Kun suurperheessä eka lapsi tippuu lapsilisiltä pois.
Niin onko se poistuva summa sen n. 100e rapiat mitä se nyt ekasta lapsesta on? Eikä esim. se suurin summa mitä maksetaan. Kelan kieroilulaitoksen tuntien tämäkään ei ole mulle ihan selvä vaikka järki sanoo että se on se mitä on maksettu 1. syntyneestä lapsesta?
Kommentit (23)
Mitä sinäkään nro 2 tiedät kenenkään tilanteista? Kela pyörtää jopa oikeudenpäätöksiä joten mulle se täysin paskalafka. Jokainen niihin rahoihin on oikeuttu tienas itse tai ei.
ENÄÄ TERVE! sekin on varmaan oma vika.
Lapsilisän suuruus määräytyy sen mukaan montako lapsilisään oikeutettua lasta perheessä on. Meillä esim. esikoinen putosi ½ v sitten pois lapsilisän piiristä, joten luonnollisesti saamme enää sen mitä saa kahdesta lapsesta. Simppeliä.
koska jos on kaksi lasta synty ensin vuoden välein ja sitten muita perään useamman vuoden välillä lopulta saa pienempää summaa niistä kuin aiemmin vaikka 3 lapsesta.
joten olisit kiitollinen ja lopettaisit ton vinkumisen. On oletettavaa, että aikuinen terve ihminen on velvollinen elättämään itse pesueensa. Ei yhteiskunnalla pitäisi olla mitään velvollisuutta tukea holtitonta vauvakuumeilua.
Häpeä!
Huoh, idiootti. Mitä järkeä luulet olevan sillä, että vollotat niille, jotka ovat lapsilisään oikeutettuja, kun ei se, että lapsista saadaan lapsilisää ole varmastikaan keksintönsä.
Ja jos tuollainen etuus on annettu, niin kyllä sitä siihen oikeutetut saavat ihan hyvällä omallatunnolla hakea.
koska jos on kaksi lasta synty ensin vuoden välein ja sitten muita perään useamman vuoden välillä lopulta saa pienempää summaa niistä kuin aiemmin vaikka 3 lapsesta.
saat sitä lisää juuri niin monesta lapsesta kuin sulla on. Jos kahdesta lapsesta toinen täyttää 17-vuotta niin saat lisän yhdestä lapsesta.
Oikeesti menkää töihin ja lopettakaa se helvetin rutina. Suomessa saa ILMAISTA rahaa lapsista. Kannattaisi olla siihen tyytyväinen!
Ja jos teet enemmän, saat vain sen kolmen lapsen lisät. Sitten kun vanhin putoo pois lisiltä, lapsilisät tippuisivat kahteen ja seuraavasta yhteen ja sitä saisi sitten niin kauan kun kaikki lapset ovat isoja. On aika vastuutonta, että valtio tukee lapsitehtailua.
saat sitä lisää juuri niin monesta lapsesta kuin sulla on. Jos kahdesta lapsesta toinen täyttää 17-vuotta niin saat lisän yhdestä lapsesta.
Oikeesti menkää töihin ja lopettakaa se helvetin rutina. Suomessa saa ILMAISTA rahaa lapsista. Kannattaisi olla siihen tyytyväinen!
jepjep
että kelan rahoista edes hyötyisi. Kela vähentää yhdestä lapsesta kahden lapsen summan vaikka kaikki asuu edelleen kotona.
jos tarvitsee tästäkin asiasta itkeä. Ensimmäisen ja 'viimeisen' lapsen lisässä taitaa olla 50€. Tarvitsee kyllä olla todella köyhä, että jaksaa tosta summasta vikistä.
En tosin muutenkaan tajuu näitä vikisijöitä. Eipä taida kovin monessa muussa maassa olla lapsiperheille yhtä hyviä tukia kuin Suomessa. Vai onko?
jepjep
joten olisit kiitollinen ja lopettaisit ton vinkumisen. On oletettavaa, että aikuinen terve ihminen on velvollinen elättämään itse pesueensa. Ei yhteiskunnalla pitäisi olla mitään velvollisuutta tukea holtitonta vauvakuumeilua.
Häpeä!
onhan se kamala kieroilulaitos..
jos tarvitsee tästäkin asiasta itkeä. Ensimmäisen ja 'viimeisen' lapsen lisässä taitaa olla 50€. Tarvitsee kyllä olla todella köyhä, että jaksaa tosta summasta vikistä.
En tosin muutenkaan tajuu näitä vikisijöitä. Eipä taida kovin monessa muussa maassa olla lapsiperheille yhtä hyviä tukia kuin Suomessa. Vai onko?
jepjep
50e se ero on melkein 200e kun on useampi lapsi. Sulle se on ehkä pieni summa mutta sairastuneelle ihmisille iso. Että pidä se vitun turpas vaan kiinni.
Häpeä!
moniko muu laitos voi mm. kumota oikeuden päätökset kuin kela?
Häpeä!
moniko muu laitos voi mm. kumota oikeuden päätökset kuin kela?
lääkärintodistukset!
muutaman kympin menetys on noin iso asia, että pitää ruveta kiroilemaan.
Niin monta lista meille, kun voidaan elättää, se oli ihan selviö alusta saakka.
ajatelkaa nyt: lopettaa lapsilisiä kesken kaiken ja vielä sen suurimman. Tottakai kelan pitäisi maksaa lapsilisää esim. 5 lapsen mukaan vaikka nyt 4 lasta olisikin vain oikeutettu lapsilisään.
Itseasiassa on todella törkeää, että lapsilisän maksaminen lopetetaan. Tarviihan se lapsi rahaa senkin jälkeen, miksi kela ei maksa? Järkevampäähän olisi, että kelasta saisi rahaa kuitteja vastaan eli voisi viedä sinne kuitteja kun on lapseen mennyt rahaa ja saisi rahat takaisin kelalta. Ei kai sitä lapsia nyt omalla rahalla voi elättää?
Oikeesti, kerro mulle millä tapaa Kela on velvollinen antamaan sulle rahaa sun omien lapsien elättämiseen? Eikös jokaisen vanhemman pitäisi itse elättää lapsensa? Ja olla edelleenkin tyytyväinen siihen, että sitä ilmaista rahaa saa edes jonkin verran? Vai pidänkö mä vieläkin tän vitun turpani jo kiinni?
Plus, jos ekasta lapsesta saa 104€ ja siitä viimesimmästä 189€ niin millä helvetin ilveellä sä tunget tohon väliin lähemmäs 200€?
jepjep
50e se ero on melkein 200e kun on useampi lapsi. Sulle se on ehkä pieni summa mutta sairastuneelle ihmisille iso. Että pidä se vitun turpas vaan kiinni.
on oikeesti ihan sairasta sakkia ilmeisesti niitä joille ei ole lapsia suotu ja näemmä hyvästä syystä.
muutaman kympin menetys on noin iso asia, että pitää ruveta kiroilemaan.
Niin monta lista meille, kun voidaan elättää, se oli ihan selviö alusta saakka.
et ikinä sairastu menetä työtäsi jne..koskaa silloin sinullekaan ei riitä ymmärrystä ainakaan täältä aivovammapalstalta.
Häpeä!