mitä eroa on puuterilla ja meikkipuuterilla?
Kommentit (6)
on tarkoitettu nestemäisen meikkipohjan kiinnittämiseen eikä itse peitä esim. ihovirheitä juuri yhtään. Meikkipuuteri on peittävämpi tuote jonka alle ei kuulu laittaa meikkivoidetta vaan se on tarkoitettu ainoaksi pohjustukseksi.
mihin kohtaan sitä täytyy kokeilla,että ostaa oikean sävyn?tuntuu että ostan aina väärän sävyn niin meikkivoiteessa kuin puuterissakin. Ap
mihin kohtaan sitä täytyy kokeilla,että ostaa oikean sävyn?tuntuu että ostan aina väärän sävyn niin meikkivoiteessa kuin puuterissakin. Ap
Kaulalla tai kaula ja kasvojen välimaastoon (esim. leukaperään) on hyvä. Kämmenessä tai ranteessa iho voi olla hyvinkin erivärinen kuin kasvoissa, joten jos ostaa sen ihon mukaan ja levittää meikin naamaan voi tulla pahakin raja kaulan ja kasvojen välille. Joillain on myös kaula merkittävästi kasvoja vaaleampi tai tummempi ja silloin kannattaa kokeilla väri siihen leukapieleen niin että tulee molempiin sointuva väri.
Yksi juttu mikä kannattaa katsoa tarkkaan on sävyn pohjaväri, varsinkin jos on itse selvästi väritykseltään viileä (vaaleanpunertava) tai lämmin (kellertävä/oliivi-ihoinen). Oman perusvärityksen kanssa riitelevä meikkipohja tekee väsähtäneen ja huonon näköiseksi vaikka tummuusaste olisikin ok. Esim. itse olen lämminsävyinen kullanvaaleahiuksinen ihminen ja näytän todella sairaalta jos laitan mitään vähänkään pinkkiä naamaani. Sävyjen nimet usein kertovat siitä jo onko lämmin, kylmä vai neutraali sävy.
Mulla on punertava couperosamainen iho, ja vaikka voide kaupassa näyttäisikin ihan hyvältä, ei se enää kotona näytä samalta. Millaista voidetta tai meikkipuuteria suosittelisitte?
Esim. Body shopissa osataan neuvoa.. en oo ite vielä käyny mutta käyn tänään.
Ja mie en osaa kunnolla meikata koska oon meikannu vasta pari kk (alotin siis 7 luokan alkuvaiheilla ja oon siis 7lk).
Mut The body shop o hyvä.. nii miulle o sanottu :)
Mene sellaiseen kauppaan jossa on asiantuntevat myyjät. Näin saat sopivan tuotteen ja oikean värisävyn.