Kuinka monta kirjaa ekaluokkalaisenne on lukenut lukudiplomiin?
Meillä on nyt luettuna 12 kirjaa ja musta se on ihan hyvin. Neljä kirjaa hain vielä kirjastosta ne varmaan saadaan luettua ennen koulun loppumista. Olen siis lukenut yhdessä lapsen kanssa, tai siis lapsi lukee ja minä kuuntelen vieressä.
Musta tuo on ollut kiva tehtävä. Ei noita kirjoja olisi tullut ilman tuota tehtävää luettua. On parantanut lapsen luku ja kirjoitustaitoa selkeästi. Meillä lapsi oppikin vasta hiihtolomalla lukemaan.
Kommentit (18)
kaikki vaaditut 10 kirjaa ja aikoo lukea vielä muutaman ylimääräisen.
jos lapsi olisi halunnut tehdä sen. On lukenut paljon ja monenlaista ilman diplomitehtäviä.
Meillä ei ole lukenut ollenkaan!
Pojalla on tarpeeksi tekemistä jo läksyissä. Osaa kyllä lukea, mutta hidasta vielä on.
Mä oon itse asiassa unohtanut koko asian!
1 kuvakirja, 1 runokirja ja kaksi lastenkirjaa (tyyliin Urpo ja Turpo -kirjat, Ella-kirjat, Vaahteranmäen Eemeli). On lukenut nuo kaikki.
Lisäksi on lukenut muita kirjoja muuten vaan.
Lukudiplomiin vaaditaan 4 kirjaa, diplomin suorittamista toki ei vaadita vaan on vapaaehtoista :-)
meidän koulussa vaadittiin 4. 1 kuvakirja, 1 runokirja ja kaksi lastenkirjaa (tyyliin Urpo ja Turpo -kirjat, Ella-kirjat, Vaahteranmäen Eemeli). On lukenut nuo kaikki. Lisäksi on lukenut muita kirjoja muuten vaan.
Se on luku- ja kirjoitustaito.
12 luki vielä meidän 3-luokkalainenkin. Kirjat vain vaikeutuu vuosi vuodelta.
että ei kai 12 nyt mitenkään ihmeellistä?! Meillä lapsi luki 6 kirjaa suomeksi ja 6 englanniksi, koska käy englanninkielistä koulua.
Luulin tätä ihan normitasoksi...
Mutta mun tyttö on kyllä muuten tosi ahkera lukija. Lukee ihan omasta halustaan paksujakin kirjoja. On lukenut mm. Ella-sarjan, Supermarsu-sarjan ym.
luki yhden kirjan ja ilmeisesti sitten koulussa muutaman kirjan, kun sai tuon diplomin?! Lukee kyllä muutenkin ja osasi hyvin lukea kouluun mennessään, mutta halusi sitten lukea mitä nyt halusi, ei miltään listoilta. Lopettakaa toi elvistely lapsillanne. Kohta joku kirjoittaa, että lapsi lukee viisi kirjaa päivässä ja toinen vastaa njaaaa niin vähän, koettakaa tsempata.
En ollenkan usko, että pitää lukea 12 kirjaa. Aivan liian paljon.
6 kirjassakin oli hommaa ja yksi tehtävä tulee tehdä per kirja. Kirjoittaminenkin vie aikaa.
Lapseni luokalta vasta 3 on suorittanut tuon lukidiplomin.
2 viikkoa on vielä aikaa lukea.
kun on ekaluokkalaisesta kyse.
12
Enkä kirjoittanut tätä kehuakseni kirjojen määrällä. Halusin vaan tietää mikä on keskimääräistä tasoa mitä on luettu. Oma lapseni kun väittää ett kaikki muut on lukeneet enemmän. Me ollaan nyt tähän pystytty. Ja kuten sanoin meillä on ollut vaikeuksia lukemaan oppimisessa. Joten en kehuskele asialla.
AP
(olen kuunnellut vieressä)
mukava tehtävä!
Ekaluokkalaiseni kuitenkin lukee aapisen lukuläksyt ihan hyvin. Joulun jälkeen kuitenkin vasta alkoi joten kuten lukemaan, joten tyytyväinen olen edistymistahtiin. Viis jostain diplomeista.
mutta meillä sai laskea aku ankatkin (siis taskarit, ei lehtiä tmv) joten se selittäneet.
Meillä kasan muut oli siis taskareita, mutta poika luki jokaisen julkaistun Risto Räppääjä kirjan ja sitten vielä yhden paksumman kirjan jonka nimeä en muista... joku ekaluokkalaisesta tytöstä kertova...?
No ne KIRJAT poika luki, muut oli kelpuutettuja taskareita :)
eikä koulussa ole edes mainittu mistään diplomista. Itse kyselin kirjastosta jotain suosituslistaa juuri lukemaan oppivalle ja sain sieltä vinkkejä. Lainasin kirjat mutta poika ei suostunut lukemaan niistä yhtään.
Käy erityisopen luona harjoittelemassa lukemista.
Vinkkejä motivointiin voi antaa.
Tokaluokkalainen lukee kyllä paljon ja mielellään. Samoin eskarilainen lukee sujuvasti kirjoja. Aluksi hieman epäilin, ymmärtääkö lukemaansa, mutta hyviä keskusteluja saavat isosiskon kanssa aikaiseksi lukemistaan kirjoista. Risto Räppääjät suosittuja. Samoin Lasse-Maijan etsivätoimisto-kirjat.
kirjastotäti ja 12 luettua kirjaa ekaluokkalaisella on aivan kelpo suoritus. Onnea :)