäisi loukata ketään. Itseä ärsytti että kun laihduin kommentit olivat enimmäkseen juuri noita "ootpas sä nyt hoikka" "älä nyt liikaa laihdu". Enkä lähelläkään mitään luurankoa ollut. Kai se on vaa nii shokki ku on ennen ollut pyöreä ja sitten yhtäkkiä normaalipainoinen ja jopa kauniskin.
Muistan kun lihoin 30 kiloa kun olin raskaana, niin ihmiset tosissaan kysyivät, että miten vähän mulle on tullut painoa, "varmaan paljon vähemmän kuin mulle, mulle tuli 12 ja sä oot noin laiha vieläkin"...
Ihmisillä on päässä käsitys siitä, minkä kokoinen kukakin on, vaatii aika paljon, että se käsitys muuttuu.
Mä oon laihtunu 5-6 kiloo kahessa viikossa ja kyllä kommentteja tulee. :P
Ikäänkuin viikossa voisi laihtua enemmän kuin kilon.
Ikäänkuin noin pieni ja nopea pudotus näkyisi missään.
Tule puhumaan sitten kun olet oikeasti saavuttanut jotain :)
Minä tein saman ja kyllä on kommentteja sadellut. Aluksi niitä ei tullut, syyksi selvisi jälkikäteen että muutama oli luullut minun sairastuneen (paino tippui aika äkkiä).
Nyt olen aovimesti kertoilut laihdutuksesta ja koen sen kommentoinnin vain positiiviseksi. Tottahan se oli että olin 20kg painavampana aika lihava ja olen muuten vieläkin, eli pudotus jatkuu. Bmi on nyt 26 ja pari pykälää haluan sen vielä alemmas.
Mä oon laihtunu 5-6 kiloo kahessa viikossa ja kyllä kommentteja tulee. :P
Ikäänkuin viikossa voisi laihtua enemmän kuin kilon.
Ikäänkuin noin pieni ja nopea pudotus näkyisi missään.
Tule puhumaan sitten kun olet oikeasti saavuttanut jotain :)
laihtunut 17 kiloa 8:ssa viikossa. Enkä ollut mikään megaläski.
Että tule itse puhumaan kun olet kokeillut ihan oikeaa laihdutusta eikä mitään "jos mä nyt vähän vähemmän syön telkkarin ääressä" -meininkiä. Lenkilläkin kannattaa käydä.
Äitini on nyt laihduttanut reilun 10 kiloa ja hän jaksaa hokea siitä joka viikko miten paljon taas tällä viikolla on lähtenyt ym.. Kehunut olen toki häntä ja olen onnellinen hänen puolestaan, mutta pointtina jutussa oli se, etten ole hänen laihtumistaan huomannut. Hän käyttää samoja vaatteita kuin ennenkin joten hänen uusi kroppansa jää vaatteiden peittoon. Voisiko sinullakin olla syynä tämä? Kannattaa rohkeesti mennä vaateostoksille ja kokeilla vaikka vähän liian tiukkoja vaatteita niin varmasti itse huomaat kanssa eron miten suuri muutos 20 kiloa onkaan!
Eli uusia vaatteita kehiin ja uutta tyyliä niin vamrasti huomaa muutkin muutoksesi.
en yleensä kommentoi painon nousuja tai laskuja. Varsinkin, jos hän itse ei asiasta puhu.
Toki läheiselle ihmiselle voisin positiivisesti sanoa, että "oletpa hoikistunut!" tms.
Ihmiset ottaa nin helposti näistä itteensä, että parempi olla kommentoimatta.
Muistan kun lihoin 30 kiloa kun olin raskaana, niin ihmiset tosissaan kysyivät, että miten vähän mulle on tullut painoa, "varmaan paljon vähemmän kuin mulle, mulle tuli 12 ja sä oot noin laiha vieläkin"...
Ihmisillä on päässä käsitys siitä, minkä kokoinen kukakin on, vaatii aika paljon, että se käsitys muuttuu.
Olen ihan samaa mieltä siitä että ihmisillä on päässä käsitys siitä minkälainen jokin on. Minä olen 160cm ja yläasteella olen painanut reippaat 80 kiloa. Nyt 55 kiloisena ja 15 vuotta vanhempana olin luokkakokouksessa ja minulle sanottiin että sinä et ole muuttunut yhtään. Hieman ehkä loukkaavaa mutta juuri näin se on. Ihmisten mielessä olen edelleen se sama 80 kiloinen läski näyttäisin miltä tahansa nykyään.
Olen ihan samaa mieltä siitä että ihmisillä on päässä käsitys siitä minkälainen jokin on. Minä olen 160cm ja yläasteella olen painanut reippaat 80 kiloa. Nyt 55 kiloisena ja 15 vuotta vanhempana olin luokkakokouksessa ja minulle sanottiin että sinä et ole muuttunut yhtään. Hieman ehkä loukkaavaa mutta juuri näin se on. Ihmisten mielessä olen edelleen se sama 80 kiloinen läski näyttäisin miltä tahansa nykyään.
tässä kuitenkin ihmisillä on ollut ajatuksena se, että et ole vanhentunut. Tuotahan on tapana sanoa, kun tavataan pitkän ajan päästä ja nimenomaan positiivisessa merkityksessä.
Voin sitten puhua laihtumisesta, jos laihtunut itse siitä ensin jotain sanoo... Näin siis yleistäen.
(tai lievä ylipaino lähtötilanteessa; 73 kg, 171 cm) ja kaksi on jo kommentoinut. Olen vaan kiusaantunut...Nyt painan 67 kg.
En edes osaa vastata paljonko olen laihtunut, en muista oliko aloituspaino 73 vai 74.
yks kerta hän oli laihtunu ihan reilusti, mutta ainoa mitä puhuttiin oli se, että hänellä oli kampaajalla käynnin väli vähän venähtäny... jälkeen päin tajusin, että olis voinu sanoa jotain kivaa painon pudotuksesta.
Laihtuminen voi johtua esim. vakavasta sairaudesta. Jos laihtunut itse ottaa asian puheeksi, niin sitten voi kyllä kehua, jos näyttää siltä, että asianomainen saattaisi kehusta tykätä.
Todennäköisesti ei, koska on kohteliasta olla kommentoimatta toisten kiloja, oli niitä sitten paljon tai vähän.
Jos haluat keskustella aiheesta, niin aloita se keskustelu itse, ei muiden ole soveliasta sitä tehdä. parhaista kavereista voit ihan vaikka kysyä "tsemppikummeja".
Tuo on niin iso pudotus että kyllä sen huomaa ja etenkin kun housukoko on 42 niin ei ole mitenkään massiivisesta ylipainosta tosiaan enää kyse.
Mä en itse pidä siitä, että laihtuessa sitä laihtumista kehutaan. Niin monta kertaa olen lihonut takaisin, että on tosi masentavaa sitten kun tietää, että ihmiset kyttää sitä painoa ja ilmeisesti miettivät että hirveän näköinen, kun kerran laihtuessa pitää niin hirveästi hehkuttaa kuinka hyvältä näyttää. Itse sain painossa 88/162 tosi paljon kehuja kuinka paljon olen laihtunut (lähtötilanne 96 kg) ja kun olin 72/162 ihmiset kauhistelivat että älä vaan enää laihduta. Mulle kyllä jotenkin sopiikin vähän runsaampi liha ympärille jotenkin, oma ihanteeni on sellainen pehmeän kurvikas, ei todella hoikka ja rasvaton. Nyt sitä rasvaa on taas vaan aivan liikaa, eli jojoilija olen. Jos taas tästä laihdun, niin toivon että kukaan ei sano mitään.
ja se on kateus. Kyllä joka ikisestä ihmisestä huomaa 20kg pudotuksen ihan turha mitään muuta edes väittää mutta kateelliset kanat tuntien on reaktio se mikä on eli ei mitään.
niin kilot ovat tasaisemmin ja ei ehkä huomaa