Miten mies sisustaa jos saa vapaat kädet?
Oletko törmännyt upeisiin/kauheisiin sisustusratkaisuihin? Millaisiin?
Kommentit (21)
lämpimin, murretuin värein ja hauskoin yksityiskohdin.
On muutenkin taiteellinen, piirtää ja maalaa hienosti, eikä ole homo. :)
- kirjahylly baarikaapilla
- sohvat Sotkasta
- laverisänky kirpparilta
- feikki itämäiset matot
Oikeasti olen sitä mieltä, että sisustava mies on epäilyttävä. Omaan mieheeni tottuneenä hämmästelen, kun välillä kaupan sisustuslehtihyllyllä näkee miehiä sisustulehtiä selailemassa.
- kirjahylly baarikaapilla - sohvat Sotkasta - laverisänky kirpparilta - feikki itämäiset matot Oikeasti olen sitä mieltä, että sisustava mies on epäilyttävä. Omaan mieheeni tottuneenä hämmästelen, kun välillä kaupan sisustuslehtihyllyllä näkee miehiä sisustulehtiä selailemassa.
Korjaa autot, mopot ja moottorisahat, on luova ja taiteellinen, lukee runoja, tekee minulle ruokaa ja aamiaisen, tuo kukkia, kaataa puut, tekee remontit ja auttaa jokaista naapuria ja tuttavaa kaikissa mahdollisissa hommissa. On 195 cm pitkä ja parrakas.
Puhuu itse askeettisesta ja spartalaisesta tyylistä, mutta kyllä se on suomeksi vaan ruma :-)
Ei mattoja, ei verhoja. Pakollisten huonekalujen lisäksi koko ajan esillä silityslauta ja kuivausteline.
Onkohan mahdollisesti piilohomo? Ainakin pitää naisista koko yön... :D
ja täyttäisi sienät niillä ja kirjoilla, väliin mitä milloinkin julisteita sinitarroilla seinään.
Täällä ois tietysti perinteiset iso taulutelkka, hyvä tietokone + kaks näyttöä + kunnon kajarit. Kosketinsoittimet, neljä kitaraa, kaks bassoa, muutama katonkorkuinen vahvistin, hurjasti erilaisia piuhoja pitkin lattioita. Kruununa yks moottoripyörä, pari koiraa (eläviä, ei täytettyjä) ja kaiken tämän keskellä joku puhkikuksittu sohva, repsottava työtuoli ja ilmaiseksi saatu tahmainen lasipöytä. Makkaria ei tarvita, sillä sohvalla voi nukkua.
Olen tapaillut monia miehiä, ja sisustuksesta niillä ei ole alkeellista hajuakaan. Telkan sen sijaan pitää olla suurin mahdollinen.
Nykymieheni asunnossa oli 70-luvun kirppiskirjahylly "Eikö ole hieno" ja roskiksesta pelastetut "vitriinit" halpaa laskutevyä. Lamppuina oli ns. suutarinlamppuja, ja sänky ei kestänyt kunnon panoa..
Sisustettiin mun vanhoilla kamoilla. Miestä ei edelleenkään kiinnosta, mutta minä olen alkanut laitella paikkoja kuntoon, nyt kun talous on alkanut helpottaa. Mies ihmettelee, että "mitä turhaa, minkä takia uus matto :O eiks se vanha ole ihan hyvä?" Juu-u, mitä nyt todella kulunut. Kelpaa enää kukkapenkin pohjalla.
Selvää on, että TV, kajarit, tietokoneet yms. näkyvät eli vaikuttavat sisustukseen. Mutta jotenkin tuntuu, että on ihan kauheaa, jos mies haluaa kotonaan asuaksin.
Onhan se haaste, miten saada samaan asuntoon mahtumaan kaikki mitä haluaa ja vielä tyylikkäästi. Kannattaa kuitenin miettiä, onko kyseessä koti vai edustustila.
Jos kämpässä on sohva, telkku ja sänky, ni eiks se riitä?
Vanhoja hienoja huonekaluja, antiikkivärejä seinissä ja tapeteissa. Itse pidän kirkkaista väreistä joten emme koskaan muuta yhteen :)
kuin keskiaikaiseksi majataloksi.. tai jotain sen tapaista. Oikein tummia hirsiä kattoon, seiniin, valkoiseksi rapattuja muuureja, masiivista tummaa puuta. Tahtoisi takorautaa ja puuarkun olohuoneen pöydäksi. Todella vähän valoa, mielummin kynttilää muistuttavaa.
Tahtoisi holvikaaria. Tahtoisi nokea ja mustaa. Nahkaa ja lohikäärmepatsaita.
(Ja kun minä haluaisin joka seinältä läpi aurinkoa, valoa, kristalleja, valkoista, ohutta, kimaltavaa, hentoa.Tai sitten ihan valtavasti värikästä lasia ja sitä valoa lisää ja lisää vaan)
kuin keskiaikaiseksi majataloksi.. tai jotain sen tapaista. Oikein tummia hirsiä kattoon, seiniin, valkoiseksi rapattuja muuureja, masiivista tummaa puuta. Tahtoisi takorautaa ja puuarkun olohuoneen pöydäksi. Todella vähän valoa, mielummin kynttilää muistuttavaa.
Tahtoisi holvikaaria. Tahtoisi nokea ja mustaa. Nahkaa ja lohikäärmepatsaita.
(Ja kun minä haluaisin joka seinältä läpi aurinkoa, valoa, kristalleja, valkoista, ohutta, kimaltavaa, hentoa.Tai sitten ihan valtavasti värikästä lasia ja sitä valoa lisää ja lisää vaan)
ja taikavoimia viitan taskussa, jos voisi. Olisi sillä voittamaton ratsukin ja kaihoava punakutrinen neito jossakin nummilla.
Olohuoneessa olisi isoin mahdollinen telkkari ja kotiteatteri kaiuttimineen, pleikka ja laiskanlinna pullopidikkeineen sekä järjettömän iso nahkasohva. Talvisin olohuoneessa olisi sisustuselementtinä myös moottoripyörä.
Jos tilaa piisaisi niin johonkin nurkkaan olisi tungettu baarikaappi ja -tiski, biljaripöytä sekä tikkataulu.
Makkarissa jättimäinen moottoroitu Hästens ja tietenkin telkkari miltei samaa kokoa kuin olkkarissa.
Työhuoneessa tietokone, jossa suurin mahdollinen näyttö sekä tietysti isot kaiuttimet. Tietokonepöytä olisi iso ja työtuoli mukava.
Keittiössä oli automaattinen espressomasiina, jääpalakone sekä valikoima merkkiveitsiä. Pöydällä ja tuoleilla ei niin väliä, ne voisi hankkia vaikka kirpparilta.
Kylppärissä poreamme
mutta käytännössä ei osaa. Ostaa yksittäisiä esineitä jotka eivät toimi yhdessä eivätkä alunperinkään oikein vastaa sitä tyyliä. Yrittää myös aina päästä liian halvalla, ja se näkyy.
Mun mies on sitä mieltä, että sisustava mies on yhtä kuin homo tai ainakin piilohomo.
Tämä asunto oli miehen äidin sisustama, tai no, äiti laittoi tavarat muuttokuormaan ja mies itse sitten laittoi ne paikoilleen. Ei siis kuulemma ole sama asia kuin että mies itse juoksisi ostoksilla värilastujen kanssa, se olisi homojen hommaa.
Eli siis, mun mies sisustais siten, että laittaisi naisen asialle. Oleellista olisi, että taloudesta löytyy löhösohva, töllötin, jokin sängyntapainen, keittiössä pöytä ja tuolit. Verhot ikkunassa ja matot lattiassa. Aivan sama miltä ne näyttää, kunhan ne vaan on asunnossa.
Olohuoneessa olisi isoin mahdollinen telkkari ja kotiteatteri kaiuttimineen, pleikka ja laiskanlinna pullopidikkeineen sekä järjettömän iso nahkasohva. Talvisin olohuoneessa olisi sisustuselementtinä myös moottoripyörä.
Jos tilaa piisaisi niin johonkin nurkkaan olisi tungettu baarikaappi ja -tiski, biljaripöytä sekä tikkataulu.
Makkarissa jättimäinen moottoroitu Hästens ja tietenkin telkkari miltei samaa kokoa kuin olkkarissa.
Työhuoneessa tietokone, jossa suurin mahdollinen näyttö sekä tietysti isot kaiuttimet. Tietokonepöytä olisi iso ja työtuoli mukava.
Keittiössä oli automaattinen espressomasiina, jääpalakone sekä valikoima merkkiveitsiä. Pöydällä ja tuoleilla ei niin väliä, ne voisi hankkia vaikka kirpparilta.
Kylppärissä poreamme
Kun muutimme yhteen, kotiimme tuli mm. miehen itselleen hankkimat sohva ja nojatuoli, ja miehen suunnitelman mukaan teetetty sohvapöytä. Ovat nyt noin 10 vuotta vanhoja, mutta edelleen todella hyvin kiinni ajan hengessä. Myös miehen työhuoneessa on hänen itselleen teettämiään kalusteita, jotka ovat kuin suoraan italialaisesta sisustuslehdestä.
Miehen oma koti oli tyyliltään hieman liian ankara ja sotilaallinen omaan makuuni, joten kokonaisuudessaan en halunnut tyyliä kopioitavan yhteiseen kotiimme. Mutta nämä tietyt elementit ovat kyllä todella kauniita ja sopivia kotiimme. Säästimme paljon rahaa, kun ei tarvinnut kaikkea hommata uutena!
ja se innostui ihan kunnolla. Yhdestä pojan huoneesta tulee takkahuone, jossa on kirjahyllyjä katton asti. Niiden kirjojen väliin on piilotettu tasot, jotka tulevat ulos sormen painalluksella ja niiden mukana nykyteknologia; syntikat, tietokoneet, miksauspöydät. Siellä pitää olla appiukon sikarilta lemahtavat sohvat.
Kitarat saavat olla pimeässä nurkassa.
Mä saan talon valoisimman huoneen ja voin ripustaa koko katon täyteen monokromaattista valoa säteilevät kristallini. Kun muualla ei tarvita sähköä kynttilöiden takia, voin sijoittaa kalliit lamppuni sinne valohuoneeseen.
Mies voi nukkua arkussansa ja käydä moikkaamassa päivänsädettä minkä lepkonsiiviltään pääsee.